[eadvert]
Pe lângă detaliile oferite, acesta dorește să le mulțumească orădenilor pentru încrederea pe care i-au oferit-o în 2020 și îi invită din nou la vot pe 9 iunie:
“În perioada 2020 – 2024, Primăria Oradea a continuat dezvoltarea orașului începută în anii precedenți, implementând care au consolidat statutul orașului nostru de exemplu de bună practică administrativă la nivel național. Realizările acestei perioade au vizat modernizarea infrastructurii, dezvoltarea economică, protecția mediului și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.
Coridorul de mobilitate urbană Nufărul – Cantemir
Un proiect important a fost reabilitarea integrală a bulevardului Nufărul – Cantemir și realizarea celor șapte pasaje subterane din Centrul Civic, cu impact pozitiv asupra fluidizării traficului. La fel, Pasajul Universității de pe Centura Oradea, dar și pasajul aflat deja în lucru, pe Șoseaua Borșului.
Drumul expres de legătură Oradea – Autostrada Transilvania (19 km)
Realizat în parteneriat cu CNAIR, realizarea drumului de legătură dintre Oradea și autostrada A3 ne conectează direct cu rețeaua de autostrăzi din Europa.
Rețeaua celor șapte pasaje subterane din Centrul Civic
În ceea ce privește transportul public, s-au achiziționat 20 de tramvaie noi și 15 autobuze hibrid și sunt semnate contractele pentru alte 20 de tramvaie și 30 de autobuze electrice. Extinderea liniilor de tramvai și crearea de benzi dedicate pentru transportul public au îmbunătățit considerabil accesibilitatea și eficiența deplasărilor în oraș.
S-au achiziționat 20 de tramvaie noi și alte 20 vor fi livrate în perioada următoare
Primăria Oradea a investit considerabil în reabilitarea și modernizarea școlilor și grădinițelor. Reabilitarea Colegiului Național Onisifor Ghibu, a Liceului Ortodox, a Școlii Dacia sau a Școlii nr. 11 sunt doar câteva exemple în acest sens. De asemenea, construirea celor două cămine studențești din campusul Universității din Oradea. Prin PNRR, în anii următori vor fi reabilitate zeci de școli și grădinițe din oraș. De asemenea, toate sălile de clasă din Oradea vor fi mobilate și echipate cu echipamente IT de ultimă generație. Aceste investiții vor asigura un mediu educațional adecvat și stimulativ pentru elevi, contribuind la creșterea performanței școlare.
Colegiul Național Onisifor Ghibu – un exemplu de reabilitare în eficiență energetică
Am continuat să investim în sănătate, conștienți fiind că un act medical de calitate nu este posibil fără o infrastructură medicală la standarde europene, cu spitale reabilitate și dotate corespunzător. Am modernizat staționarele Spitalului Județean, de pe străzile Doja, respectiv Coposu și am susținut dotarea lor cu aparatură medicală de ultimă generație. Spitalul Județean are azi una dintre cele mai moderne Unități de Primire Urgențe din țară și, în prezent, construim o nouă policlinică integrată, în curtea spitalului. Avem deja contractul semnat pentru construirea noului spital de pe strada Vlădeasa, iar lucrările vor începe în cursul acestui an.
Spitalul Județean a fost reabilitat. În construcție, noua policlinică și parcare
În ultimii ani, Oradea a devenit unul dintre polii de creștere economică din țara noastră. Investițiile private atrase aici dovedesc atractivitatea tot mai crescută pe care orașul nostru o are pentru investiții private majore: Nokian Tyres construiește o fabrică la Oradea, investiția se cifrează la 650 milioane de euro. De asemenea, Stihl construiește o fabrică în Parcul Industrial de pe Șoseaua Borșului. Sunt cele mai mari investiții private în Oradea, din ultimii 30 de ani. În paralel, am realizat proiecte utile antreprenenoriatului local: terminalul intermodal de mărfuri situat între Șoseaua Borșului și Gara Episcopia, incubatorul de afaceri pentru companii creative, de pe strada Louis Pasteur, construirea blocului destinat locuințelor de serviciu, realizarea centrului de antreprenoriat de la Piața Cetate, precum și terminalul cargo de la Aeroport, în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor.
