Filarmonica de Stat din Oradea a găzduit vineri, 22 noiembrie, premiera piesei „Povestea Oltea”. Spectacolul evocă aspecte din viața Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna” și a fost realizat în parteneriat cu Teatrul ,,Regina Maria’’, după un text scris de profesoara Cristina Băran. Un spectacol cu copii, despre copii și pentru copii, care s-a născut din îmbinarea a două proiecte educaţionale: ,,Oltea la Centenar’’ şi ,,MentorAct’’. Piesele au fost semnate de cele două instituţii și au fost închinate Centenarului „Oltea Doamna”.
Actriţa Gabriela Codrea, împreună cu tinerii actori Andrei Gîjulete, Ioana Moldovan, Calița Nantu, David Constantinescu, Daniela Purcărea şi Giorgiana Coman, colaboratori ai trupei Arcadia, i-au coordonat pe elevii şcolii, care s-au implicat în proiect cu mult entuziasm, reuşind punerea în scenă a unui spectacol care s-a bucurat de un succes răsunător.
Scenografia a fost realizată de pictorița Mădălina Baciu, iar regia tehnică poartă semnătura lui Papp Péter. Elevii care au intrat, cu succes, în pielea personajelor sunt: Charlize Păcurar, Irina Sferlea, Dafin Ardelean, Sara Vidican, Astrid Manea, Sasha Lascău, Emma Moșincat, Alexia Drăgoi, Dragoș Roman, Iorgu Dănilă, Mario Sîrca, Matei Vușcan, Cristian Bereczki (clasele V-VIII), respectiv Patric Joldoș, Andra Popescu, Alexandra Meza, Luciana Huple, Carina Preoteasa, Mara Rotar, Anastasia Burca, Bogdan Blaj, Iulia Tătar, și Daria Darie (clasele I-IV).
Periplu
,,Piesa a fost gândită ca un periplu prin istoria îndepărtată, dar şi cea recentă a şcolii şi evocă momente semnificative din viaţa acesteia, precum înfiinţarea Liceului de fete ,,Oltea Doamna’’ (în 1919), un moment din perioada comunistă (şcoala în anii ’80) şi ecouri ale prezentului. Cu ajutorul costumelor, decorului şi fragmentelor muzicale, elevii au pătruns într-o lume cunoscută doar din cărţi sau din relatările părinţilor. Dincolo de experienţa propriu-zisă a scenei, consider că marele câştig a fost întâlnirea elevilor cu actorii, şansa de a lucra în echipă cu profesionişti de la care au învăţat cum se realizează un spectacol de teatru, dar nu numai”, a spus prof. Cristina Băran.
Eleva care a interpretat-o atât de bine pe Ana a fost Charlize Păcurar. Pentru ea, această experiență a fost una deosebită.
„Am învăţat multe lucruri, dar cel mai mult mi-a plăcut spiritul de echipă din timpul repetiţiilor și oamenii pe care i-am întâlnit, a spus Charlize Păcurar.
„Astfel de proiecte vin în întâmpinarea elevilor prin activităţi cu caracter pragmatic, care stimulează motivaţia internă a acestora, dezvoltă spiritul ludic, imaginaţia şi capacitatea de comunicare lingvistică şi artistică şi nu în ultimul rând, capacitatea de a lucra în echipă. Ne mai dorim astfel de proiecte”, a conchis Cristina Băran.
Citiți principiile noastre de moderare aici!