Pentru etapa a II-a a proiectului, vineri, 24 iulie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici – faza proiect tehnic de execuție, iar pentru etapa I este în curs de finalizare proiectul tehnic, urmând ca luna viitoare să fie supus aprobării și acesta în cadrul ședinței de Consiliu Local.
[eadvert]
După aprobarea indicatorilor tehnico – economici urmează derularea procedurii de licitație pentru realizarea lucrărilor. Valoarea totală a investiției este 41,333,948.69 lei inclusiv TVA, iar durata de realizare a investiției este 15 luni.
„Prin implementarea proiectului se vizează reorganizarea traficului în zona Pieței E. Gojdu și a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai, prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente. Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulație de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai și se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop prin bretele și benzi de încadrare”, transmite Primăria Oradea.
Etapa I
Proiectul „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea este un proiect complex care vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și Parcului 1 Decembrie, prin realizarea unui pasaj subteran, obiectivul fiind crearea unui coridor de mobilitate urbană prin traversarea Căii A. Averescu pe sub bulevardul din piața E.Gojdu și liniile de tramvai, printr-un pasaj subteran, precum și reorganizarea traficului în zona intersecției B-dului Dimitrie Cantemir cu str. Sucevei prin amenajarea unui pasaj subteran, care să asigure traversarea subterană a intersecției. Prin coborârea traficului în pasajul subteran se va putea asigura continuitatea spațiului pietonal în prelungirea Parcului 1 Decembrie, astfel încât să permită o amenajare peisagistică unitară dinspre Parcul 1 Decembrie înspre Cetatea Oradea, înglobând Catedrala Ortodoxă.
Astfel, în cadrul acestui proiect vor fi realizate următoarele lucrări:
Pasajul principal, pe Bulevardul Dimitrie Catemir în Piața Independenței, va asigura subtraversarea bulevardului pe toate cele șase benzi, lungimea zonei acoperite fiind de 79 m. Pe partea dreaptă a rampei Sud – Nord se va desprinde o bretea care va asigura relația la dreapta pe Calea Clujului.
Al doilea pasaj, proiectat pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Sud – Nord, în zona parcului Emanuil Gojdu, asigură traversarea bulevardului înspre centru pe sub culoarul creat de str. Independenței și Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 22,50 m.
Pasajul numărul trei, care urmează a fi realizat pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Nord – Sud, în zona parcului Emanuil Gojdu, asigură trecerea bulevardului din direcția Nord în direcția Sud, subtraversând linia de tramvai și axa creată de str. Independenței și Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 47 m.
Al patrulea pasaj, proiectat pe Calea Mareșal Alexandru Averescu, va trece pe sub toate benzile bulevardului și liniilor de tramvai. Lungimea zonei acoperite va fi de 46 m.
Pasajul numărul cinci, proiectat pe strada Piața 1 Decembrie va subtraversa linia de tramvai, asigurând accesul din Bulevardul Cantemir către Strada Piața 1 Decembrie, care va avea dublu sens. Lungimea zonei acoperite va fi de 17,40 m, asigurând exclusiv continuitatea liniei duble de tramvai.
În cadrul proiectului sunt prevăzute deasemenea benzi dedicate pentru transportul public de persoane pe ambele direcţii de deplasare pe Bd. Dimitrie Cantemir (Sud-Nord şi Nord-Sud), iar zona dintre Parcul 1 Decembrie și Catedrala Ortodoxă este pietonalizată.
Etapa II
Etapa a II-a acestui proiect complex urmează să fie realizată în zona intersecției dintre Bulevardul D. Cantemir și strada Sucevei. Aici vor fi realizate două girații, care vor fi traversate în subteran de un pasaj, care ar urma să asigure benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relația D. Cantemir -Centrul Civic, iar în partea de nivel al solului o bandă dedicată liniei de tramvai. Prin realizarea celor două girații vor fi evitate și o serie de puncte de conflict cu liniile de tramvai.
Este prevăzut un pasaj subteran cu patru benzi de circulație, două pe fiecare sens de circulație. Lungimea zonei acoperite va fi de aproximativ 29 m.
Trimite articolul
XCe de transee in mijlocul urbei!! Sunt curios ce o sa facac cand vine o ploaie!?
