Primăria a atribuit contractele de proiectare pentru coridorul de mobilitate care cuprinde pasajele de la Magazinul Crișul și Gara Oradea către Someș – Top – Grup SRL și Costin și Vlad birou de proiectare SRL.
[eadvert]
Valoarea contractului pentru lotul 1 „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 1” este de peste 1,6 milioane de lei fără TVA, iar cea pentru lotul 2 „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 2” este de peste 1,4 milioane de lei lei fără TVA. Proiectul este implementat de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Serviciile contractate se referă la elaborarea studiilor de fezabilitate, a studiilor de trafic, a documentațiilor suport și obținerea avizelor, acordurilor și autorizațiilor necesare, plus elaborarea proiectelor pentru autorizaţiile de construire, a proiectelor tehnice cu detalii de execuție, dar și asistență tehnică pe parcursul execuției lucrărilor. Finanțarea vine din Programul Operațional Asistență Tehnică.
Tronsonul Magheru – Republicii
Prima etapă a proiectului vizează zona dintre Pasajul Magheru, deja realizat, până după magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o undă verde pentru tramvai, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur, în zona Magazinului Crișul.
De asemenea, se va reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente Bulevardului General Magheru, de la Magazinul Crișul până aproape de Podul Dacia, exceptând zona unde s-au executat deja lucrări pentru Pasajul Magheru.
În această zonă, tramvaiul care circulă pe axa str. Republicii – B-dul Magheru va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul. Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii.
Tot în cadrul acestui proiect se dorește reabilitarea piațetei pietonale din Bd. Magheru, crearea și modernizare de stații de tramvai și autobuz, modernizarea rețelei de utilități, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc. De asemenea, se va avea în vedere înlocuirea stâlpilor de susținere a firului de contact al tramvaielor și a stâlpilor de iluminat, transmite Primăria.
Tronsonul Magazinul Crișul – Gară
A doua etapă a proiectului vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea, una cu adevărate conflicte de trafic între tramvai și automobile.
„În această etapă se urmărește crearea de undă verde pentru tramvai, prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, situată în zona intersecției dintre Piața București, str. Republicii, str. Ștefan cel Mare și str. Berzei. Aici, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula la nivelul solului.
Proiectul mai prevede reamenajarea zonei adiacente stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier şi crearea unei zone intermodale în Piaţa București – nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi.
Tot în această etapă, vor fi reabilitate suprafața rutieră și trotuarele aferente străzii Republicii, de la Magazinul Crișul până în zona Gării Centrale, se vor planta aliniamente de arbori specifici bulevardelor, se vor moderniza rețelele de utilități, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi si rastele pentru biciclete.
Un moment al adevărului în politica locală în privința transportului în comun
După Nufărul – Cantemir, fără probleme reale în privința rulării tramvaielor din moment ce linia este deja delimitată de rutier, zona Magheru – Republicii este zilnic scena unor „lupte” cotidiene între traficul rutier și transportul în comun.
Încă de la primele dezbateri, edilii au vândut orădenilor proiectul „drumului expres” la pachet cu promisiunea descongestionării porțiunii Magheru – Republicii și prioritizarea liniei de tramvai pe această porțiune. Până acum, promisiunea a rămas la stadiul de vorbe.
În continuare, „regula” este că la orele de vârf, tramvaiele pline stau în trafic după autoturisme care transportă una sau două persoane, spre locul de muncă sau la școală. În ciuda declarațiilor pro-transport în comun, care dau bine, dar sunt lipsite de acoperire, primarii orădeni i-au favorizat mereu pe șoferi, ezitând să ia măsuri pentru prioritizarea tramvaiului și a liniilor de autobuz. Ca atare, Oradea rămâne un oraș pentru mașini.
Chestionat despre variantele acceptabile de către municipalitate pentru aceste tronsoane, directorul DMPFI, Marius Moș, spune că este strict treaba proiectanților să propună „soluții inovative”, bazate pe studii de trafic, în colaborare cu Poliția. Edilii vor alege, apoi în funcție de soluțiile propuse, în termenul de șase luni stabilit de contract, spune el.
Trimite articolul
Xtramvaiul care circulă pe axa str. Republicii – B-dul Magheru va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul…. Pana la prima ploaie torentiala!
-
lasa, dupa aceea se poate reface lucrarea din alti bani multi si o sa zice toata lumea ca “cine nu munceste nu greseste”… nu pot sa cred ca niciodata nu e contactat un expert care vede greseli in proiectele propuse… pasajele in Centrul Civic iar sunt gandite fara cap, sa inversezi directia in jurul parcului 1 Dec… cum? in intersectia la Dioda unde e problematic si acuma ce bine o sa fie accidentele repetare, ca mai departe spre Primarie nu se poate inversa directia ca sunt acolo catenarele la linia de tramvai, plus intrarea in parcarea subterana nu poti inversa, numai daca spargi din perete ca e atat de stramb ca din sensul opus n-ai cum sa faci virajul
Metrou ne mai trebuie la Oradie mare … PFUIII
Pe Magheru, Republicii, Decebal, ar trebui puse borduri nu intre liniile de tramvai ci pe lateral sa nu poata fi trecute de madini. Tramvaiele ar circula cu viteza normala, at ajunge mai reprde in statii. Masinile ar astepta mai mult dar in timp cine ar vedea ca se ajunge mai repede cu transportul in comun ar merge cu tramvaiul. Salvarea, pompierii ar putea folosi benzile tramvaielor nu s-ar bloca intre masini. E o solutie economica si cu efect imediat. PS. Sunt șofer. Nu ma injurati.
Investiție mare cu efect minim, adică un mare fâs. Tramvaiele se vor bloca în coloana de mașini de pe Republicii de la orele de vârf. Nici acum nu stau să intre din lateral pe mijlocul drumului, pentru că deși au “Cedează trecerea”, vatmanii intră cu tupeu. Nici un șofer nu vrea să își riște integritatea lovind un tramvai.
Lipsește din peisajul prezentat grupul care vizitează Oradea zilnic pentru a cerși și petrec acolo câteva ore pe zi.
Măcar nu sunt negre mobilierul și stâlpii (nu înseamnă că nu pot fi).