Prefectul Mihaiu transmite că instituția pe care o conduce a emis avizul de legalitate pentru HCL nr. 873/24.09.2018 pentru aprobarea Regulamentului. Însă „s-a apreciat că hotărârea în cauză poate întruni condițiile de legalitate numai în sensul în care nu există o obligație în sarcina asociațiilor de proprietari în a prelua întreținerea spațiilor verzi. Neexistând o obligație în acest sens, asociațiile nu pot fi constrânse în a semna un protocol de preluare sub sancțiunea unor amenzi contravenționale”, transmite Instituția Prefectului.
Așadar, Municipiul Oradea nu poate forța acele asociații de proprietari care nu doresc să preia în administrare spațiile verzi și, prin urmare, nici nu le poate amenda.
Instituția Prefectului constată că Regulamentul nu este aplicat corect, ci disproporționat. „Dacă o asociație de proprietari își manifestă în mod expres, prin cerere scrisă, intenția de a prelua în întreținere spațiile verzi, atunci cade în sarcina acesteia obligația de a încheia un protocol, sub forma unui acord de voințe între asociație și primărie”, este interpretarea prefectului.
Mihaiu: Regulament anulabil!
„Față de observațiile de nelegalitate de mai sus, prin Adresa nr. 1.939/01.03.2019, am solicitat un punct de vedere legal față de modul în care este pus în aplicare Regulamentul, raportat la conținutul notificărilor trimise de primărie.
În urma sau lipsa unui răspuns din partea Primăriei Oradea, vom reanaliza HCL 873/24.09.2018 și vom lua măsurile care se impun, în vederea asigurării legalității actelor normative supuse controlului Instituției Prefectului.
De asemenea, în cazul în care mai există asociații de proprietari care se află în situația în care au fost notificați de Primăria Oradea, cu toate că nu și-au exprimat intenția de a prelua întreținerea spațiilor verzi, le aducem la cunoștință faptul că protocolul încheiat prin vicierea consimțământului este anulabil”, mai transmite prefectul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!