Oferta de cazare propusă turiștilor de orădeni direct, în locuințe private, a fost adusă în atenția Primăriei de hotelieri, pe măsură ce a ajuns destul de largă încât să concureze serviciile tradiționale de cazare din hoteluri și pensiuni. Ca atare, executivul dezbate de câțiva ani varianta de a taxa această activitate, în primul rând din rațiuni de echitate, spune Eduard Florea, șeful Direcției Econimice din Primărie.
[eadvert]
În proiectul de taxe și impozite pe anul viitor, se propune ca taxa pentru promovarea turismului să se extindă asupra tuturor unităților de cazare din Oradea. În prezent, se aplică strict unităților de cazare cu mai mult de 5 camere.
„Măsura propusă urmărește aplicarea unui tratament egal, unitar tuturor entităților care administrează și exploatează unități de cazare în Oradea. Profilul turistic al orașului a condus la dezvoltarea unor activități de cazare inclusiv în unități individuale (camere/apartamente)”, se arată în raportul de specialitate al proiectului.
Conform estimărilor executivului local, numărul acestor unități de cazare depășește 170 camere/apartamente. Prin comparație, cea mai mare unitate de cazare clasificată din Oradea are 168 camere.
Directorul Florea spune că aceastei noi categorii de contribuabili i se propun două modalități de plată a taxei. Prima ar fi cea care se aplică acum și hotelierilor, care presupune un oarecare disconfort – „formula pe bază de decont pe care o aplicăm hotelierilor. Ei prezintă lunar un total al încasărilor din luna anterioară și li se aplică o taxă de 3%”.
„Dacă li se pare o corvoadă prea mare să transmită lunar aceste date, există varianta alternativă, în care taxăm cu 500 lei pe an per unitate de cazare – cameră/apartament, bani care se pot achita în două rate anuale”, precizează directorul. Impactul pe buget este estimat la încasări în plus de aproximativ 85.000 lei/an.
Două variante
Proiectul de taxe și impozite pe anul viitor este, încă, în dezbatere publică, publicat pe site-ul Primăriei. Într-o primă fază, după votarea taxelor și impozitelor de Consilul local, Direcția Economică va trimite notificări tuturor proprietarilor de astfel de unități de cazare, referitoare la noua obligație fiscală. Desigur, tuturor celor pe care îi va putea găsi.
O primă variantă de a-i identifica este prin consultarea bazelor de date de la ANAF. Cei care lucrează legal și și-au declarat închirierea spațiilor, figurează în sistemul Finanțelor separat de cei care închiriază locuințele pe termen lung.
„Pot fi identificați prin declarația de la ANAF, asta pentru cei care sunt în regulă. Noi estimăm că sunt undeva la 170 de astfel de unități. Dacă la ANAF vom găsi un număr mult mai mic, avem posibilitatea să facem verificări pe site-urile care oferă cazări.
Trimite articolul
Xsmecherii astia au pus in fund hotelurile, care au angajati si platesc taxe…astia au o cazare oficiala si 4 la negru, pai asa de ce sa investesti intr o tara care nu e in stare sa aseze lucrurile corect…apoi ne tot lamentam ca nu avem bani de pensii si sanatate, bine ca avem speciale, alea s stalpu societatii, bine ca i indestulam pe aia, ca uite ce tara minunata au cladit, scuipa ua s pe ea…
Pe fondul pandemiei, restricțiilor și scăderii veniturilor reale lovite de inflație, vom avea un turism în Oradea care o să bată toate citybreak-urile capitalelor europene la un loc. Cu cât o să scadă economia locală, în procente față de 2018 spre exemplu, tot cu atât ar trebui să se contracteze și salariile edilor orădeni.
Bai baietilor, sunteti nebuni? 85000 Ron? Ata ia nea Florea pe luna! Pentru ce tevatura asta? Si chiar asa, nenea Florea: unde sunt turistii? De 10 ani cheltuiti aiurea bani pentru turisti. Unde draqu sunt turistii adevarati. Nu sudistii venti la bai sau ungurii veniti cu 5 busuri pe an de ziua Sf Ladislau sau de 25 Martie. Unde sunt turistii aia…..adevarati pentru care tunati voi zeci de milioane de Lei in betoane fara forma ….Hai Marş in Teloerman cu voi.