Contractele de prestări servicii pot fi accesate în contul de utilizator de către toţi producătorii de băuturi din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, care pun pe piaţă ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 litri şi 3 litri, care au finalizat înregistrarea pe www.returosgr.ro.
[eadvert]
Potrivit administratorului de sistem, documentul poate fi accesat din contul de utilizator, la secţiunea “Producător/ Documente şi Contracte”, iar mai multe detalii privind semnarea contractului sunt disponibile în platformă, accesând secţiunea “Profilul meu/Tutoriale video şi ghiduri utilizatori/Semnare contract”.
Contractul de prestări servicii pentru producători a fost disponibil pentru consultare, în perioada 18 aprilie – 2 mai 2023, pentru cei înregistraţi în baza de date a SGR.
În această săptămână vor fi disponibile pe site-ul de profil, în secţiunea “Info Producători”, cerinţele privind codul de bare şi logo-ul SGR.
Înregistrarea în baza de date a Sistemului de Garanţie-Returnare şi semnarea contractelor cu administratorul sistemului reprezintă o obligaţie legală conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021.
Cine trebuie să se înregisteze
„Companiile vizate pentru înregistrare sunt producătorii şi importatorii de băuturi, dar şi companiile care comercializează băuturi către consumatorii finali, inclusiv magazinele online, operatorii care vând prin intermediul automatelor, industria HoReCa, dar şi cei care comercializează aceste produse ca şi gamă complementară (ex. librării, magazine de electrocasnice şi electronice etc).
Toţi operatorii economici care încă se află în etape intermediare sunt încurajaţi să finalizeze cât mai repede procesul de înregistrare pe platforma www.returosgr.ro, acesta fiind o condiţie legală obligatorie pentru desfăşurarea, în continuare, a activităţii comerciale. Hotărârea de Guvern care reglementează funcţionarea Sistemului Garanţie Returnare prevede sancţiuni pentru producătorii şi comercianţi care nu vor fi înregistraţi în platforma informatică. Sistemul Garanţie Returnare este unul dintre cele mai ample şi de impact proiecte de mediu pe care le va implementa România, în următorii ani”, se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii RetuRO Sistem Garanţie-Returnare menţionează că, pe toată perioada înscrierii, se oferă asistenţă prin call-center, la numărul de telefon: 021/2070009. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 9:00 – 18:00, cu excepţia sărbătorilor legale.
Până în prezent, în platforma RetuRO s-au înscris 63.233 de operatori economici (comercianţi şi producători), dintre care 1.557 sunt producători.
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, românii vor plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, iar în schimb consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.
Citiți principiile noastre de moderare aici!