Dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Bulevardului Decebal a readus pe tapet proiectul de lărgire a străzii Simion Bărnuțiu, o prelungire a străzii între Bulevardul Decebal și strada Oneștilor.
Hotărârea inițială a Consiliului Local din 2019 a fost anulată de instanță în 2022.
„Proiectul a fost contestat de unii proprietarii din zonă pentru că trebuie demolat un service auto. Proprietarii au contestat și au câștigat în instanță, pentru că la vremea respectivă Primăria nu avea la baza acestei hotărâri studiile urbanistice necesare pentru a realiza investiția. După ce am luat la cunoștință hotărârea instanței, am demarat un Plan Urbanistic Zonal, care a fost studiat, dezbătut și aprobat în CL. În acest moment avem toate studiile urbanistice pentru a merge mai departe cu acest proiect și aprobăm indicatorii tehnico-economici pentru zona respectivă”, a declarat primarul Florin Birta în conferința de presă premergătoare ședinței de joi a Consiliului Local.
Edilul a precizat că „strada Oneștilor este una dintre cele mai aglomerate din Oradea și cu cât se realizează mai multe intrări și ieșiri înspre Bulevardul Decebal sau înspre străzilor învecinate, strada va fi degrevată și se va circula mai ușor”.
Potrivit planului, strada va fi pe două benzi pe sens, un aliniament cu arbori și pistă de biciclete pe toată lungimea străzii Simion Bărnuțiu, legătura cu B-dul Decebal, inclusiv strada William Shakespeare, care va fi legată cu viitoarea pistă de biciclete care va fi construită pe strada Tudor Vladimirescu.
PMO vrea să cumpere imobilele
Valoarea investiției va fi de 16 milioane de lei inclusiv TVA. Aici sunt incluși și banii care vor fi folosiți pentru achiziționarea acelor imobile care vor trebui demolate. Florin Birta susține că nu se dorește o expropriere, ci o achiziție prin negociere directă în urma unei evaluări.
„Va trebui să achiziționăm o hală industrială de pe Simion Bărnuțiu, un service-auto și o casă de locuit de pe colț. Procedura pe care am statuat-o în ultimii patru ani va fi ca Primaria Oradea să încerce să cumpere acele imobile, la fel cum s-a întâmplat cu imobilele din zona pasajului Decebal-Vladimirescu, nu să facem expropieri. Asta înseamnă că Primăria Oradea și proprietarii acelor construcții trebuie să se înțeleagă, în baza unei evaluări, la un preț de vânzare-cumpărare. Dacă, cumva, nu vom ajunge la o înțelegere, cum nu s-a întâmplat în ultimul timp, bineînțeles vom uza de dreptul pe care Municipalitatea îl are de a expropria acele imobile”, a conchis primarul.
Trimite articolul
XDeja incep ajustarile la pasaj, ca adio stanga de pe Tudor. Dar nu-i bai, proiectul e facut de chelul atotstiutor, acum urmeaza din nou demolari sa reparam proiectul, asta inca vreo 10 ani sa aiba de lucru
-
Doamne ajuta! La cat mai multe
Niste masuri de diminuare a masinilor in trafic, ca in toata Europa, nu se poate? Evident, nu! Doamne fereste sa deranjeze electoratul fidel obisnuit cu ”cocia” peste tot.