Proiectul a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Local (HCL) 802/2024, care prevede și demolarea unor clădiri din zonă pentru a crea suficient spațiu noului sens giratoriu. ACCC Bihor a inițiat o acțiune în contencios administrativ pe 29 octombrie, solicitând suspendarea și anularea deciziei, relatează G4Media.
Asociația este de părere că hotărârea a fost luată fără o fundamentare temeinică, acuzând municipalitatea că nu a realizat studiile necesare pentru o astfel de modificare în centrul orașului.
În plângerea depusă, ACCC Bihor invocă lipsa unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) actualizat pentru această zonă protejată, care ar trebui să prevadă în detaliu impactul proiectului asupra fronturilor stradale și vegetației, dat fiind că proiectul include și eliminarea unor aliniamente de arbori pentru a lărgi strada Tudor Vladimirescu la trei benzi de circulație. Mai mult, reprezentanții asociației au adus în discuție și absența unui studiu de trafic care să justifice necesitatea unui sens giratoriu într-o zonă istorică, protejată prin lege, și lipsa unei analize alternative care să evalueze soluții mai puțin invazive pentru gestionarea traficului, a mai relatat sursa menționată anterior.
Consiliul Local Oradea a decis în luna septembrie, la inițiativa primarului Florin Birta că trei imobile aflate la adresele Plevnei numărul 15 și Tudor Vladimirescu numărul 37 și 39 să fie demolate. Investiția a fost estimată de municipalitate la 12,7 milioane de lei, acesta făcând parte dintr-un plan mai amplu de fluidizare a traficului. Ulterior, aleșii locali au aprobat sumele necesare pentru cumpărarea imobilelor, acesta fiind un total de 1,3 milioane de euro.
Unul dintre locuitorii de pe strada Tudor Vladimirescu, afectat de acest proiect, a solicitat o amânare, specificând că nu a decis dacă va accepta sau nu oferta de vânzare. Primăria vrea să finalizeze achizița cât mai rapid, pentru ca în 2025 lucrările să poată fi începute.
Unii locuitori din zona centrală a Oradiei și-au exprimat îngrijorarea cu privire la aceste demolări și la impactul acestui proiect asupra pasajului urban. Alții consideră că este un proiect benefic, acesta având potențialul de a îmbunătăți circulația din zona, deși și-ar fi dorit mai multe informații cu privire la efectele și alternativele propuse.
ACCC Bihor, înființată în 2020, a devenit cunoscută pentru opoziția sa față de unele proiecte edilitare din Oradea. Anul trecut, asociația a obținut anularea în instanță a unor prevederi ale Planului Urbanistic General (PUG), care propuneau lărgirea străzilor Avram Iancu și Evreilor Deportați și construcția unui drum de legătură ce ar fi impus demolarea unor clădiri vechi. Instanțele au apreciat că măsurile propuse ar contraveni legii protecției monumentelor istorice, care reglementează cu strictețe modificările ce pot afecta ansamblul Centrului Istoric Oradea, înscris pe lista monumentelor de patrimoniu național.
Asociația speră că, și de această dată, instanța va lua o decizie similară, invocând precedentul creat, a mai relatat G4Media.
Trimite articolul
XPeSeDeee plateste sa dea in judecata. DoarPZDse opune dezvoltarii.
-
Țărâne, tu vezi dezvoltare în capul tau de beton.😁😁😁
la intersectia Baritiu cu Postavarului, primaria nu vede ce se intampla? s a amenajat o parcare in intersectie si pe trotuar de catre nebunul de Lele…chiar va e frica de un neicanimeni?
BRAVO!
Se pot demola case di facut giratorii pe Jiga, Banana Joe, Ciorogariu, Iuliu Maniu, La toate i tersectiile din cartierele de case, demolati totul, pentru ca 3 masini nu pot sta la o intersectie. Oradea nici nu are trafic, mai iesiti saracilor din oras sa vedeti trafic. Distrugeti tot centru, ca nici Ceauescu nu l-a distrus
Total de acord cu asociația; păcat de arborii ăia seculari de pe Tudor Vladimirescu; cum să faci acolo sens giratoriu? Puterea corupe și la PMO din păcate!
-
Ce repede sar antioradenii si antidezvoltarea. Propaganfa nu doarme, numai propagandisti
-
esti un mare fan al ” dezvoltarii”, dar doresc sa trece si peste tine sub forma unui pasaj suprateran,si sa traiesti in umbra ei.
-
Eu stau in sat nu am nimic pe numele meu, mi se rupe. Eu vreau dezvoltare demolari si pasaje
-
-
Foarte bine! Mai trebuie cizelati babuinii din PMO.
-
Aia sunt zeii tai, ar trebui sa ii pupi undeva ca ei aduc dezvoltare. Oradea trebuie sa fie demolata si facute autostrazi, bulevarde asa cum sunt orasele din China.
Reclamanta e duamna avocat, amenintata cu expropierea daca se largeste Plevnei. Nimic rau in asta, dar sa nu credem ca nu mai poate de grija comunitatii, o face fara interes. Altfel o porcarie, ca multe altele ale administratiei obsedata de fluidizare, largiri, sapari, pentru a-si satisface electoratul fidel dar mediocru, aspect esential pentru a asigura permanenta la putere si bunastarea celor legati intrinsec. De altfel era de asteptat la transformarea podului din pietonal in rutier ca acolo se va construi o axa de legatura. E un sir de greseli, masuri obsolete de mobilitate, trambitate si aplicate triumfalist ca esentiale. Pana nu se vor lua niste masuri radicale ca cetateanul sa lase masina acasa, sa foloseasca mijloacele alternative, rezultatul va fi inevitabil, si e doar inceputul. Cat timp automobilul e pe un piedestal, etalon al bunastarii, nu cred ca isi va asuma nimeni o sinucidere electorala