La fel se va întâmpla şi cu cei care nu îşi vor întreţine faţadele clădirilor din ansamblul istoric al oraşului dar şi proprietarii cluburilor din centrul oraşului, care vor ţine localurile deschise pe timp de noapte.
Municipalitatea este pe cale să instituie o serie de taxe pentru toate aceste situaţii, ce vor intra în vigoare de la începutul anului viitor. Administraţia locală are în plan instituirea unei taxe pentru neîntreţinerea faţadelor din ansamblul istoric al oraşului, în valoare de 2 până la 4 lei/mp/an, pentru persoanele fizice, în funcţie de tipul imobilului: clădire monument istoric sau nu, precum şi ţinând seama de locaţia acestuia: în perimetrul istoric al municipiului sau pe arterele principale ale acestuia. Taxele vor fi mai mari în cazul persoanelor juridice: pentru clădirile situate în perimetrul istoric – 5 lei/mp/an iar pentru cele situate pe arterele principale ale acestuia – 6 lei/mp/an.
Cluburi taxate
Proprietarii de cluburi din centruloraşului ar putea plăti pentru o suprafaţă mai mică de 100 mp 3.000 lei/oră/an, iar cei care care deţin o suprafaţă mai mare de 100 mp – 5.000 lei/oră/an. Cu alte cuvinte, în cazul cluburilor cu program non-stop, pentru o activitate de şapte ore pe timp de noapte, patronii ar fi nevoiţi să plătească între 21.000 şi 35.000 de lei într-una. Edilii se gândesc ca taxa de noapte să fie aplicată stabilimentelor cu activitate după ora 23. Însă este posibil ca taxa să fie majorată cu 50% pentru cei care deţin localuri deschise pe timp de noapte în cartiere. Singurii care nu intră în incidenţa acestei prevederi sunt cei situaţi la ieşirile din oraş sau în zona metropolitană.
Parcări rezervate
Pentru parcările rezervate din jurul blocurilor, care vor fi amenajate de Primărie, taxa se va cifra la 80 de lei pe an pentru o maşină. Şi proprietarii de terenuri situate la ieşirile din oraş sau pe arterele principale, cu aspect inestetic şi lăsate cu bălării, vor avea de plătit. „Vor fi înştiinţaţi, amendaţi şi în caz că nu se conformează, municipalitatea le va emite facturi pentru plata contravalorii serviciului de igienizare, care va fi asigurat de Primărie”, a declarat Tănase Miculescu, directorul adjunct al Direcţiei Economice a Primăriei Oradea.
Vor fi luate la puricat şi contractele de salubrizare ale orădenilor, iar cei care vor fi prinşi fără vor fi nevoiţi să plătească o taxă de 14 lei/persoană. O altă taxă va fi instituită pentru neîntreţinerea clădirilor industriale ieşite din circuitul economic, dar care poluează mediul înconjurător.
Stabilirea taxelor speciale va avea la bază o Hotărâre de Guvern şi o alta de Consiliu Local, urmând să intre în vigoare la începutul anului următor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!