Proiectul a fost depus vineri, 14 octombrie, spre finanțare, prin PNRR, de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea.
[eadvert]
”Tramvaiele vor fi noi, vor corespunde normelor europene cu privire la zgomot și vor asigura confortul călătorilor. Acestea vor avea podea coborâtă 100%, vor fi acționate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comandă cu microprocesor și cu recuperare de energie la frânare. Acționarea se va realiza prin invertoare și motoare electrice asincrone, prevăzute cu sistem antipatinare” potrivit unui comunicat al Primăriei Oradea.
Principalele caracteristici ale tramvaielor care constituie obiectul achiziţiei sunt:
- podeaua coborâtă 100%;
- să nu aibă nici o treaptă interioară pe întreaga lungime;
- lăţime de 2,3-2,45 ml (metri lineari);
- lungime de minimum 26 ml și maximum 28 ml;
- capacitate minimă de 168 pasageri (6,5 călători/m2), dintre care minimum 40 pe scaune. De asemenea fac parte din obiectul achiziţiei şi vor fi incluse în preţ următoarele elemente:
- instruirea și autorizarea personalului OTL SA;
- activitatea de punere în funcţiune a tramvaielor în cadrul operatorului de transport persoane OTL SA, cu asumarea întregii responsabilităţi asupra produsului final de către Ofertant;
Primăria Oradea a ahiziționat deja 20 de tramvaie noi, fabricate de Astra Arad, toate fiind date în folosință încă de la sfârșitul anului trecut.
Trimite articolul
XDoamne ajuta ! La cat mai mult material rulant pentru OTL.
O să meargă tramvaiele astea unde?Nici astea care au fost deja cumpărate n-au pe unde să meargă.Ceva, undeva, pute rău.
Cu-i nu-i place sa se mute in Teleorman. Suntem cel mai dezvoltat oras din tara. Asa ca valea postacii PSD . Vrem dezvoltare
Eu as mari impozitele de 10 ori, va dati seama cate poduri, pietonale, tramvaie noi, cata dezvoltare ar fi in oras. Sigur fiecare oradean ar da si de 20 de ori la impozit pentru dezvoltare
-
Sa re duci la dracul de cretin
Daca ati avea un pic de creier (si nu prea aveti) ati lua vreo 5 cu dubla comanda. Ce bune ar fi fost acum, ar fi putut merge pana la parc si nu ar fi fost nevoie sa intoarca. Dar…
O sa stea si astea prin depou, ca se prefigureaza mari lucrari (pasaje crisul, gara decebal, etc.)
Tramvaiele trebuie achizitionate pana sunt bani. Furnizarea acestora va dura cel putin 1 an. Lucrarile din oras nu vor dura la nesfarsit. Intrun interval de unu-doi ani vor fi terminate in zonele unde circula tramvaie. La ora actuala circulatia tramvaielor nu este sistata complet, ci doar in zonele de santier. Cand vor fi terminate aceste lucrari vor circula prin oras doar tramvaie moderne daca vor fi suficiente. Peste doi ani socul va fi mare pentru cineva care nu a mai vazut Oradea de cel putin 10 ani. Dar , de ce sa nu fim rutaciosi si rai, si de ce sa nu criticam pe cineva care chiar face ceva. Cei care nu au facut nimic pentru acest oras nu au primit nici pe sfert atatea critici ca cei care chiar se zbat sa dezvolte acest oras. Probabil ca multi mdin cei care sunt critici vehementi la aceste actiuni, nu au facut nimic in viata, dar critica cu prisosinta pe cei care se zbat sa faca lucruri bune.
-
Vezi ca Filip a cumparat primele tramvaie. Mai trage putin aer inainte sa scrii cu asa disperare. Si tot Filip a facut si centura si multe altele.
-
Da, 15 tramvaie la mana a doua, cu pret dublu fata de unele noi. Centura dintre E76 SI E79 cu o singura banda si intersectia dintre B-dul Decebal si str. Primariei care nu permitea tramvaielor sa mearga din Iosia spre Rogerius. Si astea in 12 ani.
Bolojan, tot in 12 ani a facut toata centura cu 2 benzi pe sens, 4 poduri peste Cris si 2 peste Peta, a rezolvat problemele cu termificarea, CET-ul nou si retelele de transport – acum se desfasoara etapa a 3-a si Nufarul 1, toate pe fonduri europene cu 5% si cu 2% contributia orasului. Nu mai vorbim de pasarele pe si peste centura, zona de Centru, cu strazi si cladiri istorice renovate!
Si fara prea mult tam-tam si batai cu caramida in piept!-
N-a inventat bolojan asta cumva si fuziunea nucleara? Ca pare chiar a fi extraordinar omul, sa il puna prim ministru ca am ajunge sa ii intrecem si pe nemti. wow !
PS: abia astept sa vedem datele recensamantului sa vedem cati au plecat din Oradea in timpul maretelor realizari. -
Tramvaiele Siemens erau noi, si nu erau fonduri UE atunci.
-
Cu o tona de fonduri europene disponibile poate altul indrepta directia spre un oras verde (in adevaratul sens al cuvantului). Apropo, Siemensurile erau noi si disponibile doar in Viena, achizitie criticata la momentul respectiv de Bolojan. Sa fim obiectivi, Filip/Groza nu a avut fonduri europene, iar meritul centurii apartine CNAIR. Asta cu atribuitul meritelor e complicat.
-
-