Autovehiculul este fabricat de firma „Golden Dragon Bus Co”, aflată în topul primilor cinci producători din Asia, cu o producţie de peste 6.000 de unităţi pe an. Autobuzul, denumit „Golden Dragon”, a primit, de curând, omologarea europeană ca autobuz de tip electric şi este la începutul testelor în Europa.
Viceprimarul Mircea Mălan a precizat că autobuzul se află de câteva zile în Oradea și circulă, gratis, pe mai multe linii pentru a testa parametrii de funcționare. Acesta a mai explicat că este vorba de o campanie de promovare a acestor autobuze, derulată de o companie chineză, şi care cuprinde mai multe oraşe din ţară.
Deși este 100% nepoluant, sunt șanse mici ca OTL să achiziționeze un astfel de autovehicul datorită costurilor. Cu un preț de aproximativ 450.000 de euro la achiziționare, autobuzul Golden Dragon necesită, la câțiva ani, schimbarea acumulatorului, care costă în jur de 250.000 de euro.
Primăria, strânsă cu ușa
Camera Deputaţilor a adoptat, recent, proiectul de lege care prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare.
Potrivit proiectului, se impune ca achizițiile care se fac, începând cu anul 2019, să fie făcute în așa fel încât indiferent de ce se cumpără să fie cu propulsie ecologică. În acest context, municipalitatea anunță achiziționare de tramvaie noi.
„Vrem să achiziționăm 10 tramvaie noi în acest an și, de asemenea, dorim să găsim variante și pentru achiziția de autobuze (…). Dacă va exista finanțare pentru așa ceva atunci cu siguranță că șansele de achiziționare a unor astfel de autovehicule cresc. Estimările noastre și realitatea arată că prețul este foarte ridicat în condițiile în care eficiența nu e pe măsură. Adică, dacă consumă cât consumă un tramvai, asta deja este o problemă. Noi suntem interesați să reducem cheltuielile de funcționare care se plătesc, practic, tot din banii orădenilor”, a precizat viceprimarul Mălan.
Cu o capacitate de 80 de locuri, „dragonul de aur”, prezent până vineri inclusiv pe străzile orașului, nu îi pare o investiție prea bună nici șefului OTL care a declarat că: „Acest autobuz consumă în jur de 1 kWh/km, iar tramvaiul la fel, deşi are o capacitate mai mare decât autobuzul”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!