După bilanțul prezentat de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, următoarea structură din cadrul Primăriei Oradea care și-a prezentat raportul de activitate pe 2024 a fost Direcția Patrimoniu Imobiliar.
În cadrul unei conferințe de presă, directorul executiv Lucian Popa, care ocupă această funcție din 2015, a trecut în revistă principalele investiții derulate anul trecut de DPI, în colaborare cu alte direcții din cadrul Primăriei, în domeniile pe care le gestionează. Obiectul de activitate al direcției include următoarele domenii:
- evidenţa, exploatarea şi întreţinerea parcărilor publice cu plată, a parcărilor de domiciliu, a parcărilor supraetajate, a parcărilor cu bariere, a ridicării autovehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri publice, a ridicărilor de autovehicule care ocupă ilegal locuri aparținând domeniului public al Municipiului Oradea;
- executarea lucrărilor de întreținere și reparații la imobilele aflate în administrarea Direcției Patrimoniu Imobiliar;
- evidenţa şi administrarea locuinţelor aflate în proprietatea UAT – Municipiul Oradea ori fond de stat, a locuințelor sociale, a locuinţelor pentru tineri construite din fondurile ANL, a locuințelor de serviciu, a locuinţelor din centrul social cu destinaţie multifuncţională, precum şi a spațiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă aflate în proprietatea/administrarea Statului Român şi a UAT – Municipiul Oradea;
- efectuarea măsurătorilor topografice, aplicarea legilor fondului funciar, întocmirea documentațiilor cadastrale și de specialitate, evidența patrimoniului aparținând UAT – Municipiul Oradea;
- administrarea terenurilor din domeniul public şi privat al UAT – Municipiul Oradea sau ale Statului Român administrate de UAT – Municipiul Oradea;
- executarea investițiilor noi, respectiv a lucrărilor de reabilitare, reparații capitale și curente la imobilele deținute sau administrate de Primăria Municipiului Oradea;
- administrarea, controlul, verificarea şi gestionarea din punct de vedere tehnic a imobilelor cu destinaţie sportivă și de agrement.
Cele 8 parcări supra și subterane administrate de către DPI totalizează un număr de 2.215 de locuri, la care se vor adăuga, la finalul lunii mai, încă 516 locuri în viitoarea parcare supraterană de la Spitalul Județean. Mai există două proiecte privind realizarea de parcări, respectiv parcarea supraetajată de pe str. General Nicolae Șova, din Nufărul, și parcarea subterană de pe Aleea Onisifor Ghibu, din Rogerius, care vor totaliza peste 1.400 locuri de parcare noi.
În privința problemelor de care se lovesc cei care vor să plătească pentru parcare prin intermediul parcometrelor, directorul DPI a anunțat că, în maxim două luni, se vor monta 30 de parcometre moderne, care vor permite plata prin toate metodele, adică numerar, card, telefon.
Direcția Patrimoniu Imobiliar administrează 142 de locuințe sociale, dintre care 15 sunt alocate Centrului social cu destinație multifuncțională Dignitas și 8 spații locative la Adăpostul de noapte Gutenberg. La acestea se adaugă 1.010 locuințe din fondul locativ, 157 de locuințe ANL, 17 locuințe de serviciu, 20 de boxe și magazii, 263 de spații cu altă destinație, 3 cabinete medicale, 24 de rezervoare de beton și 8 parcări care însumează 2.215 locuri.
Direcția are în administrare 10 baze sportive și de agrement. Investițiile realizate în 2024 au avut o valoare totală de 188.590.313 lei, în creștere față de 104.501.378 lei în 2023. Cheltuielile operaționale au fost de 33.552.472 lei, față de 23.295.719 lei în 2023. Directorul executiv Lucian Popa a subliniat că această diferență semnificativă dintre cheltuielile operaționale și cele de investiții reflectă o evoluție pozitivă, menită să îmbunătățească condițiile de trai ale locuitorilor orașului.
Investițiile realizate în 2024 au avut o valoare totală de 188.590.313 lei, în creștere față de 104.501.378 lei în 2023. Cheltuielile operaționale au fost de 33.552.472 lei, față de 23.295.719 lei în 2023.
„Așa cum probabil știți, activitatea Direcției Patrimoniu Imobiliar are o parte foarte vizibilă, cea pe care o vedeți în afara Primăriei Oradea în investițiile care s-au făcut în parcări, unități de învățământ, baze sportive, terenuri de sport și așa mai departe, dar și o parte mai puțin vizibilă, care este însă una deosebit de complexă și care presupune asigurarea amplasamentelor pentru implementarea proiectelor. Aici sunt cele mai multe probleme, drumul până să ajungem să avem amplasamentul curat fiind cel mai dificil și complex. Cu această ocazie, doresc să le mulțumesc colegilor mei din primărie dar și partenerilor noștri din ministere pentru colaborarea bună”, a declarat directorul Lucian Popa.
Trimite articolul
XSa nu uite sa puna un parcometru si la parcarea diliului de Lele de pe Postavarului, colt cu Baritiu, ca ocupa interesectia, trotuarul de 1 an de zile, iar Politia locala, cand vede se uita in alta parte