Consumul de apă minerală creşte în perioada verii. Cresc şi problemele vizavi de comercializarea şi etichetarea acesteia. Acest lucru a ieşit în evidenţă în urma controalelor efectuate de comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor. În perioada 15-30 iunie 2015, conform programului de control aferent trimestrului II 2015 aprobat de Preşedintele ANPC, comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune tematică de control privind respectarea prevederilor legale privind modul de comercializare şi etichetare, prezentare şi publicitate a apelor minerale naturale (ape minerale naturale, ape de izvor).
„Pe perioada de desfăşurare a acţiunii tematice de control au fost verificaţi 79 de operatori economici, fiind constatate abateri la 56 dintre aceştia. S-au verificat 192.800 litri apă minerală, fiind constatate abateri la 10.810 litri. Au fost încheiate 56 de procese verbale de constatare a contravenţiei prin care s-au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 84.000 lei”, ne-a informat Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Deficienţe
Principalele deficienţe constatate au fost următoarele: nerespectarea prevederilor legale privind etichetarea apelor minerale naturale; nerespectarea condiţiilor de păstrare – expunere impuse de producător – expunerea produselor la soare, etc; neafişarea preţurilor de vânzare conform legislaţiei în vigoare, atât pe bucată cât şi raportate la unitatea de măsură.
Comisarul şef adjunct al CJPC Bihor recomandă consumatorilor să verifice modul de prezentare a ambalajului apei minerale şi etanşeitatea acestuia, precum şi prezenţa suspensiilor care pot proveni de la nerespectarea temperaturilor de depozitare/expunere. „Acordaţi atenţie condiţiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere cât şi la domiciliu atunci când producătorul impune condiţii în acest sens. Citiţi cu atenţie înscrisurile de pe etichete şi cumpăraţi numai acel produs care corespunde preferinţelor şi posibilităţilor dumneavoastră”, recomandă Giani Bura. Acesta îi mai sfătuieşte pe consumatori să refuze produsele care prezintă data durabilităţii minimale modificată sau depăşită şi să solicite şi să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doresc să reclame calitatea sau siguranţa unui produs.
Citiți principiile noastre de moderare aici!