Mai puţin de 20 de zile au rămas până când voucherele Rabla îşi vor pierde valabilitatea. 23 noiembrie este ultima zi în care aceste tichete mai pot fi valorificate. Pe piaţă au mai rămas peste 40.000 de astfel de tichete. Cu cât termenul de expirare a valabilităţii acestor tichete se apropie de final, scade şi preţul acestora. Dacă în primăvară-vară un voucher Rabla rar cobora sub 1.500 de lei, acum, au ajuns să se vândă şi cu 800 – 900 de lei. Mai nou, voucherele Rabla se vând şi la pachet, trei la 2.000 de lei.
Rabla, un succes
Conform Programului de înnoire a parcului naţional auto, în acest an, pentru achiziţionarea unei maşini noi puteau fi valorificate trei tichete de casare a maşinilor vechi, în valoare de 3.800 de lei fiecare. Potrivit ultimelor date furnizate de Administratia Fondului pentru Mediu (AFM), până la mijlocul lunii octombrie, au fost distribuite în ţară circa 190.000 de tichete, au fost casate peste 180.000 de maşini mai vechi de zece ani şi au fost cumpărate peste 17.000 automobile noi.
Programul Rabla din acest an a fost o gură de oxigen pentru dealerii auto în condiţiile actualei crize economice. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Programul Rabla a generat mai mult de jumătate din vânzările de automobile din primele nouă luni. APIA a contabilizat peste 78.000 de autoturime vândute, dintre care circa 48.000 cu ajutorul voucherelor Rabla. Vânzările au crescut în septembrie faţă de august cu 39%, la 9.811 maşini.
Principalul beneficiar al Programului Rabla este Dacia, care a reuşit să vândă cu ajutorul tichetelor valorice peste 20.000 unităţi, până pe la jumătate lunii octombrie.
În judeţ
Şi în Bihor, Dacia a mers cel mai bine la acest program. „Din mărcile Dacia am vândut 600 de autoturisme, iar din Renault 180 – 200. Încă mai vin cu vauchere Rabla, cei care au lăsat acest lucru pentru ultima sută de metri”, ne-a informat Ioana Onciu, reprezentantul Auto Bara & Co.
Dealerul D&C, ditribuitor al mărcilor Volkswagen, Set şi Audi, a profitat, de asemenea, de Programul Rabla.
„Vokswagen este şi cea mai bine vândută marcă de import din Bihor în primele nouă luni din acest an. Pe primele locuri sunt Volkswagen Golf cu 112 unităţi şi Volkswagen Polo – maşina anului 2010 – cu 106 unităţi. O explicaţie pentru aceste vânzări ar fi Programul Rabla”, ne-a declarat Maria Băncui, responsabilul Departamentului Marketing şi Comunicare de la D&C Oradea.
Şi Grup West, dealer al mărcilor BMW, Saab, Opel şi Chevrolet, a beneficiat din plin de Programul Rabla. „Cel mai bine a mers Chevrolet din care am vândut circa 100 de unităţi. Urmează Opel cu aproximativ 80 de maşini şi BMW cu două”, ne-a precizat Bucsi Lorand, reprezentantul Grup West.
Autorităţile consideră Programul Rabla din acest an drept un mare succes. Laszlo Borbely, ministrul Mediului, a declarat că marele câştig îl reprezintă faptul că au fost scoase din trafic peste 175.000 de maşini poluante, mai vechi de zece ani. Anul trecut, din cele 50.000 de autoturisme anunţate au fost scoase din uz 32.000 de maşini mai vechi de zece ani.
DAN BIRTA
Citiți principiile noastre de moderare aici!