De curând s-a aprobat modificarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 92/2011, care face referire la organizarea unor acţiuni de informare şi promovare a produselor agricole.
Astfel, potrivit actului normativ, MADR poate să participe la târguri şi expoziţii internaţionale, prin organizarea de pavilioane naţionale, standuri specializate pe produse agricole sau miniexpoziţii.
Se doreşte astfel să se vină în întâmpinarea producătorilor români din sectorul agroalimentar, care au solicitat sprijin pentru a-şi face cunoscute produsele pe pieţele interne şi internationale, prin participarea la evenimente, târguri, expoziţii.
Se promovează produsele de calitate
„Prin acţiunile specifice de informare şi promovare a politicilor aplicate în domeniul agroalimentar, se intenţionează să crească gradul de acoperire a consumului de alimente din producţia internă şi redobândirea statutului de exportator net de produse agroalimentare, în concordanţă cu potenţialul de producţie, luând în considerare cererea crescândă de alimente la nivel mondial.
În anii precedenţi, măsurile de relansare a schimburilor comerciale cu produse agroalimentare au vizat acţiuni specifice privind promovarea produselor de calitate şi cu valoare adăugată ridicată, cu accent pe adoptarea cadrului legislativ pentru susţinerea formelor asociative de producători şi operaţionalizarea reţelei de ataşaţi agricoli”, spun reprezentanţii ministerului de resort.
Resursele financiare necesare implementării modificărilor propuse privind proiectul de act normativ vor fi asigurate în limita prevederilor bugetare aprobate pentru MADR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!