Fabrica Nokian Tyres, în construcție
Extinderea spațiilor verzi în Oradea este esențială pentru o dezvoltare urbană durabilă și sănătoasă. Transpuse deja în practică, zone verzi precum Coridorul verde Barcăului, Parcul Ion Bogdan, Parcul Soarelui, Parcul Grigorescu, Parcul Veteranilor, respectiv Parcul Tineretului oferă orădenilor posibilitatea de a se recrea, indiferent de zona în care locuiesc. Vom continua să investim în plămânul verde al orașului, atât prin înființarea de noi parcuri, cât și prin modernizarea celor existente.
Parcul din strada Ion Bogdan
Brandul turistic al Oradiei este deja recunoscut, iar agenda de evenimente a orașului este din ce în ce mai dinamică, cu festivaluri precum FestiFall, Sounds of Oradea sau Festivalul Medieval. Proiecte precum Grădina Urbană Nufărul, Grădina Termală Ioșia, respectiv noul centru cultural multifuncțional care se va realiza în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor vor contribui și mai mult la consolidarea Oradiei ca destinație turistică de top, cu avantaje certe pentru orădeni.
Nu în ultimul rând, trebuie amintită construcția Sălii Polivalente Oradea Arena, în parteneriat cu CNI, o realizare care stabilește o direcție clară cu privire la angajamentul administrației PNL în materie de infrastructură sportivă.
Oradea Arena
Realizările Primăriei Oradea din ultimii ani reflectă o administrație dedicată, care a reușit să transforme orașul într-un model de dezvoltare urbană și economică, consolidând totodată Oradea ca unul dintre cele mai frumoase orașe din România.
Cu o viziune clară a ceea ce vrem să facem și mai departe, eu și colegii mei din PNL care candidează pentru funcțiile de consilieri locali ne luăm angajamentul să dezvoltăm Oradea, în continuare, pentru un standard de viață tot mai ridicat.
Vă mulțumesc tuturor pentru încrederea pe care mi-ați acordat-o în 2020 și vă invit ca și pe 9 iunie să ieșiți la vot, pentru ca Oradea și Bihorul să își continue traseul de dezvoltare”, transmite primarul Florin Birta.
Sursa foto: PNL
Trimite articolul
XTaierea copacilor si inlocuirea cu beton sigur creste calitatea vietii , mai ales vara cand te sufoci.
-
Coridorul Nufaru Cantemir e un esec colosal, timpii la semafoare catastrofali, sa patrunzi de pe strazile laterale in Nufarului stai de 3-4 ori la semafor, ca pieton iti trebuie 5 minute sa traversezi la Bisericuta
-
Urcati-va in tramvaie si autobuse ecologice, hibride sau Euro 6 !!
Ori fundurile voastre nu-s invatate decat in masina personala, doar cate o persoană ??
Numa’ intreb…..-
Cum crezi dmnule, papica pe care tio bagi in gura cum ajunge in magazine, cu Otl? Cu navetistii cu tot, Oradea are nevoie de o logistica pt cca 300 mii de oameni zilnic. Asa lume misca foarte multa marfa si genereaza foarte multe deseuri, care tot trebuie sa trasporte pe drumurile publice. Din toate vehiculele ce vedeti in oras in ambuteiaje, cel putin 20-25% fac munca, nu doar se deplaseaza cu ele.
-
In tari asiatice taxiirile sunt cu triciclete, toti merg pe bicicleta , magazinele sunt aprovizionate cu sacii pe bicicleta. Asta e viitorul in lume, politia pe bicicleta
-
-
-
-
Standarde ridicate pentru cine? Pentru cei care vin sa investeasca dinafara orasului? Si pentru orasenii care se lupta cu salarii de 3000 de ron cu care nu poatr sa faca fata acestor standarde? Va intereseaza doar de imaginea voastra, de “binele orasului” va doare fix undeva.
Desigur, de aceea nu avem apă, canalizare sau iluminat public pe stradă.
-
300 strazi fara utilitati, asfalt. Asta nu conteaza la el ca devoltare
-
apar zeci de strazi noi in fiecare an, ca va trebe casa in capatu dealului, cate o singura casa pe strada. da vreti asfalt inca din primu an!?
-
Apar pe naiba iei. Pnl un partid mincinos ca Rares Bogdan. 300 strazi ca la tara in 16 ani de penele
-
-
In primul rand nu sunt 300 de strazi, nu mai mintiti.
