BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Primăria Oradea limitează numărul de taximetre. Sunt „înregistrate” peste 400 de mașini Bolt/Uber

Primăria Oradea limitează numărul de taximetre. Sunt „înregistrate” peste 400 de mașini Bolt/Uber

De Cristina Ghilea
la 6 December 2023 06:25 Reactualizat la: 6 December 2023 06:26
25 Comentarii

Primăria Oradea limitează numărul de taximetre. Sunt „înregistrate” peste 400 de mașini Bolt/Uber

6 December 2023 06:25 Reactualizat la: 6 December 2023 06:26
Consiliul local Oradea a votat, fără comentarii, propunerea executivului local de limitare a numărului de autorizații de taxi în acord cu pretențiile legii, în funcție de populația orașului. 
Scris de Cristina Ghilea - Consiliul local Oradea a votat, fără comentarii, propunerea executivului local de limitare a numărului de autorizații de taxi în acord cu pretențiile legii, în funcție de populația orașului. 

Trimite articolul

X

Astfel, numărul de autorizații de taxi rămâne de 868, pentru următorii 5 ani, după votul de la finalul lunii trecute.

[eadvert]

Argumentul pentru această propunere este că „numărul de autorizații de taxi existent în prezent în Oradea este de 868, nu se mai atribuie nicio autorizație taxi până la micșorarea numărului acestora, prin disponibilitate în conformitate cu prevederile legii, sub numărul maxim stabilit”.

Legea impune ca numărul de taximetre dintr-o localitate să fie de maximum 4 la 1000 de locuitori, iar „indicatorul calculat conform directivelor europene și cadrului legal național, prezintă un trend descendent al populației municipiului Oradea”. La 1 ianuarie 2023, Institutul de Statistică raporta 217.521 de locuitori pentru Oradea.

Regulamentul de taximetrie arată că autorizația e acordată pe o perioadă nedeterminată, dar se reînnoiește la fiecare 5 ani, cu condiția ca vechea autorizație să fie încă valabilă, mașina să nu fie mai veche de 10 ani, iar transportatorul să arate că a înregistrat în contabilitate încasările conform memoriei fiscale a aparatului de marcat.

Taximetriștii care nu îndeplinesc aceste condiții își pot pierde autorizația. Odată devenită vacantă, aceasta se atribuie celor de pe lista de așteptare. În prezent, lista de așteptare existentă în Primăria Oradea e de 44 de poziții

În urma votului din noiembrie, Primăria Oradea nu mai atribuie buline de taxi – taxa e modică, de 40 de lei, dar nu sunt numere disponibile, din cauza limitării la 868 de taximetre.

Cei care vor să intre, totuși, pe piața de taximetrie orădeană, pot face cesionarea contractelor cu cei care au bulină. E o piață neagră, care se învârte în jurul a 10 mii euro per bulină, cel care renunță poate înstrăina autorizația cu tot cu firmă sau poate accepta un asociat în firmă.

Pe piața „transportului alternativ”, lucrurile sunt mult mai fluide, datorită lipsei de reglementare strictă a numărului de mașini dintr-un oraș. În Oradea, primăria a introdus o taxă de 500 de lei pe an per mașină, percepută celor care lucrează sub Bolt sau Uber, cu titlul de folosire a domeniului public. În acest an, au achitat această taxă 307 de persoane juridice și 124 de persoane fizice. Astfel, municipalitatea ține o evidență a mașinilor care fac transport alternativ în Oradea, în funcție de cei care plătesc această taxă, dat fiind că nu are niciun fel de atribuții în autorizarea acestora.

Condițiile pentru accesul în Bolt, de exemplu, sunt ca șoferul să dețină permis de conducere de cel puțin doi ani, categoria B să aibă cel puțin 21 de ani, să fie atestat profesional ca șofer profesionist, mașina să aibă 4 uși și să nu fie mai veche de 15 ani, șoferul să nu aibă să nu aibă cazier judiciar și să dețină asigurarea de bunuri și călători, pe lângă cea RCA. JB-C.GH.

