Ilie Bolojan a anunțat printr-un live de la fața locului că „în prezent, constructorii lucrează la ultimele detalii la inelul metropolitan pe acest tronson (tronsonul 1 – n.red.) de peste 8 kilometri, care leagă Nojoridul de Băile Felix, mai exact până la drumul comunal care merge spre satul Cordău”.
Lucrările de asfaltare au fost finalizate pe toată lungimea acestui drum, adică pe o suprafață de 8,5 kilometri. În această perioadă, sunt efectuate lucrări la semnalizări, la marcaje, acestea fiind finalizate zilele următoare în cazul în care condițiile meteo sunt favorabile. Constructorul mai are de asfaltat 50 de metri înspre Cordău, în jurul sensului giratoriu care se situează la capătul acestui tronson. Lucrarea de asfaltare va începe de joi, 31 octombrie, fiind turnat primul strat de asfalt, urmând ca săptămâna viitoare să fie finalizate și aceste lucrări.
„Ne propunem ca acest prim tronson, de 8,5 kilometri al inelului metropolitan să fie deschis la finalul săptămânii 16-17 noiembrie, în așa fel încât circulația între cele două drumuri naționale Oradea-Arad și Oradea-Deva, la 5 kilometri de Oradea să fie mult scurtată, iar cei care vor să meargă de exemplu din zona Salonta înspre Băile Felix să scurteze acest drum cu cel puțin 7-8 kilometri”, a explicat președintele CJ Bihor în filmulețul de pe rețelele de socializare.
Inelul metropolitan este practic cea de-a doua centură din jurul Oradiei, având o suprafață de 17 kilometri care face legătura între cele trei drumuri naționale (Oradea-Cluj la Oșorhei, Oradea-Deva la Băile Felix și Oradea-Arad la Nojorid), precum și cele trei centuri (centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin).
„Această circumferință practic va fi și un nou culoar de dezvoltare pentru zona metropolitană, va reduce ambuteajele la intrările în comune și va fi un traseu nou prin care cei din zona metropolitană vor putea ajunge dintr-o parte și în alta”, a mai precizat Ilie Bolojan.
În primăvara anului 2025, va fi inaugurat și traficul pe cel de-al treilea tronson, cel de la Băile Felix la Oșorhei, „lucrările de acolo neputând fi puse în circulație datorită lucrărilor la cele două viaducte mari, cel din Băile Felix care se vede intrând dinspre Beiuș și cel de la Betfia care practic conexează întreaga zonă”, a mai adăugat Bolojan.
Lucrările sunt executate de asocierea formată din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. și S.C. DACIA FABER S.R.L. Valoarea contractului este de 70.143.942,59 lei, fără TVA, fiind asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările Consiliului Județean Bihor și ale Primăriei Municipiului Oradea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!