PRM ar vrea ca toate partidele să aibă aceleaşi „unelte” de reclamă electorală. Pentru a reduce handicapul financiar pe care-l au comparativ cu partidele parlamentare, peremiştii bihoreni cer ca în acest an electoral partidele să aibă la dispoziţie „panouri unice de propagandă electorală”, pentru limitarea cheltuielilor! Iar Prefectura Bihor şi Consiliul Judeţean, împreună cu primăriile, „să stabilească şi să monteze în zonele cele mai circulate din toate localităţile” aceste panouri unice. PRM propune ca afişele partidelor să fie limitate: câte unul pentru candidatul la primărie şi candidatul la şefia CJ Bihor, un afiş pentru candidaţii la consiliul local şi unul pentru candidaţii la statutul de consilier judeţean. De asemenea, „locurile de afişare vor fi numerotate şi trase la sorţi pentru fiecare partid implicat în alegeri”. Filiala condusă de profesorul Mihai Drecin ar vrea să se interzică amplasarea de materiale de propagandă în alte locaţii, „sub pedeapsa unor amenzi drastice”. Lansând această propunere, PRM aşteaptă acum „o decizie favorabilă la nivelul Prefecturii Bihor, poate chiar a Guvernului României”.
Reacţii
„În principiu nu ar fi o idee rea, dar ar trebui consultaţi şi alţi factori. Vom avea discuţii în special cu administraţiile publice locale”, a reacţionat prefectul Gavrilă Ghilea la propunerea PRM.
„Nu cunosc propunerea domnului Drecin, dar dacă va fi o modificare la legea electorală, o s-o respectăm”, a fost prima reacţie a preşedintelui CJ Bihor. Radu Ţîrle spune că şi dacă CJ Bihor ar decide să realizeze asemenea panouri pe marginea drumurilor judeţene, nu le-ar da gratis partidelor. „Dacă le facem, fiţi convinşi că nu le vom da gratis. De ce le-am da gratis?!”, a spus Ţîrle. Preşedintele Consiliului Judeţean a dus discuţia şi mai departe, referindu-se la panourile de reclame de zi cu zi, amplasate la tot pasul, în aer liber. „Ştim că aceste panouri sunt o afacere foarte bună pentru tot felul de firme de profil. Şi aici vorbim tot de un fel de monopol. Foarte interesant, când vrei să închiriezi pentru reclame, trebuie să vorbeşti cu Bucureştiul. Se pare că sunt una sau două firme în toată România, care s-au îngrijit să aibă aceste spaţii”, a afirmat Radu Ţîrle, probabil din experienţa sa electorală din 2008…
CĂLIN CORPAŞ
Citiți principiile noastre de moderare aici!