Detalii despre acest proiect au fost prezentate de primarul Florin Birta, care a menționat: „Odată cu construirea pasajului de la intersecția străzii Decebal cu T. Vladimirescu, este necesară crearea unui sens giratoriu pentru a facilita virajul la stânga către bulevardul Decebal și podul Decebal. Cei care vin din zona străzii Oneștilor și trec pe sub pasaj vor avea astfel posibilitatea să se întoarcă la sensul giratoriu pentru a vira la dreapta pe Decebal și a traversa podul.”
Primarul a adăugat: „De asemenea, cei care vin dinspre Primărie, dorind să ajungă în zona bisericii Emanuel, vor putea trece pe sub pasaj pe strada T. Vladimirescu, iar deasupra viitorului pasaj de la intersecția străzii Oneștilor cu T. Vladimirescu va fi amplasat un sens giratoriu, permițând astfel întoarcerea către Decebal pentru a ajunge la biserică.”
Birta a subliniat că această soluție, similară cu cea aplicată în zona pasajului Magheru, facilitează virajele la stânga în proximitatea pasajelor. În plus, după deschiderea podului Centenarului, a fost discutată posibilitatea lărgirii străzii Plevnei la două benzi de circulație, întrucât în prezent traficul se desfășoară pe un singur sens.
Pe direcția către strada T. Vladimirescu, circulația este dificilă, iar Primăria Oradea are în vedere fluidizarea traficului prin realizarea noului sens giratoriu. Valoarea totală a investiției este estimată la 12,5 milioane lei, inclusiv TVA, sumă care acoperă și achiziția imobilelor și terenurilor din zonă.
După aprobarea indicatorilor, reprezentanții primăriei vor iniția discuții cu proprietarii imobilelor afectate, pentru a demara lucrările cât mai curând posibil.
Trimite articolul
XHalucinanta inversunarea (motivata electoral), in a largi, spori, spatiul destinat autovehiculelor in contrast cu tot ce se face in Europa (unde se micsoreaza spatiul destinat masinilor in favoarea celui destinat pietonilor, mijloacelor alternative, transportului in comun, chiar si spatiilor verzi). Pe cand niste strazi ”klimafit”? Altii trec de la 4 benzi pe sens la o banda (2 in intersectii) sau desfinteaza benzi pentru a face piste de biciclete si a sadi arbori (maturi). Interesant cum taraganeaza educarea/obisnuirea electoratului in concepte moderne de mobilitate (neexistand interes financiar), iar unde a fost interes a fost educat cu japca (reciclare selectiva).
-
Se pot demola case ca sa faci trotuare si piste de biciclete. Daca nu place poti sa pleci, deja 30mii oradeni auplecat din oras, Bolojan a spus ca cui nu ii place sa plece din oras
-
Dezinformatorul buna dimineata
-
-
Cei despre care vorbesti ca reduc spatiile de circulatie auto le au , adica au din ce reduce pe masura schimbarii paradigmei mobilitatii urbane. In Oradea chiar si in perioada sistematizarii socialiste s au creat spatii de circulatie sufocate, de dragul densitatii locuirii in numele cresterii suprafetelor agricole. In orasul vechi noi nici macar nu am trecut bine din etapa hipo in cea auto, ce be zi de circulatie mai vreti sa reducem?
-
Vorba PNL si dictonul, muta-te de nu iti place. Pleaca
-
mai e putin si nu mai ramane nicio casa sau bloc in picioare in orasul asta. Sa demoleze tot, sa fie doar centuri, pasaje, sensuri giratorii si inele. Si miliarde de masini. In rest, sa locuiti la dracu ca oricum va luam si va demolam tot!
suntem singurul oras din lume cu atatea sensuri giratorii te doare capul din 15 m in 15 m sensuri giratorii !!!
1. Cine i-o invatat pe astia acolo la tara, in sat, de unde au venit, sa arate cu degetul mijlociu?
2. Ce pasaj e lala care face rutele mai complicate decat erau mai inainte, si asta la niste costuri imense?
Tâmpenii birtineze. Era suficient ca deasupra pasajului subteran să se realizeze un giratoriu care să preia virajele spre stânga și dreapta, de pe sensurile traseului Oneștilor–Pța Unirii și invers. Edilii noștri au mintea la nivelul unor copii de creșă. Imaturi pe banii orădenilor.
-
Ca tu stii mai bine ca Birta? Bai drumul expres si autostrada trebuie sa aiba iesire directa in centru, lumea si turistii trebuie sa ajunga in centru. Oricum Tudor se largeste la 4 benzi pana in piata Primariei
-
Si asa aveam ocazia sa inventam si sensul giratoriu pt tramvaie, ca doar nu descongestionarea tramvaiului pe o strada sufocata este principalul scop al pasajului.
Foarte bine, si str Saheseare se demoleste, apoi Tudor Bladimirescu taie poamele deja, zona se denasifica si face bloace, uraaa dezvoltareeee
-
Băi, ai uitat pilulele pe masă, alea se înghit nu se uită la ele…
-
Foloseste pirulele ca supozitoare.
-
Noi nu cred ca vrem la biserica
Jenant să rămânem fără una dintre cele mai frumoase străzi din oraș, în favoarea unui sens giratoriu inutil, amplasat în fața unei școli cu copii mici, care, de fapt, nu are nicio logică. Am impresia că doar vor să justifice alte lucruri cu această investiție. Iar ca să scoți atâtea familii din locuințe doar ca să-ți faci treaba…
-
Pai trebuie cumva facut cu virajul la stanga, pasajul ala mai rau incirca. Oricum vor sa taie copacii pe Tudor. ttebuie 4 benzi , autostrada sa intre direct in piata Unirii. Daca centura facuta de Filip era la periferie, Bolojan vrea direct austrada sa iasa in piata Unirii
haidi bolo nu cieda , pentru tini stau oradeni ashea..