Municipalitatea orădeană a transmis miercuri, 2 noiembrie un comunicat de presă prin care informa proprietarii de sisteme de colectare și evacuare a apelor uzate că sunt obligați să declare și să înregistreze la Primărie sistemul în Registrul autorității publice locale.
[eadvert]
Hotărârea de Guvern nr. 714/2022 prevede un termen de 120 de zile pentru înregistrare și declarare de la conectarea incitei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate. Proprietarii de sisteme individuale adecvate construite înainte de intrarea în vigoare a hotărârii de guvern, respectiv 27 noiemebrie, au la dispoziție 180 de zile.
Pentru a înscrie sistemul de colectare și evacuare în Registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate este necesară completarea declarației de înregistrare și depunerea acesteia la Centrul de Informare al cetățenilor din Primăria Oradea ( Piramidă ) sau să o transmiteți online, alături de actele doveditoare. Declarația se poate descărca de pe site-ul Primăriei Oradea.
Potrivit art. 5, alin. (1) din HG nr. 714/2022, deținătorii de sisteme individuale adecvate care realizează epurarea și descarcă apele uzate direct sau indirect în corpurile de apă de suprafață sau subterane, pe lângă autorizația de construire au obligația de a obține avizul și autorizația de gospodărire a apelor.
Legislația prevede amenzi între 5.000 și 10.000 lei în cazul persoanelor atât fizice sau juridice care nu vor depunde această declarație.
Trimite articolul
XPai eu am, dar nu o mai folosesc de cand a bagat canalizarea. Poate vine birta si ma amendeaza😂
Ce se va intampla oare cu fosele neecologice si fara autorizatii?