Astfel, în anul 2012, CJPC Bihor a efectuat nu mai puţin de 3.071 acţiuni de control care au cuprins domeniul produselor alimentare, al produselor nealimentare cât şi al serviciilor destinate populaţiei. Din numarul total al acţiunilor de control, 2675 au fost procese verbale de constatare a contravenţiei. În urma abaterilor constatate au fost întocmite 2675 procese verbale de constatare a contravenţiei. Prin 1474 dintre acestea fiind aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 6.733.450 lei.
Valoarea produselor şi serviciilor neconforme din totalul celor controlate este de 5.290.918 lei, dintre care produse în valoare de 1.870.149 lei, adica 35,35% au origine extracomunitară.
„Începând de la sfârşitul anului trecut am intrat într-o netapă de reorganizare, de regionalizare a instituţiei proces care se încheia luna viitoare. Ţin să precizez că la nivelul judeţului Bihor avem un colectiv profesionist cum mi-ar place sa avem şi în celelalte judeţe din regiunea de N-V. Ţinta din punct de vedere regional în 2013 este de a îmbunătăţi relaţia cu consumatorii. Încercăm să responsabilizăm consumatorii prin campanii de informare. Pe de altă pare vrem ca operatorii economici să pună pe piaţă produse sigure şi conforme lucru, fapt pentru care îi consiliem gratuit. Nu ne interesează numărul amenzilor ci calitatea actului de control”, a ţinut să precizeze Cristian Necula, comisarul şef al CJPC N-V, strucută din care face parte şi CJPC Bihor.
Control
Valoarea mărfurilor comunitare neconforme controlate, oprite definitiv de la comercializare este de 13.692,2 lei iar cea a mărfurilor extracomunitare oprite definitiv de la comercializare şi retrase din circuitul de comercializare şi consum este de 87.432 lei. Valoarea totală a mărfurilor distruse în urma acţiunilor de control a fost de 23.470 lei.
În cursul anului 2012 au fost întocmite 56 procese verbale de prelevare prin care s-au prelevat 68 produse.
În anul 2012, la CJPC Bihor au fost preluate 1041 reclamaţii şi s-au soluţionat 1026.
Din totalul de 1026 reclamaţii soluţionate, 297 au fost închise cu soluţionare amiabilă, 310 închise cu soluţionare întemeiată, 290 au fost închise ca neîntemeiate, 52 au fost redirecţionate catre alte organe spre soluţionare şi 77 au fost clasate.
„În anul 2012 ponderea mare a reclamaţiilor a fost în sfera serviciilor, cum ar fi: servicii furnizare internet, TV – cablu, telefonie fixă şi mobilă, furnizare energie electrică, servicii de confecţionare montare a tâmplariei PVC, urmate de reclamaţii privind produsele nealimentare abateri în perioada de garanţie”, aprecizat Traian Bejan, reprezentantul CJPC Bihor. Conform aacestuia însă cea mai mare realizare a protectorilor consumatorilor bihoreni este faptul că în prezent în judeţ nu funcţionează nici un magazin de etnobotanice. Astfel, în baza ordinului prefectul judeţului Bihor, Claudiu Pop, comisarii CJPC Bihor au desfăşurat acţiuni de control pentru depistarea operatorilor economici care comercializează astfel de produse în Oradea, fiind gasit un singur astfel de operator economic. La acesta, au fost găsite la comercializare produse pentru care nu s-au putut prezenta certificate de conformitate, buletine de analiză, astfel cum prevede Legea 194/2011, astfel că operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 6000 lei şi a fost dispusă sancţiunea complementară de închidere temporară a unitaţii pe o durată de cel mult 6 luni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!