Direcţia Patrimoniu Imobiliar din Primărie a contractat serviciile unui PFA pentru „măsurarea tramei stradale cu evidenţierea în mod obligatoriu, unde este cazul, a axului străzilor, a limitelor, a trotuarelor şi a zonelor verzi care fac parte din stradă”.
Informaţiile ar urma să fie introduse într-o bază de date, pe baza căreia se va realiza harta parcărilor din Oradea, pentru 11.000 locuri de parcare cu plată şi de domiciliu, din cele 27.000 locuri existente acum.
„Acţiunea se face pentru o mai bună inventariere a domeniului public. E necesar să avem o hartă pe care să se vadă clar care e drumul, care e parcarea şi care e trotuarul. Probabil că, în viitor, vom putea folosi această informaţie în aplicaţii pentru parcări, dar pentru asta e necesar să fie montaţi senzori în asfalt”, spune directorul Lucian Popa.
Şeful Direcţiei susţine că Primăria a angajat topograf pentru aceste măsurători, pentru că cei patru topografi angajaţi ai Municipalităţii fac faţă cu greu la lucrările deja în lucru.
Termenul pentru livrarea hărţii este de un an, valoarea contractului este de 75.942 lei fără TVA. Aceasta este doar o primă etapă din inventarierea domeniului public, respectiv a locurilor de parcare. În Oradea sunt acum aproximativ 8.000 de locuri de parcare cu plată şi în jur de 17.000 de locuri de parcare de domiciliu.
Adminstraţia locală face primii paşi, timizi, spre realizarea unei aplicaţii pentru parcări, în condiţiile în care alte oraşe mari au această facilitate, măcar pentru parcările etajate, amenajate în afara şoselelor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!