Ea coordonează o echipă cu experiență în agricultura organică și tehnici de cultivare fără chimicale. Maria își propune să înființeze o afacere socială axată pe producția de legume organice. Maria Aron este una din cei 10 câștigători care au fost selectați din peste 180 de idei înscrise în competiția de afaceri sociale Fabricat în Țara lui Andrei – ediția a II-a.
„Dar din glie”
Este o afacere socială ce își propune să producă legume organice în comunitatea Marghita, Bihor. Inițiatoarea Lia Aron va crea două locuri de muncă permanente și trei sezoniere, va încuraja comunitatea locală să practice agricultura organică sustenabilă și va sprijini 10 familii defavorizate pentru cultivarea organică a legumelor.
Pe lângă asigurarea a două locuri de muncă, Maria Aron promite că prin proiectul său va asigura veniturilor suplimentare pentru 3 persoane defavorizate care vor colecta produsele din flora spontană. Obiectivul ei este de a produce și a vinde peste 70 de feluri de legume în piețele din orașele din vestul și nord-vestul României. Lia își propune să diversifice oferta de legume organice oferite în prezent de micii producători locali și să genereze venituri pentru familiile din medii defavorizate.
Dincolo de beneficiile economice, valoarea unei afaceri sociale stă și în rezolvarea unor probleme în comunitate. Printre domeniile abordate de cele 10 afaceri sociale se regăsesc: asigurare de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, producție de plante aromatice, legume BIO, uleiuri vegetale sau accesorii vestimentare cusute de mână. De asemenea, multe dintre afaceri își propun să instruiască oamenii din comunitate pentru creșterea șanselor de angajare.
Planurile de afaceri câștigătoare vor fi puse în aplicare în 10 comunități din 8 județe: Marca- Sălaj,Poiana Câmpina și Scorțeni – Prahova, Mădulari – Vâlcea, Gura Ocniței – Dâmbovița, Berca – Buzău,Aninoasa – Dâmbovița, Marghita – Bihor și pentru cei din Videle – Teleorman și Micești – Argeș. Prima ediție a programului Fabricat în Țara lui Andrei a creat afaceri sociale în 7 comunități din România.
În doi ani, au fost generate peste 24 locuri de muncă permanente și 32 sezoniere. Antreprenorii au pregătit, în cadrul afacerii sociale, peste 350 de persoane și au generat venituri pentru 217 localnici. Pe parcursul celor două ediții ale competiției Fabricat în Țara lui Andrei, OMV Petrom a oferit finanțări în valoare totală maximă de 700.000 euro pentru dezvoltarea a 20 de afaceri sociale.
Acestei investiții i se adaugă aproximativ 2.000 de ore de consultanță oferite de Fundația NESsT, de care afacerile sociale au beneficiat atât în etapa de incubare, cât și în primul an de la înființare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!