Trimite articolul

X
Taguri:
Bolt ,
oradea ,
taxa ,
taxi
25 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. S. B. says:
    December 6, 2023 at 8:15 am

    Eu nu am inteles de ce trebuie legiferat un numar maxim de autorizatii de taxi, farmacii, frizerii, gradinari, zugravi, maseuri etc, in loc sa lase piata sa decida. Ce fel de “liberali” sint acestia care iti spun ce sa vinzi in magazinul tau si pina la ce ora sa tii deschis?

    Reply
    • Marius says:
      December 6, 2023 at 10:16 am

      Daca ai o afacere si sunt 10000 clienti pe zi , si ai 10 firme ce au 1000 clienti pe zi, firma isi permite sa aiba profit. De ai 1000 de firme si doar 10 clienti pe firma dai faliment, si nu iti permiti in viitor sa faci servicii de calitate. Si in New York e limitat nr la orice. Intelegi?

      Reply
      • BiggerMarius says:
        December 11, 2023 at 3:49 am

        Te simti in New York?
        Sau esti de acolo ca le stii atât de bine?
        In orice caz, nu a întrebat nimeni de NY, suntem in Oradea.

        So plz, shut the fk up mate 😠

        Reply
    • Petru says:
      December 6, 2023 at 11:03 am

      Corect! Ar trebui sa poti vinde arme, droguri, orice, e magazinul tau! Si ar trebui sa poti sa-l tii deschis non stop si sa pui muzica de sa duduie toata strada, ca doar e magazinul TAU, ai voie sa faci orice.

      Nu trebuie limitat nimic!!!

      Poate ar trebui totusi pusa o limita pentru cat de prost poti sa fii, sub limita aia sa nu ai voie sa locuiesti in orase, ah, ce bine ar fi, am scapa de multi.

      Reply
    • xxx says:
      December 6, 2023 at 11:10 am

      Sa iti spun de ce se limiteaza. Tu lucrezi la o firma pe salar de 5000 lei, daca patronul ar angaja 10 oameni cu salar de 500 lei ar fi bine??? Nr de clienti e acelasi, crezi ca daca ar fi de 100 de ori atatea taxi toti ar avea acelasi nr de clienti , ca inainte de limitare. Scoala, educatia lasa de dorit

      Reply
    • S. B. says:
      December 6, 2023 at 11:58 am

      Intrebarea era: de ce nu se lasa ca piata sa decida cite firme de taxi sau farmacii sau orice, sint viabile la un numar de nu-stiu-citi locuitori? De asemenea faceam referire la initiativa primariei din urma cu citiva ani de a nu lasa magazine cu produse second hand in zona centrala (ci mai degraba produse de lux). Adica sa fie corelata treaba cu puterea de cumparare a localnicilor si cu profilul turistilor(in cazul nostru, pensionari din Felix si hipsteri). De ce nu ar stabili piata cine ce sa vinda? La fel cu programul prelungit pe strada pietonala.
      Desigur, Marius, Petre si xxx se grabesc sa spuna cit de destept si solit trebuie sa fii ca sa stai cu ei in oras. Desi s-ar putea sa fie vita-vercea.

      Reply
  2. Taxa de folosire evidenta stradală Oradea + taxa folosire indicatoare rutiere + taxa folosire + taxa folosire timp de așteptare la zebra + taxa folosire distanta fata de vehiculul din fata + taxa folosire manevra viraj says:
    December 6, 2023 at 10:00 am

    Taxa de folosire a domeniului public ? Wtf ???? Ce tâmpenie mai e și asta ?

