Comisarii CJPC Bihor au desfăşurat de curând o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc).
Actiunea tematică de control s-a desfăşurat la 47 de operatori economici, la 42 dintre aceştia fiind constatate abateri. Au fost încheiate 42 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 129.400 lei.
Principalele abateri constatate au fost lipsa informaţiilor specifice privind vânzările cu preţ redus: data de debut, perioada pe care urmează să se desfăşoare sau informaţia „în limita stocului disponibil”, sortimentul de produse la care se referă reducerea de preţ, etc. Nerespectarea prevederilor privind exprimarea preţurilor produselor supuse vânzării cu preţ redus dar şi abateri de la modul de informare al consumatorilor privind caracteristicile produselor textile – denumire produs, compoziţie fibroasă, mod de întreţinere, mărime, eventuale tratamente chimice aplicate, ţara de origine a produselor, datele de identificare ale producătorului, importatorului sau distribuitorului şi neafişarea preţurilor de vânzare ale produselor într-o formă vizibilă, lizibilă, fără echivoc au fost de asemenea sacţionate de protectorii consumatorilor.
Sfaturi
Reprezentanţii CJPC Bihor îi sfătuiesc pe cumpărători ca în cazul ofertelor cu reduceri de preţ, să fie foarte atenţi la încasare dacă se aplica acea reducere de preţ. „ Dacă este posibil. verificaţi la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă dacă preţul afişat este şi cel ce va fi încasat. Nu ezitaţi să solicitaţi informaţii suplimentare ori de câte ori sunteţi nelămurit sau aveţi dubii privind o campanie publicitară făcuta prin orice mijloace afişe, pliante, anunţuri pe site sau chiar în cadrul magazinului”, spune Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
De asemenea bihorenii sunt sfătuiţi să nu achiziţioneze produse oferite la promoţie dacă nu există toate informaţiile referitoare la acea promoţie: perioada de desfăşurare a promoţiei, informaţii despre produsele oferite (denumirea, cantitatea, preţul pachetului promoţional, preţul produselor comercializate individual pentru a putea calcula diferenţa dintre preţul individual şi cel al pachetului promotional).
Bihorenii pot adresa sesizări şi reclamaţii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, la telefon 0259431817, la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr.4/a şi prin email la adresele: bihor@opc.ro, reclamatii.bihor@opc.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!