-
scortosule, acestea sunt primele pasaje subterane din toata istoria unamntatii. cine sa mai fi auzit de asa ceva, pasaje PE SUB PAMANT?!?! de ploi ei n-au auzit? o sa le tinem umbrela. vom astepta linistiti evaporarea puhoaielor de apa din pasaje. Asa cum asteapta, nu-i asa, toate orasele civilizate care au metrou, care la fiecare ploiuta se transforma in tuneluri pentru submarine, ca doar sunt facute pe sub pamant… fraierii aia de la londra, budapesta, shanghai sau new york.
-
Buna întrebare, scoarță! Trebuie neapărat scris la Curtea Europeană! Eventual și lui Iohannis, Macron, Trump și Boris. Sa afle și ei despre ce se va întâmpla în Oradea! Un tunel pe sub pământ! Pe o planetă unde exista ploaie!! Așa ceva e neauzit. Dacă pana luni asta nu e pe prima pagina în NY Times, BBC si Telegraph, ceva pute..
-
@D si Dan… voi traiti intr-o Romania paralele cu realitatea. La noi ploaia este o dubla problema: atunci cand nu vine si atunci cand vine. Atunci cand vine mergeti voi in fata la Mg. Crisul si coborati in pasajul subteran. In rest ramane cum am stabilit.
-
Poate ar trebui sa mai ieși din țara sa vezi cum e lumea, și vei fi surprins ca alți au de zeci de ani așa sisteme
Ia uite ce de pasaje vrea betonarul priimar sa faca ,ala da arata beton desenu dar de realizat nu-i tare usor bani si mai greu de obținut a da si nu avem șanse să scapam de șantiere în următorii 10 ani frumos
-
,.,,..,,,.,,,…,,.,,,. ia de-aici niste virgule si puncte
-
nu ai la ce sa te astepti de la o mizerie pesedista
-
Dupa mintea ta Sefu toti care nus de acord cu activitatile Bolojanului suntem mizeri pesediste?
Tu esti spalat pe creier si maro pe limba asta e clar,marele primar cred ca se irita de la cate limbi primeste in dos de la admiratori lui neobositi-
mare idiot poti sa fii si mizerabil.
-
-
esti indoctrinat rau de tot sefule, pe langa ca esti un pipincurist notoriu cred ca ti-ai da si viata pt bolovan 🙂
-
Voi vorbiti? Crezi ca daca dai in bolojan cu orice ocazie te face mai breaz? Cand toata natia vede cate face omu asta pentru oras. Nu o fi el sfant cel mai probabil, dar la cum dati in el ai impresia ca e ceva demon venit din cercurile iadului sa va distruga voua vietile de cacat. A mai dat si omu rateuri, dar da majoritatea comentariilor de aici sunt doar propaganda pesedista anti pnl… se vede la o posta indoctrinatule.
-
-
-
-
Taci dreac’
Cand se intalneste inutilul cu banu public
-
Ăsta va fi util dacă ve fi gata, dar nu vom putea circula iarăși măcar un an normal, dacă totul va decurge bine (adică câștigătorul nu va fi Abed Nego sau o firmă care va da faliment pe parcurs), în caz contrar mai înmulțim cu minim 3 numărul anilor de execuție).
-
Auzi frate dar tu nu-ți renovezi baia din casa de frica deranjului? Sau privești la avantajele de dincolo de deranj
-
-
Dar mai ales, când se întâlneşte tunelul cu ploaia, într-o ţară cu oraşe în care canalizarea nu funcţionează când plouă tare, nici măcar la suprafaţă, darmite sub pământ. Parcă văd ce inundaţii vor fi !
Arata oribil porcaria asta infecta, niste transee din beton prin centrul orasului. Cit mai mult beton, ca doar betonul ii aduce profit betonatorului Bolojan si firmelor de partid.
-
si in prezent sau in trecut cum arata? la fel de mult beton doar ca mai prost organizat
Nu putea sa organizeze traficul la suprafata? Ne-a ingropat pe toti in beton ca pe sobolani.
-
… diavolescule, te recunosc aici. Te recunosti in postura de sobolan, esti nemultumit, ce-o sa te facu pe urma, esti reticent la schimbare … Te ateapta Drac(g) nea, un alt sobolan, …
Si pe cand va fi terminta?