    Reply
  3. Costel 427 says:
    December 6, 2023 at 10:09 am

    In Oradea cei ce detin buline taxi majoritatea sunt oameni influienti,fost politisti,pompieri ,etc sunt si altii care au cate 2,3 buline asezate in dulap pe care nu le preda primariei si nici nu au activitate (blocaj) suma per bulina este greu accesibila pentru tineretul din ziua de azi ca cei ce le detin sa traiasca dupa urma lor, iar de bolt nu mai zic… de ce oare persoana care a emis autorizatiile bold a demisonat de la ARR? de ce a fost chemata la DNA? coruptie si jale,amaraciune si mite,flustrare si dezinteres,BATAIE DE JOC! Rusine Mircea,Rusine Sanda…Rusine FULGER!

    Reply
  4. alex says:
    December 6, 2023 at 10:40 am

    Politică liberală ? pe dracu, hoție la drumul mare, cum poți taxa suplimentar folosirea unui drum public numai pentru unii ? apoi 4 taxiuri/1000 de locuitori pare aiurea, 996 nu vor avea acces la taxiuri ?

    Reply
    • Marius says:
      December 6, 2023 at 12:11 pm

      Deci tu nu vrei 4 taxi la 1000 , tu vrei 1 taxiu la 1 locuitor. Esti nebun , vrei ca fiecare om din oras sa faca taxi, vrei 200mii de taxiuri?

      Reply
      • Hoppmester says:
        December 6, 2023 at 4:25 pm

        200 mii te taxiuri + 200 mii taximetristi? ori toata luma face taxi? taximetristul nu are voie cu taxi?

        Reply
        • marius says:
          December 6, 2023 at 8:20 pm

          Dar nu l-ai auzit pe cel de mai sus ca nu vrea 4 taxi la 100 locuitori, ca 996 raman fara taxi. El vreo 1 taxi la 1 locuitor. Doamne unde a ajuns analfabetismul functional in ziua de azi.

          Reply
  5. ioio says:
    December 6, 2023 at 11:05 am

    taxa de folosire a drumului public e cea mai buna gluma. Adica e public dar platesti… asa e si cu insitutiile publice unde nu te lasa portarul sa intri desi daca eu vreau sa ma cac in buda la primarie ar trebui sa pot sa fac asta pentru ca e publica, e a cetateanului care plateste inclusiv firma care face curatenie in buda respectiva

    Reply
    • Vali says:
      December 6, 2023 at 12:18 pm

      La cluj nu i lasă să facă ride sering dacă nu au masina înmatriculată pe cluj.asa e și la taxi .nu poți veni din toată tara sa blochezi anumite orașe sa faci transport persoane și impozitu îl plătești unde e înmatriculată masina

      Reply
  6. xxxxx says:
    December 6, 2023 at 12:50 pm

    Aduca ai limitat taxmiteria dar in schimb ai lasat UBER BOLT sai concureze asta e ca si cu etnobotanicele nu ai voie cu droguri ci cu droguri legale fix asa e interese de grup mafiote vrei sa faci taxi faci bolt ca nu mai sunt buline nu var crapa obrazul ala jegos

    Reply
    • Fulgerica acordeonistul says:
      December 6, 2023 at 3:10 pm

      Da da…fix la asta ma gandeam si eu. De ce nu limitezi si Bolt-ul atunci, ca sa fie corect si transparent.

      Reply
  7. Cornel says:
    December 6, 2023 at 2:12 pm

    Astia care nu vor limitare , faceti un calcul in oras15mii clienti merg cu taxi pe zi. Adica vreo 20 curse per taxi. Daca de maine ar fi 15mii taxiuri, ar fi 1 cursa per taxi pe zi. Ar fi rentabil pt taximetristi?

    Reply
  8. RomeoFantastik says:
    December 6, 2023 at 4:24 pm

    Mai votați PNL ,numai taxe și subjugări ,totuși PSD parca nu te maltrata așa fără vazelină că ăștia ..

