În săptămâna 13-17 martie, o delegație formată din profesorii Elena Erdeli, Daniela Niculescu, Lăcrimioara Șipoș și Anca Tirla, de la Centrul Școlar de Educație Icluzivă (CȘEI) nr. 1 din Oradea, au participat la cursul „Inclusion and Special Educational Needs”. Este vorba de un curs organizat de Merganser Consulting Ltd în Bath, care a avut loc în Marea Britanie.
Cursul face parte din activitățile proiectului de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare Erasmus+ KA1 „European training for psychologists”, proiect coordonat de prof. Elena Erdeli. Acesta este singurul proiect aprobat pentru judeţul Bihor și al 26-lea proiect din cele 58 aprobate la nivelul întregii ţări, din lista celor 350 de candidaturi depuse.
„Proiectul îşi propune dezvoltarea de competențe profesionale în domeniul educației speciale prin strategii moderne de recuperare și integrare a elevilor cu CES. Prin intermediul proiectului, 11 cadre didactice de la CȘEI nr. 1 din Oradea au avut oportunitatea de a participa la cursuri de formare în străinătate, cursuri organizate de partenerii noştri (Merganser Consulting Ltd din Marea Britanie şi Asociația «Evropei Ihnilates» din Grecia)”, a precizat Elena Erdeli, coordonatoarea proiectului.
Activitățile cuprinse în cadrul programului de formare „Inclusion and Special Educational Needs”, care a avut loc în această săptămână, au fost: introducere în sistemul educațional din Marea Britanie; prezentarea de noi inițiative privind predarea-învățarea și managementul clasei de elevi; aspecte privind curriculum în Marea Britanie; workshoop coordonat de Alison Reevery (tutor specialist în Bath și County Club), care a vizat problematica copiilor cu CES; vizită la trei instituții de învățământ: Fosseway Special School, St. Gregory‘s Catholic College, Primary Oldfield Park Juniors Lymore Terrace; observarea unor lecții, discuții cu profesioniști în domeniul educației speciale cu privire la metode și stategii practice pentru elevii cu CES în școală; învăţarea experienţială folosind TIC ca resursă de predare sau învățare, incluziune și motivație pentru elevi; evaluarea cursului.
În urma participării la cursuri, profesorii participanţi urmează să disemineze la nivelul instituţiei din care fac parte informaţia şi experienţa acumulate şi să aplice în practică metode, strategii de predare-învăţare-recuperare destinate elevilor cu cerinţe educative speciale.
Proiectul este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, având un buget de 23.905 euro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!