ORADEA. Primăria le solicită asociațiilor de proprietari ce au depus solicitare de finanțare pentru reabilitarea termică a blocurilor ca, până în data de 5 septembrie, să depună la Primărie actele necesare obținerii finanțării. Aceasta deoarece până în data de 15 septembrie, Primăria Oradea trebuie să depună la ADR Nord-Vest documentația necesară obținerii finanțării în cadrul programului cu finanțare europeană.
Costuri pentru beneficiari
60% din valoarea lucrărilor este asigurată din fonduri UE, iar 40% de către Primărie. În cazul în care 50 %+1 dintre aceste familii au un venit net pe membru de familie de până la 150 de euro, contribuția este de 30% pentru Primăria Oradea iar locatarii 10%; dacă jumătate plus 1 dintre locatari au venit net între 150-350 euro la nivel de familie, atunci cele 40% se împart în mod egal între locatari și Primăria Oradea (20% Primăria Oradea – 20% locatari), iar dacă veniturile nete realizate sunt între 350-500 euro, atunci Primăria Oradea va suporta 10% din costuri, iar locatarii 30% din valoarea costurilor totale. Fiecare asociație de proprietari trebuie să aprobe indicatorii tehnico-economici, iar proprietarii blocurilor vor decide (cu o majoritate de cel putin 2/3) participarea la proiect.
Potrivit viceprimarului Mircea Mălan, lucrările de reabilitare termică vor conduce la creşterea confortului termic într-un bloc cu cel puţin 40%.
În prima etapă a proiectului s-au înscris 46 de blocuri, iar într-o a două etapă s-au încris 74 de blocuri. Conform celor transmise de municipalitate, au fost derulate licitațiile pentru cele două etape și s-au realizat proiectele tehnice pentru cele 120 de blocuri. Până în prezent au fost semnate contractele de finanţare pentru 22 de blocuri. Pentru alte 24 de blocuri au fost depuse cereri de finanţare, fiind în prezent în evaluare la finanţator. Mai sunt însă şi blocuri care mai necesită completări în acte, sau care nu au adus acte doveditoare privind veniturile şi/sau nu au aprobat indicatorii tehnico-economici.
„Facem un apel către asociațiile de proprietari care și-au manifestat dorința de a participa la acest program și au depus cerere de finanțare, ca până în 5 septembrie să depună la Primăria Oradea toate documentele necesare, în special cele privind adeverințele de venit pe anul fiscal anterior, o declaraţie că aceste venituri sunt cele din adeverința respectivă și să aprobe indicatorii-tehnico economici din care rezultă contribuția lor la acest program”, a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!