Imediat ce se desprimăvărează, în 2019, orădenii vor trebui să-şi scoată din rutele cotidiene Piaţa Ferdinand. Lucrarea a fost adjucată acum şi execuţia va începe în primăvara viitoare, pe durata iernii se va lucra la proiectare.
Executant este asocierea de firme formată din Gavella COM SRL (lider de asociere), Porfido ed Arte Consorzio Stabile (asociat 1) și Kal Trans SRL (asociat 2). Valoarea totală a lucrării este de peste 19 mil lei + TVA.
„Contractele au fost semnate în data de 15.10.2018, urmând să fie dat ordinul de începere pentru proiectare, iar lucrările vor începe în primăvara anului viitor. Durata de realizare a investiției este de 21 de luni, din care 3 luni proiectarea și 18 luni executarea lucrărilor”, transmite Primăria.
Modificările propuse la Piaţa Ferdinand se referă la lărgirea spaţiilor pietonale, de trecere sau de recreere, în defavoarea celor rutiere.
„Proiectul are ca obiective generale îmbunătăţirea condiţiilor privind transportul şi mobilitatea populaţiei, punerea în valoare a elementelor de patrimoniu cultural naţional şi local din Piaţa Ferdinand, crearea condiţiilor pentru punerea în valoare a clădirilor monumente istorice din jurul Pieţei Ferdinand și sporirea atractivităţii pieţei pentru investiţii în servicii specifice centrelor urbane.
De asemenea, proiectul prevede conservarea şi restructurarea zonelor verzi și dotarea acestora cu sisteme de irigații, refacerea infrastructurii rutiere și a celei pietonale, modernizarea sistemului de iluminat public, a rețelelor de apă-canal și a rețelelor de termoficare pe zona afectată, echiparea pieţei cu fântâni arteziene și cu elemente de mobilier urban noi, durabile care satisfac condiţiile de confort, durabilitate, estetică, distribuţie funcţională optimă”, mai arată comunicatul Primăriei.
Acelaşi unic ofertant
Consorţiul care va face Piaţa Ferdinand, care a lucrat, de altfel, şi în Piaţa Unirii, şi-a adjudecat şi lucrările de amenajare a malului stâng al Crișului Repede, în zona centrală, între Podul Sfântul Ladislau și Podul Centenarului. Acestea se fac în cadrul proiectului „Creșterea mobilității urbane pietonale și ciclistice pe malul stâng al Crișului Repede în municipiul Oradea”. Valoarea contractului e de 9.876.354, 65 lei fără TVA, documentul a fost semnat la finalul lunii trecute.
„Executantul se obligă să presteze serviciile de proiectare, asistență tehnică din partea proiectantului pe durata execuției, să execute și să finalizeze lucrările care fac obiectul prezentului contract conform graficului de lucrări care cuprinde două etape: etapa I – proiectare și obținerea de avize și autorizații și etapa II – execuția lucrărilor. În continuare, urmează să fie dat ordinul de începere pentru etapa I – proiectare, urmând ca lucrările efective să înceapă undeva în primăvara anului viitor. Această investiție se integrează în Planul de mobilitate urbană durabilă și vizează valorificarea potențialului arhitectural al zonei”, transmite municipalitatea.
Restaurare
Proiectul cuprinde reabilitarea îmbrăcăminții rutiere și a trotuarelor, precum și a bordurilor aferente, conservarea, restaurarea și reconstituirea stâlpilor de iluminat, a jardinierelor și parapetului metalic, opera arhitectului László Vágó, reabilitarea estetică a zidului de sprijin, reabilitarea pietonalului și refacerea scărilor de pe traseul acestuia, precum și crearea unui parcurs pietonal la cota râului în dreptul parapetului și lucrărilor fraților Vágó și conectarea acestuia sub podul Sfântul Ladislau cu zona amenajată prin proiectul de parcare supraetajată.
Un alt obiectiv vizat prin intermediul acestui proiect este amenajarea spațiilor verzi pentru crearea unei alei pietonale atractive, dotate cu mobilier urban și iluminat public.
Totodată, va fi amenajată și o pistă de biciclete cu două sensuri, la cota străzii, prin lărgirea profilului stradal în două zone. Prin lucrările propuse se urmărește oferirea unei alternative eficiente și agreabile de circulație pietonală între Podul Sfântul Ladislau și Podul Centenarului. Se dorește, de asemenea, ca acest proiect să fie corelat din punct de vedere arhitectural cu celelalte proiecte de reabilitare din Centrul Istoric.
Cât mai mult
Viceprimarul Mircea Mălan, în calitate de coordonator al Direcţiei Managementul Proiectelor cu Finanţare Internaţională (DMPFI), spune că, în preambulul implementării proiectului din Piaţa Ferdinand, Electrica SA va muta în subteran două puncte TRAFO – unul în spatele clădirii teatrului şi unul în zona WC-ului public de lângă pod. Toate intervenţiile la reţelele care ţin de societăţile aflate în proprietatea Consiliului local au fost prinse în proiect.
„Le-am atribuit în pachetul de lucrări, consorţiului de firme care a câştigat, ca să ne asigurăm că se simplifică execuţie, urmărirea garanţiilor şi, până la urmă, îşi fac cum consideră ei sincronizarea lucrărilor. Le-am cerut să aducă cât mai repede piatra că plătim, pentru că, la rândul nostru, suntem presaţi de finanţator să facem absorbţie cât mai mare anul acesta”, spune vicele.
Citiți principiile noastre de moderare aici!