Şi dragã.
Oribil, incredibil ce minti bolnave aveti, trist !
ok.Si cu Ciuperca cum ramane?
-
Erezolvat, nu mai aluneca. ce altceva te-ar mai interesa?
-
da… de ce nu te tratezi ?
-
E exact ce mai lipsea acestui oras. Nu exista nici o alta chestie mai importanta.
-
o fi important doar ce decizi tu?
-
O fi n-o fi, dar cat de important e ce decizi tu si gasca?
Ti-a fost lene sa scrii drop, ai bagat doar d?
Victor cum mai e sper sa nu fi racit. (you know durere de gat febra etc.)
Oricum vad ca proiectul e reusit, spre final se
vede in filmulet un Cris defrisat complet pe ambele maluri. Macar stim ce ne asteapta.
Cel mai mult ma distreaza insa ca se vor inversa sensurile de circulatie in jurul parcului 1 Decembrie, doar ca acel parc e legat de piata Unirii, care a fost proiectata pentru actualul sens de circulatie. PLus ca se vor da peste cap absoult toate liniile de autobuz care trec prin centru, dar asta nu va mai fi problema mea. Eu ma voi fi mutat din oradea pana atunci. Asa ca spor la “dezvoltare” radeti tot, slutiti tot dupa chipul si asemanarea liderului. Who cares.-
pai prezentarea proiectului lasa rau de dorit, zici ca e facuta in anii 20 inainte de hristos pe un calculator de lemn. cladirile sunt redate gretos, la fel si malurile crisului. e mai mult o schita grabita as crede. dar sa afirmi ca se vor taia copacii de pe mal doar pt ca n-apar in video e o prostie. nu te opreste nimeni, muta-ti tu frustrarea in alt oras mai pesedist daca asta te face fericit in viata. ce-mi pasa mai tare e acces neintrerupt pt pietoni dinspre parc spre cetate.
-
Iar faci confuzii, tu fiind postac pnlist si crezi ca daca nu il suport pe chel sunt musai pesedist. Nu stunt, nici userist nici pnlist nici “jo napot”. Pur si simplu m-am saturat de constructiile faraonice fara absolut nici un rost. Si daca ma mut stiu ca nici un banut din cat castig nu mai ajunge la el si gasca ca sa-l risipeasca pe imbecilitatile sale.
-
Vad ca tot iti schimbi nick-ul.
Esti doar un troll diversionist. Un postac de proasta calitate.
-
-
-
Prezentarea nici departe nu coincide cu cladirile in realitate. Este ceva oribil!!!! Refaceti Ciuperca prima data! Nu-i sub pamant, si acolo ati dat gres!!!
opriti nebunul pana nu e prea tarziu !
-
E prea tarziu sa dezlănțuit și multora le place..
Are in plan dupa alegeri exproprieri de blocuri. Atunci sa va vad
Ce idioti.
Ar trebui incercata sincronizarea semafoarelor prima data, poate ca am iesi mai ieftin…
-
Cam de fiecare dată când am fost la Lotus (3-4 ori pe an), mă enervam, că indiferent în ce moment eram la semaforul de la str. Nojoridului (porneam sau aveam deja verde), semaforul de la Sextil Puscariu era rosu. De acolo dacă porneam trebuia să mă duc mai tare de 60 să prind verdele de la Muntele Găina și la limită ajungeam să trec în ultimele secunde de verde de la semaforul de la Catedrală, dar semaforul de la trecerea de pitoni mă oprea sigur. Ieri am reușit să prind prima dată o undă verde așa am reușit performanța să pornesc de la Lotus și să mă deplasez pe verde inclusiv și la Crișul. Nu puteam face asta însă dacă circulam cu 50 la oră. Este imposibil, dar la asta nimeni nu se gândește, iar cu 35 nu te poți deplasa, că iei flashuri, claxoane și înjurături cu sacul.
