Regulamentul aprobat de Consiliul Local oferă acum toate informațiile necesare pentru cei interesați să contribuie la viața culturală a orașului.
Au avut loc și dezbateri pe acest subiect, unde viceprimarul Antonia Nica a explicat inițiativa care pornește de la artiști din Oradea, muzicieni cu experiență. Aceștia și-ar dori să iasă în public, să își prezinte produsul artistic, însă să fie protejați și nu asociați cu cei care practică cerșetoria.
Astfel, activitățile cultural – artistice stradale se pot desfășura cu avizul emis de către Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea) prin Comisia de selecție și avizare.
„Sunt considerate activități cultural-artistice pretabile spre a fi realizate în spațiul public, următoarele: interpretarea muzicală (vocală, instrumentală, vocal-instrumentală și/ sau muzică electronică; activități de arte plastice; dans și activități de divertisment: piese de teatru, mimă, magie, baloane din spumă, ateliere de artizanat și altele”, a transmis Primăria Municipiului Oradea.
Unde și când se pot desfășura astfel de activități
Intervalul orar în care se pot desfășura activitățile cultural – artistice sunt: de luni până vineri în intervalul orar 09:00 – 23:00 și în zilele de sâmbătă și duminică între orele 09:00 – 24:00.
Prin acest regulament au fost stabilite și locațiile în care se pot autoriza desfășurarea de manifestări cultural – artistice, acestea fiind: Piața Unirii, strada V. Alecsandri (nr. 19-21), parcul Ion I. C. Brătianu, Cetatea Oradea, Parcul 1 Decembrie, Piața Ferdinand, strada Independenței, strada Libertății, Parcul Magnoliei, Parcul Olosig, Parcul Petofi Sandor, Parcul Salca, Parcul Traian etc.
Pentru obținerea avizului, persoanele interesate trebuie să intre pe www.visitoradea.com, unde vor completa formularul de înscriere pus la dispoziție în următorul link: https://www.visitoradea.com/ro/blog/inscrieri-activitati-cultural-artistice-stradale
Artistul trebuie să-și confirme măiestria
„Artistul va trebui să facă dovada calității de artist sau dovada apartenenței la domeniul de activitate în care dorește să presteze această activitate, fie printr-o diplomă de absolvire, fie prin prezentarea unor materiale de promovare, înregistrare video etc”, a precizat sursa de mai sus.
Acesta va trebui să selecteze zilele dorite pentru desfășurarea activității și minim trei opțiuni pentru zonele de desfășurarea, urmând ca decizia de atribuire a locației și eliberarea avizului să fie realizată în termen de 10 zile de la depunerea solicitării.
Odată cu eliberarea avizului, artistul va primi o legitimație în care va fi înscris numărul avizului, numele artistului, locația atribuită, intervalul orar, valabilitatea avizului și recuzita folosită în desfășurarea activității.
Regulamentul poate fi consultat în următorul link: https://oradea.ro/wp-content/uploads/2024/07/Regulament-anexa-la-HCL-544.pdf
Trimite articolul
XNu există și condiție ca artistul să fie dețină o formă de persoană juridică și să plătească taxe?
-
Lasa-i ma, in orasul asta nu exista artisti pe bune ci numai submediocrii care isi zic artisti!