Primăria Oradea așteaptă ofertanți pentru realizarea parcării tip Park and Ride din Piața Emanuil Gojdu. Vineri, pe site-ul Primăriei și pe SICAP a fost pulicat anunțul de participare la licitația “Achiziția lucrărilor de execuție la obiectivul: “Construire parcare de tip park and ride în Piața Emanuil Gojdu din Oradea”. Data limită de depunere a ofertelor este 14 aprilie 2020, ora 15:00. Informații suplimentare, pe site-ul www.e-licitatie.ro – anunț de participare nr. CN1019536/06.03.2020.
Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – preț, transmite municipalitatea. Valoarea estimată a lucrărilor este de 28,7 milioane de lei fără TVA, adică circa 6 milioane de euro. Durata contractului este de 12 luni. Inițial, primarul Ilie Bolojan își propusese finanțarea acestei investiții din fonduri europene, ca parte a complexului de pasaje rutiere subterane prevăzute pentru Centrul Civic, însă finanțatorul a respins-o. Probabil, amplasarea ei în zona centrală a cântărit în luarea deciziei privind refuzul finanțării pentru această parcare.
Lași mașina, iei OTL-ul. Sau bicicleta
Proiectul Construire parcare tip Park and Ride în Piața Emanuil Gojdu face parte din programul de construire de parcări supraterane şi subterane în Oradea, urmărindu-se îmbunătăţirea condiţiilor de parcare a autoturismelor în zonele aglomerate şi a celor care fac naveta înspre Oradea, transmite municipalitatea. Conceptul de parcare Park and Ride presupune construirea de parcări în vecinătatea mijloacelor de transport în comun, încurajându-se astfel folosirea transportului public și mersul cu bicicleta, pentru decongestionarea traficului.
Capacitatea totală a parcării subterane va fi de 277 locuri, pe o suprafață de 6.354,55 mp, din care 268 locuri pentru autoturisme cu 6 locuri pentru persoane cu dizabilități și 6 pentru mașini electrice, precum și 9 locuri pentru motociclete.
Parcajul va dispune de afișaj electronic și va fi accesibil în exploatare numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL.
Sunt prevăzute 3 stații de reîncărcare electrice care deservesc 6 autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghișeu. Parcarea va avea 4 lifturi pentru persoane, toalete publice și dotări specifice de prevenire și stingere a incendiilor.
Prin proiect se prevede și amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe, deasupra parcajului, cu dală urbană pietonală, prevăzută cu spații dalate, spații verzi, mobilier urban, zonă de bike sharing și o porțiune din traseul pistei de biciclete orășenești.
Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor. Accesul la parcaj și ieșirea se vor asigura prin două fluxuri de intrare, dinspre Calea Clujului și strada Griviței, prin șanțul Cetății, transmite Primăria Oradea.
Trimite articolul
Xbeton, beton, beton sa fie…
Propun sa demolati toate bisericile PSD-iste construite in ultimii 15 ani si daca nu sunteti in stare sa faceti parc pentru copii in locul lor, atunci mai bine parcari. Isus a spus : “Eu sunt lumina aceea care este asupra tuturor. Eu sunt totul si totul vine de la mine si totul ajunge la mine. Despicati un lemn si eu sunt acolo, ridicati o piatra si ma veti gasi acolo.” Cam asa sta treaba si cu credinta. Sigur nu de la numarul bisericilor construite o sa creasca credinta in voi.
-
Ușor de rezolvat, nu trebuie decât să sape un pic mai la baza monstruozității din piațetă, astfel prima demolare se bifează imediat. Desigur, nu credința va crește de la numărul bisericilor construite recent, ci tâmpirea, corupția și supravegherea indivizilor.
Măcar nu ne jigniti: ce ”park and ride” ? Uitați-vă pe simularea 3D a odioaselor canale, cum se va intra in parcare venind dinspre Cluj? In preajma nu va fi nicio stație de autobuz. E doar o parcare subterana, care va costa 4516 lei/mp, un alt purcoi de bani pe spinarea orădenilor.
-
Eu cred ca nu intelegi foarte bine unde va fi aceasta parcare.
Cei care vin dinspre Cluj vor putea sa intre in parcare asa cum intra acum pentru ca si acum exista parcare fix in acelasi loc.
