Închiderea incintelor de gunoi cu cheie, realizarea de depozite subterane de gunoi şi construirea unei platforme de depozitare intermediară a deşeurilor masive sunt cele trei pretenţii ale executivului în relaţia cu RER Ecologic, la prelungirea cu patru ani a contractului de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare. Investiţiile sunt estimate le 850.000 euro şi urmează să fie suportate exclusiv de firmă. Asta fără creşterea tarifelor în relaţia cu orădeanul.
Discuţii în CL
Propunerea executivului local de prelungire a contractului, deci renunţarea la posibilitatea unei licitaţii pentru unul sau mai mulţi noi operatori în salubritate, a iscat discuţii în plen. Debelka Lilla a cerut insistent executivului să denunţe monopolul RER-ului. „Concesionarea s-a făcut prin licitaţie, prelungirea să se facă tot prin licitaţie!”, a cerut aceasta. A solicitat, apoi, garanţii, că investiţiile anunţate se vor materializa şi a cerut să i se prezinte rapoarte financiare ale activităţii RER. A cam fost trimisă la documentzare suplimentară de primarul Ilie Bolojan, care a îndrumat-o să ceară situaţii financiare de la trimisul PSD în consiliul de administrare al RER. A mai fost informată că, sub nicio formă, o prelungire de contract nu se poate face prin licitaţie. „Legislaţia şi contactul prevăd prelungirea fix în condiţiile în care se face acum”, a spus city managerul Eduard Florea.
Contractul cu RER urma să expire în ianuarie 2016 dar, pentru că Oradea va face parte din sistemul judeţean de gestionare a gunoiului – Ecolet în următorii ani, s-a preferat prelungirea cu RER-ul. Cu menţiunea că, în caz că Ecolet devine operaţional înainte de expirarea noii înţelegeri, contractul se suspendă.
Pretenţii
„Coroborând legislația apărută după încheierea contractului cu strategia oraşului în domeniul salubrității, am solicitat operatorului realizarea unui plan de investiții. În urma discuțiilor purtate cu RER Ecologic Service, aceasta şi-a asumat un plan de investiții în valoare de 850.000 euro. Aceste investiții nu vor greva bugetul local, vor fi realizate de către firma RER şi vor viza trei secțiuni: echiparea şi securizarea cu cartelă a celor 530 de incinte metalice existente în oraş, realizarea unui număr de 10 incinte subterane pentru acele zone de blocuri unde nu se pot construi incinte supraterane datorită limitei de distanță față de zonele de locuit, iar a treia secțiune a investițiilor are ca obiectiv realizarea în apropierea Cartierului Rogerius a unui punct de colectare a deşeurilor voluminoase”, a detaliat city-managerul Eduard Florea.
Municipiul Oradea, în calitate de acționar deține 40% din capitalul social al firmei RER. „Estimăm că în aceşti patru ani de prelungire a contractului de salubritate, veniturile din dividente cuvenite oraşului vor fi de peste 400.000 euro”, a completat Florea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!