Denumită „Cloud de Servicii Electronice Publice Locale”, clădirea ar urma să fie construită în zona străzii Alexandru Roman, în spatele Poliției Municipiului Oradea, la intersecția cu Calea Aradului.
„În această clădire vor fi monitorizate și gestionate toate serviciile publice ale municipiului Oradea: Compania de Apă, Termoficare, transportul public, parcările, salubritatea, iluminatul public, managementul traficului, supravegherea video, precum și alte utilități publice, cum ar fi distribuția de energie electrică și gaze naturale. Aici va funcționa și dispeceratul serviciului de urgență 112, având un etaj dedicat exclusiv acestuia. În plus, vor fi stocate și gestionate bazele de date publice, de la spitale și școli, până la datele Primăriei și companiilor subordonate”, a explicat primarul Florin Birta.
Centrul va fi primul de acest tip din Oradea și Bihor, integrând atât serviciile publice, cât și pe cele de urgență. Clădirea va avea un regim de înălțime de subsol, parter și 4 etaje, cu o înălțime maximă de 45 de metri, și o suprafață de 6.429 mp.
„Dezvoltarea acestui centru de date reprezintă un pas important spre transformarea digitală a administrației locale, eficientizând serviciile electronice și având un impact direct asupra cetățenilor”, a mai spus primarul.
Întrucât Primăria Oradea nu are resursele necesare, se va căuta o sursă de finanțare pentru acest proiect estimat la 106 milioane de lei, fără TVA.
STRUCTURA CLĂDIRII:
Subsol: parcare cu 27 de locuri și un adăpost de apărare;
Parter: un data center (50% din suprafață) pentru stocarea bazelor de date publice, birouri pentru serviciile IT și o sală pentru comitetele județene și locale pentru situații de urgență;
Etajul 1: dispeceratele serviciilor publice (parcări, CAO, Termoficare, salubritate, OTL, iluminat public, semaforizare, Poliția Locală), alături de un alt data center;
Etajul 2: spații tehnice și de suport ale Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), care va gestiona serviciul 112 și va furniza servicii IT&C pentru administrația publică;
Etajul 3: dispeceratul 112, gestionat de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), cu săli de odihnă și suport tehnic pentru echipele de intervenție;
Etajul 4: dispeceratul de videoanaliză și birouri pentru IPJ, Jandarmerie, ISU, Poliția Locală, alături de săli de ședință pentru gestionarea situațiilor de urgență.
Citiți principiile noastre de moderare aici!