Referindu-se la programul „Prima Maşină”, Ghilea reclamă faptul că deşi împrumuturile acordate puteau acoperi până la 95% din preţul de achiziţie al maşinii cu TVA, doar câteva zeci de români s-au adresat până în prezent Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri în vederea accesării acestui program. „Există riscul ca, până la finele anului, nici 1% din cei 350 milioane lei, alocaţi în 2015 în vederea emiterii de garanţii pentru achiziţionarea de autoturisme noi, să nu fie accesaţi, ceea ar pune sub semnul întrebării oportunitatea bugetării acestui program în exerciţiile financiare viitoare”. În concluzie, parlamentarul liberal solicită identificarea principalelor motive pentru care potenţialii beneficiari ai programului „nu se grăbesc să dea Rabla din mână pe Prima Maşină de pe gard”, lipsa atractivităţii condiţiilor de creditare şi hăţişurilor birocratice fiind doar câteva dintre acestea.
Prea puţini auditori ARR
Ghilea remarcă şi numărul mic al auditorilor din Registrul auditorilor de siguranţă rutieră acceptaţi de către Autoritatea Rutieră Română: doar 12 specialişti, dintre care 6 cu domiciliul şi aria de competenţă în Bucureşti, respectiv câte unul în Timişoara, Cluj Napoca, Constanţa, Braşov, Iaşi şi Suceava. „Este greu de crezut că un număr atât de mic de specialişti atestaţi poate onora şi finaliza în condiţii optime contractele încheiate de către Autoritatea Rutieră Română cu antreprenorii şi administratorii reţelelor de drumuri supuse reabilitării sau modernizării”, a precizat parlamentarul bihorean, în contextul în care tot mai multe administraţii publice locale înregistrează dificultăţi în accesarea resurselor necesare finanţării lucrărilor de infrastructură din cauza numărului insuficient al auditorilor şi inspectorilor de siguranţă rutieră.
„Din aceste considerente, se impun demersuri urgente pentru dimensionarea raţională din punct de vedere numeric şi regional a corpului de specialişti atestaţi astfel încât aceştia să poată răspunde prompt şi competent solicitărilor antreprenorilor şi administratorilor reţelelor de drumuri care contractează lucrări specifice de evaluare şi audit cu Autoritatea Rutieră Română”, a concluzionat senatorul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!