Pasajul rutier subteran care va trece pe sub B-dul Magheru, între Aleea Ștrandului și Parcul Traian, respectiv reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia, fac obiectul a două proiecte de hotărâre care vor ajunge, luni, la vot în Consiliul Local. Acestea au fost prezentate joi, în conferinţă de presă, de viceprimarul Florin Birta.
Sub pământ
Primul pasaj rutier subteran din Oradea va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian şi e estimat la 17.872.000 lei. Florin Birta justifică necesitatea investiţiei prezentând cifrele de trafic: 25.000 de maşini zilnic, pe un sens, trec prin acest punct. „Acest pasaj ar elimina acel conflict de trafic între cei care doresc să traverseze B-dul Magheru dinspre Aleea Ștrandului sau dinspre Parcul Traian și le-ar crea un culoar liber celor care trec peste Podul Dacia și trec în continuare spre B-dul Magheru, sau vin dinspre B-dul Magheru și doresc să treacă spre Podul Dacia. Totodată, li s-ar crea un culoar liber tramvaielor care circulă în acea zonă și astfel acestea nu ar mai fi obligate să se oprească la intersecția cu Aleea Ștrandului și Parcul Traian”, spune vicele.
Pasajul va avea o lungime totală de 224 m, cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian cu tot. Lungimea efectivă a pasajului subteran care va trece pe sub B-dul Magheru va fi de 32,36 m, înălțimea pasajului va fi de 3,40 m, iar lățimea pasajului va avea 7,60 m. Sunt prevăzute două linii de carosabil de câte 3 m, plus două trotuare de protecție de aproximativ 0,80 m. Accesul pietonilor în pasaj e interzis, trotuarele fiind doar pentru personalul tehnic de intervenţie.
Obturează Parisul
„Trebuie să știți că pe sub B-dul Magheru trece inclusiv pârâul Paris, acea intubare care colectează toate apele pluviale de pe str. Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede chiar în acea zonă”, spune Birta. Acum, „ovalul” intubării are o înălţime de vreo 3,4 m, dar va rămâne la 1,6.
Prioritate de dreapta
Existenţa pasajului face loc pentru virajele la dreapta, atât din Parcul Traian către Podul Dacia, cât și de pe pod spre Aleea Ștrandului. De asemenea, la intersecţia străzilor Aleea Ştrandului şi Parcul I. C. Brătianu se va amenaja o intersecţie giratorie, care va servi pentru efectuarea virajului la stânga dinspre Podul Dacia spre Parcul Traian.
3 benzi, aceeaşi lăţime
Reabilitarea şi reorganizarea Podului Dacia vor începe odată cu şantierul la pasaj, pentru a nu genera deranj în trafic de două ori. Lucrările la Podul Dacia au o valoare de circa 8.460.000 de lei cu TVA inclus, adică aproximativ 1.800.000 de euro. Vicele susţine că Podul Dacia trebuie reabilitat și reconfigurat pentru că în acest moment se află într-o stare tehnică necorespunzătoare. Ultima intervenție s-a făcut în anul 1997, iar podul a fost construit în 1954.
„În acest moment sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvai, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vom avea 3 benzi de circulație pe sens. Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia că partea carosabilă va avea atât pe o parte, cât și pe alta 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceeași lățime de 32,1 m, doar că va fi reconfigurată circulația pe pod”, a explicat viceprimarul.
Termenul de execuție a lucrărilor la pasajul subteran de pe B-dul Magheru este de 15 luni, din care construcții și montaj 12 luni, iar durata de execuție pentru reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru construcții și montaj.
Reabilitarea podului se va face sub trafic, cu restricții de viteză de maxim 10 km/h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale.
Viceprimarul Birta anticipează că, din cauza lucrărilor, circulaţia tramvaielor ar urma să fie întreruptă pentru o lună. Acesta estimează că startul şantierelor se va da în primăvara anului viitor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!