Grafica pe calc are bine. Dar in realitate va fi oribil. Oricum nici un proiect nu a aratat ca in poze. Si cu turbogiratia a promis ca va rezolva traficul in zona dar a rezolvat pe dracu. Acum de ce am crede ca il rezolva? De ce nu baga si tramvaiul in subteran daca tot sparge sau il muta dupa 3 ani ca sa mai aiba de lucru? Sa spuna ce defrisari si exproprieri urmeaza in Rogerius. Si ce vrea sa spuna prin cea mai mare sistematizare ce a vazut oradea in ultimii 80 de ani? Votati-l si o sa vedem cum demoleaza tot orasul
-
turbogiratia a rezolvat parte din problema, adica se merge(incet uneori) nu se sta. Nici o solutie nu rezolva traficul asa cum isi inchipuie lumea. nici un pod, nici un pasaj, nici o banda, nici o strada nu rezolva ‘disparitia traficului’. Acesta va creste natural cu fiecare imbunatatire, niciodata nu va scadea ca urmare a imbunatatirii. lupta e sa-l tii fluid(chiar daca e incet), sa nu se blocheze.
In rest, si eu am zis de cum am vazut prima fircalitura de schita ca e o prostie. ar crea intr-adevar un fluviu mai usor navigabil spre si dinspre nufarul(iar cu mai mica pondere spre velenta) dar creaza un monstru. Asta e parerea mea insa merg pe mana lui bolojan, pana acum cu toate ca la inceput unele proiecte mi s-au parut nepotrivite ulterior au fost tolerabile. Chiar daca e uratenia pamantului asa cum arata planul, e doar unul din zecile de proiecte, unele din ele cu adevarat bune. Spor!
Prea complicat si greu de realizat……Iar se inchide circulatia spre Magheru ? Nu se putea face simultan ? Arata ca si niste transee…….care astepta sa fie umplute cu apa……
Un pasaj la piața Gojdu, cu o singura traversare, asemănător cu cel nou, de a pod, este suficient. Restul este doar business și barbarie. Un masacru inutil de bani, pentru a fi primi la cheltuieli de fonduri UE.
Propun LÃRGIREA la maxim. Parcãri îşi trotuare numai în spatele blocurilor. Expropierea a ceea ce este pe parţile stânga şi dreapta. Atunci nu va mai trebui sãpat.
Turbo-grația trebuia să aibă în mijloc o fântână arteziană , a căzut sau “secat” la Cluj când au aprobat proiectul!!! Într-un sens giratoriu când ai flux continuu de trafic, dinspre Nufărul sau dinspre magazinul Crișul, Nu poate rezolva traficul!!!! Turbo-grația este încă o tinichea legată de coada primarului… La fel cum și intersecția de la Piața Mare este tinicheaua legată de coada lui Filip (a vrut un sens giratoriu dar și-a sat seama ca mai rău încurcă și…. a pus semafoare) Cel mai simplu ar fi să regleze timpii semafoarelor și am pute trece lejer încă câțiva ani… Cheltuieli inutile… sunt soluții mult-mult mai bune și mai ieftine…..
Cu cat maresti infrastructura rutiera in oras, cu atata mai mult “inviti” si alte masini spre oras, ca doar au spatiu de circulatie. Problema e ca venind mai multe masini in oras si infrastructura marita inainte se va dovedi iar la limita, fiind necesare alte metode de-a primi traficul. Adica alte exproprieri, alte pasaje, alte largiri de strazi si bulevarde. Adica e un joc de Domino. Vedeti ce au facut marile orase din tarile civilizate! Solutia nu e largirea arterelor in oras, solutia e scoaterea traficului in afara orasului, mai ales traficul de tranzit. Dar bolojan nu vrea sa avem un oras verde cu aer curat, el ar atrage cat mai multe masini in oras, sa aiba motiv de alte santiere. Eventual sa faca si o autostrada prin oras, ca tot e campion la sifonat fonduri europene.
-
nu se mareste in sensul rau infrastructura rutiera, dar se organizeaza mai eficient, tocmai pentru a nu mai polua degeaba stand la semafoare si ocolind. la fel noile strazi si scurtaturile deschise: nu mai ocolesti degeaba. primaria vrea sa avem un oras verde si curat. acum avem centura cu pasaje pentru traficul de tranzit, dar tu zici chiar opusul. tu stii lucrurile astea si totusi zici pe dos.
-
“Dar bolojan nu vrea sa avem un oras verde cu aer curat, el ar atrage cat mai multe masini in oras”
Vorbesti prstii.
Avem Centura Oradea si Drumul Express care ocolesc traficul din oras. Ce vrei mai mult de atat?