UPDATE Traian Bodea susține că, dacă Primăria și Consiliul Local Oradea vor să transforme regia autonomă Aeroportul Oradea în S.A. și vor să intre în acționariat, atunci Municipiul Oradea va trebui să vină cu un aport de capital consistent. De ordinul zecilor de milioane de euro. Intenția Municipiul vine în contextul în care Ryanair anunță că pleacă de la Oradea, lăsând Consiliul Județean să găsească alți operatori pentru curse externe.
Bodea socotește cele peste 20 de milioane de euro investite deja de Consiliul Județean în pista Aeroportului, cu fonduri europene, dar și lucrarea aflată în desfășurare, pentru noul terminal, în valoare de 6,4 milioane de euro.
Vicele CJ: Primăria nu a contribuit cu nimic
“Noi am asigurat noul terminal, noua pistă, în timp ce Primăria Oradea nu a contribuit cu nimic. Aici nu discutăm despre imagine, ci despre soluții. Ce vor, imagine sau soluție? Au dat o Hotărâre că se mută pe terenul nostru, fără să se consulte cu noi. Nu le înțeleg hotărârea, sincer. Este ca și cum ai vrea să te însori cu una, dar pe ea nu ai întrebat-o și ai anunțat deja public că vrei să faci nuntă cu ea”, a reacționat Bodea. Vicele a precizat că propunerea Primăriei va trebui discutată în alianța șefilor de la Consiliul Județean.
Consiliul Județean este autoritatea tutelară ce are în subordine RA Aeroportul Oradea.
Contre Bolojan – UDMR, în plenul CL
Cu abținerea aleșilor UDMR și PSD, exclusiv pe mâna consilierilor PNL, deliberativul local a aprobat joi o inițiativă a executivului, care ar putea băga Primăria în acționariatul Aeroportului Oradea.
Primarul Ilie Bolojan a cerut mandat de la Consiliul Local pentru a iniția negocieri cu Consiliul Județean pe această temă. Acesta ar pune pe masă și finanțări de la bugetul local pentru Aeroport.
În proiectul de hotărâre votat joi se arată că Primăria ar vrea, de fapt, transformarea Aeroportului Oradea în societate pe comercială, din regie autonomă, cum e acum.
Consilierul Melinda Kirei a anunțat că grupul UDMR se va abține de la vot, din moment ce nu e clar că CJ Bihor ar vrea un atare ajutor de la oraș.
„Cred că Primăria a procedat corect necomentând în niciun fel faptul că o anumită companie nu mai zboară de pe Aeroportul Oradea”, i-a replicat Bolojan consilierului, precizând că prin acest material, Primăria face CJ o ofertă. „Dacă e acceptată sau nu, vom vedea. Dacă CJ se descurcă singur, foarte bine. Noi credem că e treaba noastră să susținem acest material”, a insistat primarul, arătând că aeroportul e un factor de dezvoltare, în primul rând pentru oraș.
Primăria și Consiliul Județean, ambele conduse la acea vreme de PNL, semnaseră, în 2016, un protocol de colaborare, pentru înființarea de noi curse de pe Aeroportul Oradea. Bolojan spune că în baza acestui protocol nu s-au cerut de la bugetul local transferuri financiare, motiv pentru care a cerut CL revocarea HCL referitoare la parteneriat.
Orașul ar subvenționa Aeroportul
„O soluție viabilă pentru colaborarea autorităților județene și locale în dezvoltarea Aeroportului din Oradea constă în transformarea Regiei Autonome Aeroportul Oradea în societate comercială și cooptarea în acționariat a tuturor autorităților locale interesate. Implicarea municipalității orădene în acționariatul societății comerciale rezultate în urma transformării regiei va permite acordarea directă de subvenții de exploatare”, se arată în raportul de specialitate al hotărârii adoptate.
[related-post post_id=”2019424″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!