Astfel, numărul de autorizații de taxi rămâne de 868, pentru următorii 5 ani, după votul de la finalul lunii trecute.
[eadvert]
Argumentul pentru această propunere este că „numărul de autorizații de taxi existent în prezent în Oradea este de 868, nu se mai atribuie nicio autorizație taxi până la micșorarea numărului acestora, prin disponibilitate în conformitate cu prevederile legii, sub numărul maxim stabilit”.
Legea impune ca numărul de taximetre dintr-o localitate să fie de maximum 4 la 1000 de locuitori, iar „indicatorul calculat conform directivelor europene și cadrului legal național, prezintă un trend descendent al populației municipiului Oradea”. La 1 ianuarie 2023, Institutul de Statistică raporta 217.521 de locuitori pentru Oradea.
Regulamentul de taximetrie arată că autorizația e acordată pe o perioadă nedeterminată, dar se reînnoiește la fiecare 5 ani, cu condiția ca vechea autorizație să fie încă valabilă, mașina să nu fie mai veche de 10 ani, iar transportatorul să arate că a înregistrat în contabilitate încasările conform memoriei fiscale a aparatului de marcat.
Taximetriștii care nu îndeplinesc aceste condiții își pot pierde autorizația. Odată devenită vacantă, aceasta se atribuie celor de pe lista de așteptare. În prezent, lista de așteptare existentă în Primăria Oradea e de 44 de poziții
În urma votului din noiembrie, Primăria Oradea nu mai atribuie buline de taxi – taxa e modică, de 40 de lei, dar nu sunt numere disponibile, din cauza limitării la 868 de taximetre.
Cei care vor să intre, totuși, pe piața de taximetrie orădeană, pot face cesionarea contractelor cu cei care au bulină. E o piață neagră, care se învârte în jurul a 10 mii euro per bulină, cel care renunță poate înstrăina autorizația cu tot cu firmă sau poate accepta un asociat în firmă.
Pe piața „transportului alternativ”, lucrurile sunt mult mai fluide, datorită lipsei de reglementare strictă a numărului de mașini dintr-un oraș. În Oradea, primăria a introdus o taxă de 500 de lei pe an per mașină, percepută celor care lucrează sub Bolt sau Uber, cu titlul de folosire a domeniului public. În acest an, au achitat această taxă 307 de persoane juridice și 124 de persoane fizice. Astfel, municipalitatea ține o evidență a mașinilor care fac transport alternativ în Oradea, în funcție de cei care plătesc această taxă, dat fiind că nu are niciun fel de atribuții în autorizarea acestora.
Condițiile pentru accesul în Bolt, de exemplu, sunt ca șoferul să dețină permis de conducere de cel puțin doi ani, categoria B să aibă cel puțin 21 de ani, să fie atestat profesional ca șofer profesionist, mașina să aibă 4 uși și să nu fie mai veche de 15 ani, șoferul să nu aibă să nu aibă cazier judiciar și să dețină asigurarea de bunuri și călători, pe lângă cea RCA. JB-C.GH.
Trimite articolul
XEu nu am inteles de ce trebuie legiferat un numar maxim de autorizatii de taxi, farmacii, frizerii, gradinari, zugravi, maseuri etc, in loc sa lase piata sa decida. Ce fel de “liberali” sint acestia care iti spun ce sa vinzi in magazinul tau si pina la ce ora sa tii deschis?
-
Daca ai o afacere si sunt 10000 clienti pe zi , si ai 10 firme ce au 1000 clienti pe zi, firma isi permite sa aiba profit. De ai 1000 de firme si doar 10 clienti pe firma dai faliment, si nu iti permiti in viitor sa faci servicii de calitate. Si in New York e limitat nr la orice. Intelegi?
-
Te simti in New York?
Sau esti de acolo ca le stii atât de bine?
In orice caz, nu a întrebat nimeni de NY, suntem in Oradea.So plz, shut the fk up mate 😠
-
-
Corect! Ar trebui sa poti vinde arme, droguri, orice, e magazinul tau! Si ar trebui sa poti sa-l tii deschis non stop si sa pui muzica de sa duduie toata strada, ca doar e magazinul TAU, ai voie sa faci orice.
Nu trebuie limitat nimic!!!
Poate ar trebui totusi pusa o limita pentru cat de prost poti sa fii, sub limita aia sa nu ai voie sa locuiesti in orase, ah, ce bine ar fi, am scapa de multi.
-
Sa iti spun de ce se limiteaza. Tu lucrezi la o firma pe salar de 5000 lei, daca patronul ar angaja 10 oameni cu salar de 500 lei ar fi bine??? Nr de clienti e acelasi, crezi ca daca ar fi de 100 de ori atatea taxi toti ar avea acelasi nr de clienti , ca inainte de limitare. Scoala, educatia lasa de dorit
-
Intrebarea era: de ce nu se lasa ca piata sa decida cite firme de taxi sau farmacii sau orice, sint viabile la un numar de nu-stiu-citi locuitori? De asemenea faceam referire la initiativa primariei din urma cu citiva ani de a nu lasa magazine cu produse second hand in zona centrala (ci mai degraba produse de lux). Adica sa fie corelata treaba cu puterea de cumparare a localnicilor si cu profilul turistilor(in cazul nostru, pensionari din Felix si hipsteri). De ce nu ar stabili piata cine ce sa vinda? La fel cu programul prelungit pe strada pietonala.
