„Produs în Bihor” se doreşte a fi o iniţiativă prin care producătorii locali din judeţul Bihor să fie ajutaţi să îşi prezinte produsele direct către marea masă de cumpărători, eliminând intermediarii.
Iniţiativa vicepreşedintelui Consiliului Judeţean are în centru crearea unei site – platformă online pentru promovarea şi comercializarea produselor locale. Traian Bodea a informat că site-ul se va numi www.produsinbihor.or şi ar trebui să devină funcţional din aprilie 2018, urmând să fie construit printr-o achiziţie publică a CJ Bihor.
„Dorim să creăm un lanţ scurt între produsele din Bihor şi consumator. Este foarte important să ştim cine produce în judeţul nostru, unde produce şi cum produce”, declară Bodea, precizând că se referă la legume – fructe, lactate şi brânzeturi, ouă, mezeluri şi produse din carne, fără ca lista să fie exhaustivă.
Vrea patriotism local
Traian Bodea consideră că este important ca bihoreanul consumator să se aprovizioneze direct de la bihoreanul ce produce sănătos, pentru încurajarea economiei locale, ca alternativă la hypermarketuri şi la produsele oferite de intermediari prin pieţe.
„Spiritul nostru naţionalist şi de bihorean va trebui să îl dezvoltăm mult mai mult, pentru a înţelege importanţa de a cumpăra de la vecinul nostru, de la bihoreanul nostru”, face apel vicele de la Judeţ către bihoreni. Bodea crede că nu este în interesul bihorenilor să cumpere produse pe care nu le cunosc, importate, crescute în condiţii care scapă cumpărătorului final.
Prin platforma online www.produsinbihor.ro, Bodea îşi doreşte să fie scoasă spre vânzare doar oferta producătorilor locali. Nu şi a comercianţilor intermediari. Anunţă că în perioada viitoare va conlucra cu primarii din Bihor pentru a-i găsi pe producătorii locali reali.
„Este o platformă pe care dorim s-o gestionăm la Consiliul Judeţean. Vom face apel la primarii din Bihor să facem publicitate site-ului, primarii să îi îndrume pe producători să se înregistreze pe acest site, ca producători”, prefigurează Bodea acţiunile viitoare.
Traian Bodea este convins de calitatea superioară a produselor locale faţă de cele de import, chiar dacă nu arată atât de comercial ca cele importate. Astfel, vicele CJ Bihor dă exemplul mărului.
„Chiar dacă cel din Bihor este mai puţin estetic, îl mănâncă şi viermele pentru că ştie că este sănătos. Este nevoie să înţelegem că produsele noastre sunt mai sănătoase. Cumpărând de la producătorul local, îl încurajăm pe al nostru să producă în continuare, pentru că îl ajutăm. Şi, în acelaşi timp, încurajăm populaţia să cumpere produse din judeţul nostru”, afirmă Bodea, care crede că o campanie adresată consumatorilor, sub titlul „Consumă din Bihor” ar fi utilă.
Confruntat cu pericolul „infestării” site-ului www.produsinbihor.ro cu anunţuri de vânzare postate de către intermediari, Bodea asigură că CJ Bihor se va asigura ca acest lucru să nu se întâmple.
Târguri prin oraşe
Dacă proiectul va prinde cheag şi sute de producători se vor înscrie pe site, Bodea vorbeşte despre oportunitatea organizării unor târguri în oraşele din judeţ. Anunţă că CJ Bihor îi va ajuta pe producătorii înscrişi pe site să se asocieze, iar autoritatea publică ar urma să le promoveze produsele şi în restul ţării. Aceata deoarece, subliniază Bodea, pentru dezvoltarea unui municipiu sau a unui judeţ nu este suficientă dezvoltarea infrastructurii de transport.
„Dacă faci doar două poduri şi două parcări, nu înseamnă neapărat că eşti o administraţie bună”, a afirmat Bodea, cu referire implicită la Primăria Oradea. Chit că admite că investiţiile de acest tip sunt necesare, însă nu sunt şi suficiente, pentru a contribui la bunăstarea comunităţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!