Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse de Primăria Oradea și au primit finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, se menționează într-un comunicat transmis de municipalitate. Valoarea estimată a celor două proiecte este de 159.792.842,86 lei fără TVA.
Anunțul de participare prevede execuția lucrărilor pentru obiectivele de investiții: LOT 1: „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – Etapa I”, LOT 2: „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – Etapa II”. Data limită de depunere a ofertelor este 21.11.2024, ora 15:00.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, Etapa 1, zona Magazinului Crișul Obiectivul de investiții vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete. Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se va reabilita rețeaua de utilități, De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat. Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, Etapa 2, zona Gării Oradea vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz, prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier și a unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi). Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat, și se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete. Pentru pietonalizarea Pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud.
Trimite articolul
XAlta capodopera a lui ilie ineptie….
Ca si pasajele din centrul civic, acum stau prostii (aia care claxonau fericiti cand s-au deschis) care merg spre centru incolonati bara la bara in jurul parcului si pe Mihai Viteazu, unde inainte era un trafic lejer…
Tin minte cum era o poza cu providentialul pe siteul primariei, cum arata el pe harta cu degetul din mijloc cat de grozava va fi circulatia cand vor fi gata, hahaha Evident poza aia a disparut intre timp :))))
-
De ce nu te muti? Bolojan a spus ca cei care nu se adapteaza regulilor se pot muta, sa plece. Deja 30mii oradeni au plecat din oras, asa ca puteti pleca toti din oras daca nu va place dezvoltarea
-
@Alexandru Ciucle. Aste e dezvoltarea? Mai mult asfalt și mai mult trafic în centru? Trebuie să scoateți afară traficul din centru. Asta e strategia în multe orașe din Europa. Mergeți cu bicicleta, autobuzul său tramvai. Dece mereu cu mașina?
-
Dezvoltare adica distrugere.
-
E vorba de dezvoltarea bugetului Pnl ilie bășcălie abed nego + alte firme arondate procentual
-
De ce cauta, firma de partid s-a saturat de ele, nu mai vrea ? 🙂
Sa nici nu găsească constructori niciodată
O mare mizerie de proiect, va fi circulatie pe o singura banda de la podul Dacia pana la Gara, cum mai sa bagi 70mii de masini ce trec zilnic pe Magheru pe o singura banda?!!! Vin doua benzi de pe parcul Petofi in Republicii ce va fi cu o banda. Aplaudacii dezvoltarii gandesc? sau lasa bine ca se face, de pasajul de la Graa care e complet inutil nu mai spun nimic
-
…e ultrasuficienta o singura banda…daca se circula civilizat cu 50 km h si cu 30 acolo unde trebuie…nu cu 90 si nici cu 120
-
Cum sa fie mai bine pe o banda decat pe doua? Tu te auzi ce zici?
-
Cum naiba sa fie suficienta o singura banda cand se fac cozi pe 2 benzi, acum ? Coloanele nu circula cu 90 si 120, nici macar pe autostrada …
-
Întreabă pe oricine locuiește pe Republicii sau Magheru…să îți spună cum se circulă și cu ce viteze…ce poluare…ce zgomot…pentru voi contează doar să ajungeți cu 5 minute mai devreme la destinație…soarta a mii de oameni care locuiesc pe aceste străzi contează mai puțin.
-
-
O să vedem cum nu se va circula, cel puțin în direcția Pod Dacia prin pasaj, că va fi blocată singura bandă de coloana de mașini care vor aștepta să intre în sens pentru a vira spre Louis Pasteur. Să rămână ca o previzune această postare. Cei responsabili nu văd această problemă sau nu îi interesează. Iar doar jumătăți de măsură. Măcar aici se va putea vira la stânga, nu ca la Pasajul Vladimirescu, unde se va ocoli câte 1km ca să poți veni înapoi aceeași distanță să faci apoi dreapta. Pe Decebal deasupra pasajului ar trebui construit un sens giratoriu și tramvaiul să aibe prioritate de trecere absolută. Punct.
-
nu e deloc suficient. Tot traficul pe 4 benzi care e in centrul civic o sa se gatuiasca in portiunea aia. Sa nu mai vorbim de traficul de pe Dacia si alte strazi adiacente. O sa fie un dezastru
-
-
sunt 2 benzi pe sens, la fel ca si astazi, doar ca una va fi dedicata transport in comun. daca va fi nevoie se va putea reveni usor la configuratia de 2 benzi pe sens pe mare parte din traseu.
-
Adica o banda pt masini, nu doua benzi ca unaj va fi doar pt tramvai, deci nu doua. 5 ani nu se poate schimba nimic ca sunt bani UE si nu ai voie sa modifici
-
Fii sigur că îl au deja. Freyrom…