Desigur, Marius, Petre si xxx se grabesc sa spuna cit de destept si solit trebuie sa fii ca sa stai cu ei in oras. Desi s-ar putea sa fie vita-vercea.
Taxa de folosire a domeniului public ? Wtf ???? Ce tâmpenie mai e și asta ?
In Oradea cei ce detin buline taxi majoritatea sunt oameni influienti,fost politisti,pompieri ,etc sunt si altii care au cate 2,3 buline asezate in dulap pe care nu le preda primariei si nici nu au activitate (blocaj) suma per bulina este greu accesibila pentru tineretul din ziua de azi ca cei ce le detin sa traiasca dupa urma lor, iar de bolt nu mai zic… de ce oare persoana care a emis autorizatiile bold a demisonat de la ARR? de ce a fost chemata la DNA? coruptie si jale,amaraciune si mite,flustrare si dezinteres,BATAIE DE JOC! Rusine Mircea,Rusine Sanda…Rusine FULGER!
Politică liberală ? pe dracu, hoție la drumul mare, cum poți taxa suplimentar folosirea unui drum public numai pentru unii ? apoi 4 taxiuri/1000 de locuitori pare aiurea, 996 nu vor avea acces la taxiuri ?
-
Deci tu nu vrei 4 taxi la 1000 , tu vrei 1 taxiu la 1 locuitor. Esti nebun , vrei ca fiecare om din oras sa faca taxi, vrei 200mii de taxiuri?
-
200 mii te taxiuri + 200 mii taximetristi? ori toata luma face taxi? taximetristul nu are voie cu taxi?
-
Dar nu l-ai auzit pe cel de mai sus ca nu vrea 4 taxi la 100 locuitori, ca 996 raman fara taxi. El vreo 1 taxi la 1 locuitor. Doamne unde a ajuns analfabetismul functional in ziua de azi.
-
-
taxa de folosire a drumului public e cea mai buna gluma. Adica e public dar platesti… asa e si cu insitutiile publice unde nu te lasa portarul sa intri desi daca eu vreau sa ma cac in buda la primarie ar trebui sa pot sa fac asta pentru ca e publica, e a cetateanului care plateste inclusiv firma care face curatenie in buda respectiva
-
La cluj nu i lasă să facă ride sering dacă nu au masina înmatriculată pe cluj.asa e și la taxi .nu poți veni din toată tara sa blochezi anumite orașe sa faci transport persoane și impozitu îl plătești unde e înmatriculată masina
Aduca ai limitat taxmiteria dar in schimb ai lasat UBER BOLT sai concureze asta e ca si cu etnobotanicele nu ai voie cu droguri ci cu droguri legale fix asa e interese de grup mafiote vrei sa faci taxi faci bolt ca nu mai sunt buline nu var crapa obrazul ala jegos
-
Da da…fix la asta ma gandeam si eu. De ce nu limitezi si Bolt-ul atunci, ca sa fie corect si transparent.
Astia care nu vor limitare , faceti un calcul in oras15mii clienti merg cu taxi pe zi. Adica vreo 20 curse per taxi. Daca de maine ar fi 15mii taxiuri, ar fi 1 cursa per taxi pe zi. Ar fi rentabil pt taximetristi?
Mai votați PNL ,numai taxe și subjugări ,totuși PSD parca nu te maltrata așa fără vazelină că ăștia ..
-
si ce vrei? de maine sa fie de 10 ori mai multe taxiuri, dar vor fi si de 10 ori mai multi clienti, prostovane pesede
La ce trebuie Taxi in Oradea, exista tramvaie, autobuse si tram tren care te duc exact unde ai nevoie, plus avem centura si pasaje.
-
Ma duce tramvaiul pe strada Renasterii sau pe Sovata?
O pleiada de prosti cu Marius si Sandu in frunte. Le recomand sa meraga la niste cursuri de econmie politica ca-s niste comunisti jegosi ca si edilii de la PMO si cei de la CJ. Ce i-ar mai premia Ceausescu pentru merite in munca si gandirea socialista multilateral dezvoltata!
-
Bai speriatule in New York si bancile sunt limitate, tarabele de hot dog sunt limitate, taxiurile sunt limitate peste tot in lume. Noroc ca prostii ca tine sunt nelimitati
Deci voi limitați taxiurile și lăsați BOLT și UBER să domine ? apoi chiar nu vi rușine să lăsați oamenii fără loc de muncă ca voi să vă îmbogățiți !!! ar trebui să iasă toți taximetriști din toată țara să vă spargă toate afacerile necurate pe care le faceți și lăsați oamenii fără loc de muncă că alții să se îmbogățească !!! doar atît vă spun …numai așa să vă ajute DUMNEZEU !
Ce face iar Bolojan? Baga pumnul in gura Uber/Bolt, pentru a favoriza Fulger Taxi, a carui patroana este consiliera lui numarul 1, Camelia Dulca? Foarte urat ca omul de rand trebuie sa plateasca sume uriase pentru servicii banale, doar pentru favorizarea clientelei politice! Sa nu uitam ca Oradea este cel mai scump oras din tara, din toate punctele de vedere!