Anunţate iniţial pentru prima zi din februarie, lucrările de reabilitare a ansamblului central au fost amânate, probabil, până la mijlocul acestei luni. 15 februarie este data la care OTL, cel puţin, ar putea deschide şantierul pentru repoziţionarea liniilor de tramvai, spune managerul.
Un an fără maşini
O harababură fără precedent în istoria recentă a Oradiei se va instala în Centru, cu începerea proiectului de reamenajare a Pieţei Unirii şi de recondiţionare a Podului Ferdinand. Traficul rutier va fi blocat în tot perimetrul Pieţei Unirii, unica variantă de tranzitare a zonei rămânând ruta Iuliu Maniu – Traian Moşoiu. Cu desfiinţarea locurilor de parcare de pe marginea celor două străzi, arterele se vor deschide traficului pe două sensuri, au anunţat edilii.
Vor fi închise, de asemenea, strada Vasile Alecsandri şi accesul din Centru spre/de pe străzile Tudor Vladimirescu, Primăriei, Episcop Mihai Pavel.
„Încercăm să obţinem finanţare europeană pentru Podul Ferdinand. Dacă nu vorm reuşi, lucrare se va face din surse proprii”, spune viceprimarul Mircea Mălan.
Intervenţia la pod presupune decopertarea acestuia până la structura de rezistenţă, realizarea consolidărilor acolo unde este cazul şi apoi refacerea acoperământului. Mircea Ghitea, şeful Direcţiei Tehnice, zice că la pod se vor utiliza materiale similare celor din Piaţa Unirii – trotuarele vor fi pavate cu piatră, parateţii laterali vor fi realizaţi de asemenea din piatră, doar carosabilul va fi asfaltat.
Cablurile, pe stâlpi
OTL SA va da startul lucrărilor de refacere a Pieţei Unirii. Deşi anunţat pentru începutul lunii, debutul şantierului era imposibil din moment ce abia săptămâna trecută s-a adjudecat licitaţia. Pentru peste 3,1 milioane de lei, înlocuirea liniilor va fi făcută de firma arădeană Sylc Cons SRL.
„Azi se va merge în teren să vedem ce se poate face în actualele condiţii meteo”, a spus, ieri, vicele.
Contar „folclorului” local, OTL nu va muta liniile de tramvai, a ţinut să informeze managerul Csuzi Isvan. „Iniţial, Primăria ne-a solicitat să mutăm liniile de tramvai mai aproape de şirul de clădiri de pe Independenţei, pentru a putea amenaja două benzi de circulaţie pe această stradă, în afara liniei. S-a renunţat la această variantă. Linia de venire va fi comună cu carosabilul iar linia care duce dinspre Primăriei spre Centrul Civic se va muta cu câţiva centimetru. Se vor scoate cablurile de alimentare de pe clădiri şi se montează pe stâlpi de susţinere, cu două braţe, montaţi între linii”, detaliază Csuzi.
O unică linie de tramvai
„Sperăm că în 15 februarie să începem. În principiu, putem lucra la decopertare şi în condiţii de iarnă, dar rendamentul va fi, evident, mai scăzut”, apreciază directorul OTL. Pentru orădeni, începerea lucrării înseamnă că traficul pe şine va fi complet dat peste cap.
„Se vor opri tramvaiele pe ruta Centrul Civic – Calea Aradului, deci şi pe ruta Calea Aradului – Olosig. Linia 2 va fi complet oprită iar în restul oraşului, va fi o singură linie de tramvai, pe ruta Rogerius – Nufărul, pe la Gară. Restul traseelor le vom acoperi cu autobuze”, mai anunţă Csuzi.
Concomitent, Compania de Apă va profita de şantier pentru a-şi înlocui reţelele de apă de sub liniile de tramvai de pe strada Independenţei. Starea de cvasi-asediu din Centru ar trebui să înceteze abia pe sfârşitul anului, când ar trebui să fie terminate lucrările.
Citiți principiile noastre de moderare aici!