Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse de Primăria Oradea și au primit finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, se menționează într-un comunicat transmis de municipalitate. Valoarea estimată a celor două proiecte este de 159.792.842,86 lei fără TVA.
Anunțul de participare prevede execuția lucrărilor pentru obiectivele de investiții: LOT 1: „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – Etapa I”, LOT 2: „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – Etapa II”. Data limită de depunere a ofertelor este 21.11.2024, ora 15:00.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, Etapa 1, zona Magazinului Crișul Obiectivul de investiții vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete. Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se va reabilita rețeaua de utilități, De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat. Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, Etapa 2, zona Gării Oradea vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz, prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier și a unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi). Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat, și se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete. Pentru pietonalizarea Pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud.
Trimite articolul
XAlta capodopera a lui ilie ineptie….
Ca si pasajele din centrul civic, acum stau prostii (aia care claxonau fericiti cand s-au deschis) care merg spre centru incolonati bara la bara in jurul parcului si pe Mihai Viteazu, unde inainte era un trafic lejer…
Tin minte cum era o poza cu providentialul pe siteul primariei, cum arata el pe harta cu degetul din mijloc cat de grozava va fi circulatia cand vor fi gata, hahaha Evident poza aia a disparut intre timp :))))