    Reply
    • sandu2100 says:
      December 6, 2023 at 4:38 pm

      si ce vrei? de maine sa fie de 10 ori mai multe taxiuri, dar vor fi si de 10 ori mai multi clienti, prostovane pesede

      Reply
  9. sandu2100 says:
    December 6, 2023 at 4:31 pm

    La ce trebuie Taxi in Oradea, exista tramvaie, autobuse si tram tren care te duc exact unde ai nevoie, plus avem centura si pasaje.

    Reply
    • Marius says:
      December 7, 2023 at 5:44 am

      Ma duce tramvaiul pe strada Renasterii sau pe Sovata?

      Reply
  10. Boc Emil says:
    December 7, 2023 at 1:08 am

    O pleiada de prosti cu Marius si Sandu in frunte. Le recomand sa meraga la niste cursuri de econmie politica ca-s niste comunisti jegosi ca si edilii de la PMO si cei de la CJ. Ce i-ar mai premia Ceausescu pentru merite in munca si gandirea socialista multilateral dezvoltata!

    Reply
    • Marius says:
      December 7, 2023 at 12:39 pm

      Bai speriatule in New York si bancile sunt limitate, tarabele de hot dog sunt limitate, taxiurile sunt limitate peste tot in lume. Noroc ca prostii ca tine sunt nelimitati

      Reply
  11. Cetățean Român says:
    December 7, 2023 at 1:54 am

    Deci voi limitați taxiurile și lăsați BOLT și UBER să domine ? apoi chiar nu vi rușine să lăsați oamenii fără loc de muncă ca voi să vă îmbogățiți !!! ar trebui să iasă toți taximetriști din toată țara să vă spargă toate afacerile necurate pe care le faceți și lăsați oamenii fără loc de muncă că alții să se îmbogățească !!! doar atît vă spun …numai așa să vă ajute DUMNEZEU !

    Reply
  12. Maria K says:
    December 7, 2023 at 9:05 am

    Ce face iar Bolojan? Baga pumnul in gura Uber/Bolt, pentru a favoriza Fulger Taxi, a carui patroana este consiliera lui numarul 1, Camelia Dulca? Foarte urat ca omul de rand trebuie sa plateasca sume uriase pentru servicii banale, doar pentru favorizarea clientelei politice! Sa nu uitam ca Oradea este cel mai scump oras din tara, din toate punctele de vedere!

    Reply
  13. powered by Surfing Waves

    România

    Transparența salarială câștigă teren: tot mai mulți români aplică doar pentru joburile cu salariul afișat
    Candidații români încep să pună tot mai mult accent pe un aspect adesea trecut cu vederea în trecut: salariul afișat direct în anunțul de angajare.

    BIHON Sport local

    Arbitru bihorean delegat la finala Campionatului Național de futsal
    Duminică, 1 iunie, este programat meciul 3 al finalei Campionatului Național la fotbal în sală (futsal).

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    „Valuri de bine” în cadrul evenimentului caritabil Swimathon: 550.000 de lei au fost strânși
    Banii strânși vor merge spre cele 14 cauze înscrise în ediția din 2025.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Incendiu la un bloc din Oradea. 14 persoane s-au autoevacuat
    Incidentul s-a petrecut în cursul zilei de sâmbătă, 31 mai.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Victimă cu epoleți. Patru tineri au lăsat un polițist orădean fără legitimație și permis
    „Era logic că la ora aia nu se poate face rost de bani decât prin furt sau dacă dai în cap la cineva ori faci trafic de droguri”. Astfel a explicat un tânăr decizia de a trece de la o plimbare cu taximetrul prin Oradea, alături de trei prieteni, la furt.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Investiții de peste 13 milioane de euro în infrastructura din Oșorhei
    Patru proiecte importante, care vizează atât rețeaua de canalizare, cât și modernizarea străzilor și a infrastructurii adiacente din toate satele aparținătoare comunei Oșorhei, sunt în diferite faze de implementare, unele fiind deja aproape de finalizare.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.