În ultimele zile, pe drumul expres DX16 au reapărut utilajele constructorilor. Motivul? Potrivit directorului Secției Drumuri Naționale Oradea, Traian Bulzan, carosabilul este supus unor reparații la nivelul stratului de uzură, pe cheltuiala constructorului, drumul de legătură fiind în garanție pe o perioadă de cinci ani.
Astfel, în unele zone, circulația a fost îngreunată, șoferii fiind nevoiți să circule pe o singură bandă.
Directorul a mai precizat faptul că „săptămâna aceasta ar trebui să fie finalizate reparațiile”.
Proiect în valoare de 130 milioane euro
Drumul de legătură DX16 se întinde pe o suprafață de 19 kilometri, are patru benzi, două pe fiecare sens de circulație. Acesta pornește cu un pasaj peste calea ferată din zona sensului giratoriu de pe Calea Sântandrei, trece cu un nou pod peste Crișul Repede, intersectează șoseaua Borșului în zona Sântion și se racordează la tronsonul de autostradă A3, la 2 km de graniță.
Lucrările au fost executate de firma Strabag și au fost începute în luna aprilie a anului 2022, contractul fiind în valoare de 130 de milioane de euro.
„Construcția celor 19 km ai acestui drum a fost finanțată prin POIM. În viitor acest sector de drum se va adăuga drumului expres Arad -Oradea pe coridorului de mare viteză care va asigura legătura rutieră între Marea Baltică – Marea Neagră și Marea Adriatică. Contractul pentru execuția Drumului Expres Arad – Oradea (121 km) a fost lansat în licitație iar acum se află în faza de pregătire a ofertelor”, scria în acea perioadă directorul CNAIR pe Facebook.
Trimite articolul
XMinciuni, sare propaganda
Ăsta-i nu-mai începutul! Stați că o să vă lămuriți de lucru firmei austriece! Defapt Staubag are sediul în Austria dar e condusă de ruși! Apoi veți vedea că sub traficul greu cum se va crapă drumul în lungul lui, datorită proastei fundații ce sa băgat sub asfalt! Unde ați văzut la autobenzi să se bage balastru din escavatie și nu piatră de calcar? Avem munți plini de piatră de calitate și noi acceptam să puie că, fundație balastru! La Romanica noastră merge și așa!
-
Mergi in Austria și vezi ce super autostrăzi a făcut Staubag, nu sunt conduși de rusi.
Problema e alta : șpaga pe care o cer o cer cei care semnează aici in România ,oamenii statului de pe la pnl,psd…Și ca să ajungă banii și de șpagă trebuie să facă o lucrare ieftina de calitate proastă. -
De ce nu ai facut tu? Bolojan stie ce face, assa pe banii astia mai face o centura. Pe bani putini face mult
-
Ba umflatule, si la Ciuperca Iliuta cap de cauciuc a facut treaba mare. Pe el si pe deal.
-
Speram ca Strabag sa nu mai facă și ceva autostrăzii ca si asa suntem la pământ cu infrastructura…..
Strabagului nu mai are voie sa primească nici o lucrare pe teritoriul României cum spunea cineva nu sa pus ce trebuie CNAIR a avut în permanenta inginer în control care a văzut ce sa pus și cum deci complici