UPDATE | Conform celor transmise de patronul grupului Selina, Beniamin Rus, după ce a avut loc prerecepția la nivel de firmă, urmează ca Selina – Trameco – Drum Asfalt să recepționze tronsonul de autostradă, la nivel de firmă, săptămâna viitoare. Abia apoi, se așteaptă recepția CNAIR. Sunt informații că, de fapt, CNAIR ar dori să recepționeze tronsonul de autostradă împreună cu partea maghiară.
Lotul de 5,35 km ar putea fi recepționat săptămâna viitoare de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare Infrastructură Rutieră.
[eadvert]
Potrivit celor mai recente informații, autoritățile române-maghiare vor să deschidă traficul prin Vama Borș 2 cel târziu în luna septembrie.
„În 15.07.2020 am vizitat mini-lotul de 5,35 km din #AutostradaA3 de la granița cu Ungaria (Borș-Biharia). Avansul fizic a ajuns la 99%, iar săptămâna viitoare se pare că va fi făcută recepția lucrărilor. Vedeți filmarea aeriană aici:
Constructorul Trameco execută ultimele retușuri la nodul rutier Biharia, la spațiile de servicii, punctul de sprijin și unele șanțuri și taluzuri.
Și vecinii maghiari sunt într-un stadiu similar pe tronsonul M4 Borș-Berettyóújfalu (conexiune cu M35 spre Debrețin), însă deschiderea circulației va fi undeva în august, timp necesar pentru soluționarea pașilor administrativi care țin de trecerea frontierei.
Pe sectorul următor, Biharia-Chiribiș (28,5 km), același antreprenor general (contractat recent) face expertiza lucrărilor făcute de Bechtel acum 15 ani. Sperăm să fie gata proiectul tehnic și să se emită autorizația de construire până la finalul anului, astfel încât în primăvara lui 2021 să vedem constructorul în forță în teren.
Mai departe, până la Suplacu de Barcău, încă așteptăm lansarea unei noi licitații după ce în ianuarie 2020 am avut a treia anulare/reziliere din istoria teribil de zbuciumată a celor 26,3 de km de autostradă realizați de Bechtel în proporție de aproximativ 50% încă din 2012”, transmite Asociația Pro Infrastructură,
Trimite articolul
Xchair nu inteleg logica cu 3 subtraversari in loc de una, doar ca foloseste mai mult teren si e si mai scumpa – o fi pe aceeasi logica ca urcarea pe autostrada din Gilau
-
Exact la asta mă gândeam și eu. În loc de cea mai scurtă și simplă variantă iar au ales cea scumpă și ineficientă. Te-nvârți 10 minute până ajungi pe autostradă și totodată ai șanse mai mari să eviți o ieșire sau să intri din greșeală pe contrasens.
-
sa inteleg ca voua va cam plac giratoriile? o sa aveti destule pana la Satu Mare, vedeti centura Sacuieni si Carei. Ma bucur ca nu sunt intersectii intre Biharia si Satu Nou
-
de ce trebuie sensuri giratoriuri ca sa faci un nod cu o singura pasaj? Se vede cat de multe noduri ai vazut cu autostrazi… vezi pasajul pe centura peste Calea Borsului langa Pod CFR, unde se intoarce tramvaiele. Da si aceea e un pasaj nu pod si vezi acolo ceva sens giratoriu? Nu. Ai 4 bretele. E cel mai ieftin nod pe care se poate face, dar cum am scris si in celalalt comentariu, planurile au facut Bechtel-ul, care a fost platit pe ce a facut, deci totul a facut cu tehnologia care a costat cel mai mult…
-
Numai in Romania vezi o centura al unui oras / sat facut cu o intersectie de 90 grade si sens giratoriu… vezi cel mai aproape centura de noi, la Biharkeresztes, unde centura e facuta cu o curba si are prioritate, iar drumul vechi care merge spre localitare are cedeaza si e facuta o banda de acelerare si virat spre localitate pentru cei care chiar vrea sa mearga spre localitatr, dar majoritatea care numai tranziteaza poate sa mearga fara franare. Dar nu, in Romania trebuie sa facem toate intersectiile cu sensuri giratoriuri, fiindca si sensul costa, trebuie puse borduriile si pietrisuri, etc…
-
-
-
Da, e cel mai scump metoda… da, asa e, fiindca Bechtel a avut contract cu guvernul romaniei ca v-a fi platit dupa munca facuta, fara nicio verificare de vreun specialisti din alte tara. Deci Bechtel a facut totul ca sa costa cat mai mult pentru Romania… cu cat mai multe pasaje, viaduct de aproape 2 kilometru in mijlocul lacului de acumulare langa Suplacu de Barcau, au facut planuriile in asa fel ca sa fie autostrada cu cat mai multi kilometrii, zicand sa fie conectat si Zalau la autostrada cu un tunel sub Meses, cand spre Alesd langa drumul actual asi fi si mai scurt drumul dar mult mai probabil si fara tuneluri asi putea facut autostrada… si fiindca toate planurile astea a facut acuma 20 de ani Bechtelul, fiecare guvern ce a inceput sa faca din el ceva bucata numaI a facut o noua licitatie, fara sa modifice planurile, oricum se face numai cateva kilometri de autostada in 3-5 ani si acele kilometrii sunt finantate in majoritate de catre UE…
uraaa, are si Bihorul intr-un final 5 km de autostrada , stima noastra si mandria … 🙂
-
Prestigiu
Calitate
Butaforie
Stima noastră și mândria
Arafat România.-
*Scuze, Iohanis România!
Parcă Iohanis e președinte, sau nu?-
Maţul dã greşeli.
-
un fel de …
-
Iohannis e şefu’ civil, iar Arafat e şefu’ medical, ayatolahul.
-
Ciolanis si Arahat cum l-i se mai zice in popor…
-
-
-
Victorie, adio VITEZOMANI ELECTRICI!!
Nu prea imi place sa comentez , dar de data asta nu am putut sa ma abtin .
Unde naiba au facut scoala jurnalistii ,, lui peste ” cu asemenea exprimari : ,,Constructorul pregatit sa-si receptioneze lucrarea “?
Constructorul nu receptioneaza , eventual preda beneficiarului lucrarea executata conform contract ; beneficiarul , prin comisia de receptie desemnata de el , preia ( receptioneaza ) .
D-lor jurnalisi . puneti mana si mai citi si voi un pic , nu de alta , dar va ajuta sa invatati a va exprima corect !
Iar chestiile cu lucrari , receptii…….etc. lasati-le in seama celor care se pricep , nu de alta , dar mai mereu cadeti in penibil cu articolele pe aceste subiecte !
Ce faci Carpose iar lingi pt mărunțiș.