Exista statie de aubobuz fix in fata bisericii iar dincolo de drum exista doua statii de tramvai si inca o statie de autobuz in fata Liceului Gojdu.
Si care este problema ca va costa parcarea?-
Nu m-am referit la situația de azi, am specificat că vorba de pasajele viitoare. Priviți,vă rog, filmul în 3d. Și mă interesează cât costă, mi se pare normal.
-
elimini vreo 500 de locuri din zona ca sa faci asta de 270, asta da
-
De ce minte primaria ca e park and ride, e parcarea ce va lua locul parcarii de pe platou care va deveni zona pietonala. Nu are legatura ca lumea sa lase masina acolo cand vine in oras. E o minciuna ca marele centru de afaceri rogerius. E o minciuna ca sa poti accesa bani. Si oricum va fi mica pt ca momentan intra mai multe masini pe platou. Deci ce e asa mare bucuria pt unii ca vor fi mai putine locuri in zona decat acum.
nici pe celealt nu am reusit inca sa terminam in aproximativ 10 ani, hai sa sapam si in alt loc….
numai sa nu dureze ca cea din P-ta Independentei.
O să fie park&ride exact cum este strada drum express. Un nume pompos pentru o parcare normală.
cel mai mare castig e pentru plimbareti. toti suntem pietoni inainte de soferi 😀
Lucrarile la aceasta parcare ar trebui date unei firme serioase, potente ca FREIROM care lucreaza cu spor si iarna, fata de cele locale care lucreaza in ritm de melc depasind termenul de finalizare cu anii fara sa fie penalizate.
6 locuri pentru masinile electrice =)))))))))))))))
Cu siguranta administratorul sau cine P!M a facut lista asta ii un hand!capat!
Minim 10 locuri pentru masini electrice .si fiecare loc trebuia prevazut cu alimentare .
Toti handicapat!! sunt pusi la conducere
parcarea pulii, desfiintezi vreo 500 de locuri din centru civic, ca sa faci 270 in locul lor, dar maimutele de lingai a lui bolo topaie in sus de bucurie ca se face, nu conteaza ca se face prost fara cap, ca iesi pe minus si la bani si la locuri de parcare, ci doar ca se face. Deja Bolojan i-a intrat in cap puterea si vede ca poate face ce-i trece prin cap, si deja incepe sa demoleze jumate din oradea doar sa-l transforme in beton, cu o arhitectura mai urata decat ce au facut comunistii, incepe sa o i-a pe aratura rau de tot
Bizonul táválug aminteste numai itr-o doará,ca pe un lucru nesemnificativ ca finantatorul a refuzat sa suporte material acest proiect inutil,justificat intr-un dosar destul de voluminos de ce se opune finantárii acestuia dar se vede ca n-a reusit sa-l sensibilizeze pe celmai puternic demolator din Romania.Acesta in ingamfarea ce-l caracterizeazá daca s-a hotárat cá acolo va fi parcare subterana,indiferent de argumentele profesionale contra,el tot o va face cá doar asa cum a zis ziua si santierul(investitia).Poate sá vina specialistii cu argumente cat cáruta pe acest individ nu-l poti lámuri.Ce daca se aruncá in vant cca 30de milioane de lei din banii contribuabilului,cel putin stim de ce máresc impozitele in fiecare an intr-un ritm galopant de nu-l mai poti urmári.Cum sá-ti apleci auzul la obsevatiile specialistilor care in van incearcá sá te convingá cá e inutil sá cheltui 30de milioane ca sá obtii 277locuri de parcare in locul celor 500 existente la ora actuala.Cum sa-ti apleci auzul cá nu se construieste dupá pofta inimii intr-un perimetru de sit arheologic declarat la UNESCO ?Sau si aici va ráspunde ca in cazul pietei Unirii cand au fost descoperite niste vestigii arheologice, cá “tocmai acolo si-au gásit locul sá moará”ca apoi sá treacá cu buldozerul peste de pacrcá era la groapa de gunoi.Oare chiar nu e nimeni in stare sa-l readucá cu picioarele pe pámant pe acest mini dictator?
Enoriasi vor putea parca la baza catedralei face bolo parcari pt ei vom fi orasul cu cele mai smechere parcari, no numa sa incercati cand vor fi gata sa parcati aiurea…