In al doilea rand nu voi va plangeti toata ziua ca Bolojan stie doar sa betoneze, ca doar toarna betoane, deci care-i problema? Dupa logica voastra ar trebui sa faceti plecaciuni la situatia asta.
-
Dezvoltați cumva și salariile
-
De ce ma, primarul iti negociaza tie salariul? Tu nu ai gura?
-
Adica, Bihorul se afla pe locul 25 la salarii in toata Romania, doar pt ca cele din top 10, au angajati care stie sa negocieze mai bine, nu? Nu are nici o legatura cu subventiile si cu acordurile ascune pe care le-a facut Bolovan cu 10-15 in urma cu firmele de pe Borsului, si salariile mizerabile pe care sa le dea…
-
Salariile se dau după crea ce știi sa faci. Dacă tu ramai mereu la stadiul de necalificat, cine îți este de vina! Vei lucra doar pe salariul minim!
-
Atunci de ce primaria desfii teaza scoli, nu o intereseaza de Universitate. Si te vrea prost si needucat. Deci vezi ca de primarie depinde totul, nu doar betonul adulatorilor
-
xxx haha esti ironic. dragut. ai zis exact pe dos. zi-ne si ca nu se fac centuri
-
-
Se stie din negocierile cand vin firme, li se spune clar sa vina ca pot da salarii minime, ca nu e nici o problema asta. Deci din negocieri sunt indemnati cu propaganda asta sa dea salarii minime.Asta o stiu exact cei care se ocupa cu asta
-
Pe ce loc e Bihorul in topul ala inutil nu conteaza oricum.
Si Bolojean le-a impus firmelor in urma cu 10 ani sa dea salarii mici? De unde tot apareti ba? Va da cineva drumul din ceva beci?Sa iti spun o chestie. Daca in Bihor unde sunt atat de multi angajatori, unde in continuare se construiesc multe firme, unde rata de somaj este printre cele mai mici in tara, nu esti capabil sa negociezi si sa castigi un salariu decent, clar nu meriti mai mult.
-
“inutil”?
Macar esti sincer.
E clar ca e inutil daca nu iti pasa de oameni, ci doar de afacerile de partid. Cata sinceritate! Bravo. -
Da mă, este inutil, daca dai o căutare sa vezi care este diferența dintre salariul mediu și salariul median si cum câteva extreme influențează foarte mult media ți-ai da seama de același lucru dar nu cred ca ești la un nivel suficient ca sa poți să faci astfel de conexiuni.
-
robertzica ce le mai “iesplicati” voi… Cert e ca dupa 15-16 de mult laudata (self laudata) dezvoltare ar trebui sa fim in top si la medie si la mediana si la tot. SI NU SUNTEM. Si nici nu vom fi, indiferent cate povesti cu dezvoltarea ploii veti mai inventa. Asta e 10000% cert. Iar bihorul e in top la firmele aflate in insolventa.
-
@ghjghhjg in ce top ar trebui sa fim(asta ignorand particularitățile pe care voi nici nu sunteți capabili sa le observați)? Voi in primul voi nu înțelegeți lucrurile astea de fel, din cauza asta va este imposibil să aveți argumente si sa purtați o discuție pe subiect.
Dacă nu ați fi așa părtinitori v-ați uita unde era Oradea in urma cu 15 ani ca potențial economic, oportunități de angajare, oportunități salariale etc., unde este acum si ați compara pentru că diferența este enorma. Daca aveam ghinionul de un primar care nu ar fi făcut dezvoltare(cum va plângeți voi)eram pe nicăieri pentru ca in urma cu 15 ani Oradea era pe nicăieri, nu avea industrie nu avea nimic.
-
-
-
Arena e o ratare. Cu cine dezvoltați? Cu frățiorii hulpavi ai încă și mai hulpave Nica Antonia? Citi bani i-ați dat lui Popa Mega pentru filmul acela prost? Citi bani i-a dat Bolojan?
?
Da luati atitudine la spitale daca ajungi te trimit acasa chiar daca dabia stai pe picioare, ce ii asa varza sistemul asta medical …
-
O sa aiba cea mai mare parcare din tara. Lumea o sa vina la spital ca are unde parca. Si Grindeanu sa taie pamblica sa faca campanie pentru PSD.
-
Taci ma umflatule nu mai da in Pesede ca te pun leberalii tai pe liber si de unde bani pentru suncile si gusile de pe tine.
