După restricționarea activității, numărul treburilor care se pot rezolva pe site-ul PMO a crescut. „Majoritatea serviciilor oferite de către Serviciul de Relații cu Publicul (Piramidă) se pot realiza online, prin Ghișeul Online – platforma online de comunicare cu contribuabilii respectiv prin Servicii și aplicații on-line pe site-ul Municipiului Oradea www.oradea.ro”, transmite municipalitatea.
Ghișeul Online reunește sub aceeași platformă toate serviciile online existente ale Primăriei Oradea, dar și unele servicii noi:
– Plată impozite
– Abonamente de parcare
– Depunerea și urmărirea stadiului petițiilor
– Emitere autorizații pentru traficul greu
– NOU! Depunerea declarațiilor fiscale
– NOU! Arhiva personală (dosar fiscal personal)
– NOU! eliberare Certificate fiscale
Pe bază de cerere
Accesul la serviciile Ghișeului Online – Primăria Oradea se poate face în mod limitat, pe bază de CNP/CUI sau fără autentificare. În acest caz, nu sunt accesibile serviciile de depunere de declarații fiscale, eliberare certificate fiscale și acces la dosarul fiscal personal.
Pentru accesul complet, e nevoie de user și parolă. Cei care doresc acest lucru, trebuie să completeze o cerere disponibilă pe site-ul Primăriei și să o depună fie în Piramidă, fie online, la adresa de email primărie@oradea.ro.
„Prin Ghișeul online pot fi accesate plata autorizațiilor de acces, plata impozitelor și taxelor, plata abonamentelor de parcare, se poate consulta stadiul cererilor depuse la Primăria Oradea, respectiv se pot depune online cereri și reclamații. În ceea ce privește secțiunea Servicii și aplicații on-line, de asemenea pot fi verificate stadiul cererilor depuse, pot fi depuse petiții, pot fi descărcate și completate cereri și formulare tipizate, de la Direcția Patrimoniu Imobiliar, Direcția Economică, Tehnică, Juridică, Instituția Arhitectului Șef, precum și de la Relații cu Publicul. Cererile completate trebuie retrimise pe adresa de mail: primarie@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro”, mai spune comunicatul.
Originalul e cel electronic!
E important de precizat faptul că certificatul fiscal se poate obține online numai dacă persoana care îl solicită are toate obligațiile achitate. Certificatul fiscal este semnat electronic de Municipiul Oradea prin CertSign.
Totodată, e important de știut că documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic.
Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la alterarea documentului și pierderea valabilității acestuia. Certificatele de atestare fiscale obținute prin intermediul Ghișeului Online sunt disponibile spre descărcare oricând, în perioada de valabilitate a certificatului, apăsând „Descarcă certificat”, pentru bunul/proprietatea respectivă.
Trimite articolul
XAdio 10 lei educardoilei?
numai sa prelucrati mai repede cererile online, sau sa spuneti oficial in cat timp sigur se fac, fara date de contact in Primarie daca ai nelamuriri. Suntem la inceput, avem motiv, mai bine totusi sa mearga nu sa gasim motive. In rest, initiative e buna. D-ne ajuta!