Acest act legislativ ar urma să îi ajute pe fermierii români să îşi vândă mai uşor produsele în cadrul marilor lanţuri de magazine.
Prezentele norme metodologice stabilesc modul de desfăşurare a acţiunilor privind lanțul scurt de aprovizionare, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (3) din Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, cu modificările şi completările ulterioare.
Prevederi
În sensul respectării prevederilor art. 2 alin. (2) pct. 18 din Lege, lanţul scurt de aprovizionare implică relaţii comerciale între furnizor, un singur comerciant şi consumatori, pe filiera produsului agroalimentar, iar componenta acestuia se realizează ţinând cont de următoarele tipuri de produse: produse alimentare proaspete, produse alimentare congelate, produse alimentare procesate.
Comerciantul din lanţul scurt de aprovizionare este persoana fizică sau juridică care desfăşoară activităţile prevăzute la art. 4 lit. d) şi din Ordonanţa Guvernului nr. 99 din 29 august 2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cu modificările şi completările ulterioare.
Furnizorul din lanţul scurt de aprovizionare este, după caz: fermier, definit în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. f) din OU nr. 3 /2015, fermier şi o entitate fizică sau juridică având ca obiect de activitate colectarea şi/sau depozitarea produselor menţionate la art. 3, respectiv fermier şi o entitate fizică sau juridică având ca obiect de activitate colectarea şi/sau depozitarea şi procesarea produselor menţionate la art. 3.
Furnizorii au obligaţia să promoveze şi/sau să afişeze oferta produselor alimentare provenite din lanţul scurt de aprovizionare, în vederea facilitării achiziţionării de către comercianţi a acestor produse.
Citiți principiile noastre de moderare aici!