-
TONYA SISU e numele lui pe facebook, sa vedeti pe acolo cum ii injura pe toti care comenteaza ceva. Sandu e TONYA SISU, dar sigur mai are vreo 10 nume,doar e platit de APTOR
-
-
De cind a facut subteranele, aglomeratia parca e mai al naibii.
sala aia de sport sta goala mai tot timpul si inghite bani cu nemiluita pentru intretinere.
firmele vin la Oradea pentru ca stiu ca oradenii lucreaza pe bani putini.
intretinere mai scumpa ca in oradea mai rar gasesti in tara. sa mai zic si de taxe si impozite care urca an de an?
Aste-as realizarile tale ma Birta?
Directia trasata e gresita, prioritizarea automobilului in detrimentul mijloacelor alternative prin lucrari mari de infrastructura, inutile si costisitoare, doar pentru ca asa vrea electoratul fidel, nascut si crescut in masina.
-
Toate zonele unde se fac pasaje si poduri pot fi transformate in pietonale. Nu e greu in viitor sa le transformi in pietonale
-
Transformi cat transformi, dar cu ce, cand toate fondurile se vor duce la reconstructia ucrainei. A existat si exista un moment unic, o masiva infuzie de fonduri ca niciodata in istorie, fonduri cu nemiluita pe baza de apartenenta si promovare politica, si cu toate astea s-au luat cele mai proaste masuri, pur electorale, de imagine, menite sa asigure permanenta la putere. Putem vorbi ore intregi, pe argumente, dar costa, nu dau meditatii gratis.
-
-
Doar o (mica) corectie, CT. Electoratul fidel e nascut si crescut in caruta. De aia acuma, cand or “propasit” la oras le trebuie neaparat betoane si masini.
Nu lor le trebuie ca doar isi fac casele cu avize de la primarie. In orice tara normala la cap se trag utilitatile, se asfalteaza si mai apoi se dau autorizatii de constructie, ca de aia exista PUG si PUZ. La noi, din foamea de bani a primariei, se dau autorizatii oriunde si apoi ii tii pe oameni in mizerie dar la impozit ii taxezi ca zona de lux. Mai incet cu pianul pe scari…
Dezvoltarea pleaca de la nivelul de trai al locuitorilor intr o comunitate ! Oradea la acest capitol e undeva pe locul 25 . Nivelul salarial , spitale cu medici competenti ( nu zugravite si cu termopan) , cultura , sport si educatie inseamna nivel de trai nu pasaje si centuri. Dar partidele de dreapta sunt doar pt ei si acolitii lor . Niciodata doctrina liberala inu va fi pt populis!
-
“Oradea la acest capitol e undeva pe locul 25 ”
Nu este pe locul 25. Oradea este resedinta de judet si are cam 60% din economia judetului. Asa la o prima analiza nu are cum salariul mediu din Oradea sa fie la nivelul judetului Bihor.
Apoi legat de acel top inutil care arata o medie umflata(ca asa le convine politicinilor), oricum nu conteaza ca esti pe locul 30 sau 17. Sa nu mai zic ca oricum diferentele sunt mici, de la zeci de lei la cateva sute.
Ca idee tu chiar crezi ca romanii din Mhedinti sau Calarasi au nivelul de trai mai mare decat Oradenii? Sincer intreb si daca Da, argumenteaza.Si Oradea nu a stat niciodata mai bine decat acum la ce indrugi tu acolo. Vad ca acum criticati inclusiv faptul ca s-a investit in spitale, Oradea fiind o exceptie la nivel de tara la acest capitol.
Ce doctrina ai vrea sa avem la Oradea? de furt si sifonare? Doar asta mai exista in Romania. Vad ca acum criticati faptul ca se fac investitii. Ba eu nu vreau pe cineva care sa nu faca nimic si doar sa ne duca cu zaharelul 4 ani. Daca nu va convine ca se fac investiti in Oradea, Caracal, Slobozia, Turnu Magurele va asteapta. Sau daca vreti aproape Stei, Vascau va asteapta.
Oradea e orasul cu cel mai ridicat grad de indatorare din Romania!
Doar gunoiul s-a scumpit de vreo 400% in mandatul tau. Clar “n standard de viață tot mai ridicat”… pentru tine si acoliti.
În Oradea au apărut mulți oameni ai străzii.
Asta e dezvoltarea?
Pasajele și șosetele sunt doar pentru prosperitatea unor dezvoltatori locali.