Acest lucru a fost confirmat de mai mulți participanți la Conferința „Orașe și comunități. Viziune 2030”, organizată la Oradea, joi, 4 februarie 2020. Una dintre ei este Mircea Fechet, vicepreședinte al Comisiei de mediu din Camera Deputaților. „Aproape 4.000 de autoturisme electrice au fost achiziționate de către români în 2020 și ele circulă azi pe străzile din România. Acest fapt s-a datorat, cel mai probabil, valorii foarte mare a voucherului pentru mașini electrice. Avem cea mai mare valoare a voucherului din Europa, aproximativ 10.000 de euro, o sumă considerabilă ca și bonificație”, a declarat Mircea Fechet.
Acesta este de părere că, dincolo de bonificațiile primite de persoanele care își achiziționează mașini electrice prin Programul Rabla, acestea ar trebui să beneficieze de avantaje care să-i încurajeze și pe alții să-și cumpere mașini electrice. Fie că este vorba de parcare gratis, fie că este vorba de impozit zero, fie de deductibilitatea integrală a mașinilor respective. „Trebuie să ne gândim foarte repede să transformăm România într-o țară prietenoasă cu mașinile electrice. Și nu în ultimul rând, trebuie înființate stații de încărcare”, a declarat Mircea Fechet.
Pe de altă parte, Mircea Fechet este nemulțumit că deși a fost deschis un program național pentru toate municipiile reședință de județ, doar 29 dintre acestea au aplicat pentru instalarea de stații de încărcare a mașinilor electrice. Program care oferă fonduri nerambursabile pentru stații de încărcare.
Stații de încărcare
Și Marius Chiriac, director general ENEL X România, a vorbit despre beneficiile voucherelor acordate în România pentru cumpărarea de mașini electrice. Ba mai mult, compania pe care o reprezintă are un program foarte ambițios pentru mașinile electrice, o investiție de peste 20 de milioane de euro, investiție pe care a câștigat-o în România, concurând cu alte țări. „Am câștigat cu ajutorul a două elemente principale: Programul Rabla, cea mai bună schemă de susținere pentru mașinile electrice din Europa și prin tariful total mai mic al energiei în România față de alte țări, care, practic, face ca persoanele care fac mai mult de 20.000 de km pe an să aibă sens să treacă la mașinile electrice”, a precizat Marius Chiriac.
Compania pe care o reprezintă dezvoltă o infrastructură de încărcare pentru o infrastructură publică, având în prezent peste 100 de stații de încărcare. Compania vrea să ajungă la 400 de puncte de încărcare până la sfârșitul anului și la peste 2.000 de puncte de încărcare în următorii patru an.
18 stații în Oradea
Dragoș Ciobanu de la EVconnect a vorbit despre semnarea contractului de instalare a 16 stații de încărcare rapidă în Oradea, primul de acest fel finanțat de AFM în proiectul destinat primăriilor reședință de județ. „Oradea devine primul oraș din România beneficiar al acestui program de finanțare și, totodată orașul din România cu cea mai extinsă rețea de încărcare rapidă. Deja avem un proiect încheiat, în parteneriat cu Electrogrup, pe strada Brașovului, cu două stații. Deci, în Oradea avem 18 stații de încărcare rapidă”, a declarat Dragoș Ciobanu.
Trimite articolul
XDegeaba avem 18 stati de incarcare rapida a masinilor electrice, daca majoritatea sunt ocupate de nesimtitii cu masini obisnuite care le confunda cu locuri de parcare. In timp ce politia se ocupa cu decorticatul semintelor sau consumul de gogosi. Nici macar pentru cei care ocupa ilegal locurile rezervate persoanelor cu handicap nu-si misca fizicu’ lenesii de la politie. Un singur agent constatator daca s-ar pune la fiecare parcare de mall, s-ar depasi norma la amenzi de mai multe ori!
-
Domnule, ai masina electric si te zgarcesti sa incarci bacteria acasa? Locurile din oras sunt facute pt cei care tranziteaza sau sunt in pana de current. Dar se pare ca dumneata vrei uncarcare gratis
-
Acasa o poti incarca doar de locuiesti la casa, la bloc e mai greu sa tragi firul de la etajul 8. Plus ca priza casnica ti-o incarca intre 12-18 sau chiar 48 de ore daca ai baterie mare.
-
Daca esti prost si nu intelegi, nu am ce sa-ti fac….dar ideea este ca degeaba avem locuri cu statii de incarcare cand vine un bou cu un bemveu sau un batranel cu un cotetz de logan si ocupa locul destinat masinilor electrice…intelegi ideea?
Nu se pune problema de incarvare acasa sau la mall, der cnd vin tzaranii cu dieselul si parcheaza pe locul destinat elctricelor, e nesimtire…. -
Vorbim sa ne aflam in treaba! Tristule, stii ce putere are o statie ,,domestica”?! Daca tot al zecelea roman ar avea masina electrica retelele de distributie a energiei electrice ar intra in colaps. Bumai aducerea retelelor la stadiul de a corespunde unui asa consum arcosta vreo zece miliarde de euro. Pare mult? Sa vezi atunci facturi, ca hotii nu vor vrea sa-si diminueze profitul si cum fura acum cu ,,taxa de cogenerare” asa vor fura si cu ,,taxa pt. automobile verzi”.
-
-
cred ca nu au treaba cu mallurile ca nu e drum public s parcari publice, e teren privat. Nu e treaba lor
-
Pai nu e, (si) de aceea o ducem asa de bine! Treaba lor e doar sa ia pensii nesimtite de pe 40 de ani! Si sa apere infractorii, pana atunci!
-