Soluția instanței este definitivă și vine după ce constructorul austriac a pierdut și la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
[eadvert]
„Respinge exceptia inadmisibilității invocată de intimata Precon Transilvania SRL, ca neintemeiată. Respinge plângerea, ca nefondată. Obligă petenta (Strabag ) la plata sumei de 36,76 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată (taxe poștale) către intimata CNAIR. Definitivă”, se arată în hotărârea dată de Curtea de Apel București.
Licitația pentru lotul Chiribiș – Biharia, cu o lungime de 28,55 de kilometri, a fost lansată în august 2022, după ce CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia.
În luna iunie, compania națională de autostrăzi a anunțat că asocierea de constructori și proiectanți români Precon Transilvania SRL– Citadina 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de 28,55 de kilometri Chiribiș-Biharia din cadrul autostrăzii Transilvania. Contractul are o valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA) și este finanțat din fonduri ruropene nerambursabile.
Strabag a depus contestație la CNSC și a pierdut pe fond, după care a atacat atribuirea contractului și la Curtea de Apel București.
Din momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 luni (din care șase luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia.
Trimite articolul
XCe decizie idioata, lucrarea trebuia atribuita firmei Strabag care este o firma serioasa cu lucrari de calitate si in termen fata de precon firma cu certificat negativ a lui beniamin rus;. asa se dau la noi sentintele pe ban,i influenta si interese , pacat asa firma castigatoare, nemeritat asa calitate va avea si lucrarea, pacat.
-
Oare tu ai văzut o lucrare făcută de această firmă ruso-austriaca pe care o de plângi? Du-te pe șoseaua Leș – Ucuris să vezi cum arată după de ce-l puțin 6 ani tot carpesc pe ea acum chear arată oribil!
-
Chiar asa, drumu de legatura cu autostrada, e suficient?
-
Nou am văzut lucrări de calitate făcute de Strabac, iar cele făcute de firmele lui beni sunt sub orice critică, de proasta calitate, sectorul de drum făcut de Selina între Sânmartin și Drăgești este cel mai slab, fara benzi duble la urcare, lucrare de proasta calitate, superficială.
-
Să nu repete aceeași mizerie ce au făcut-o acum câțiva ani. Au sublicitat ca să câștige, și apoi au cerut bani in plus ca să se apuce de treabă. Evident s-a ajuns la reziliere și la ani pierduți.
Păcat că Strabag nu au nici un lot nou câștigat la ce treabă frumoasă fac pe A3 și la legătura Oradiei cu A3.
-
Fix asta va face Rus cu asta se ocupa se pare nu trebuia sa mai câștige nimic cu statul pe deoparte în acea perioada au sărit preturile la materiale de construcții încât Rus o făcea pe bani lui profit zero adevăru e undeva la mijloc în acest caz
-
in lege scria clar ca nu poti marii contractul cu mai mult de 20% daca nu ma insel
nu trebuia sa liciteze daca nu sa incadrat in banii aia
-
Calitatea lucrarii si timpul de executie la nivelul repcon.
Pe aplicații de hărți în linie dreaptă sunt 34 km. Eu cred că lotul ăsta are capătul în câmp undeva.
Nu cred că va duce la bun sfârșit acest proiect și la timp, sigur în 24 luni nu va fi gata nici dacă începe cu 3 luni mai repede în perioada de proiectare să organizeze șantierul și să facă primele operațiuni. Strabag se descurca mult mai bine și sigur se încadra în timp.
-
Pacat ca nu stiti ca 30 – 35 % este deja realizat de pe vremea Bechtelului !!
Doar ca au crescut buruieni pe lateral peste zecile de mii de tone de pietris sau piatra concasată depuse in cateva locuri de-a lungul traseului autostrazii.
Capetele de poduri sunt turnate, grinzile de beton sunt asezate alaturi, trebuie doar asezate pe piloni, terenurile agricole au fost toate expropiate si achitate proprietarilor, stratul vegetal indepartat si fundatia autostrazii a fost deja facuta si tavalugita.
Are un metru in pamant postament autistrada, din capat in capat.
Stia Beni Rusu de ce a cerut bani mai multi de la Companie.
Acum o sa ia altii banii pe lucrarile care au mai fost platite si efectuate acum 15 ani.
Deci ceea ce urmeaza este sa reactiveze traseul si sa inceapa munca.
Mai au 30 % din treaba si deja ajung sa toarne asfaltul.-
In mod normal proiectarea e facuta de pe vremea Selina. Ar trebui sa poata trece direct la executie.
-
Decizia Curții de Apel București de a respinge contestația Strabag și de a menține atribuirea contractului pentru lotul Chiribiș-Biharia al Autostrăzii A3 către Precon reprezintă un pas înainte important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Sper să vedem o realizare eficientă și de calitate a acestui proiect crucial pentru transportul național
Să lăsăm Austriecii și Rușii.
Strabag e un nume, are un portofoliu în spate și cred că s-ar descurca bine. Să nu spun foarte bine. O recomandă trecutul.
Precon …cine-s ăștia? Ce au făcut, ce portofoliu au, ce-i recomanda?
Eu mă bucur, sincer, când aud că o firmă din Romania este implicată în proiecte mari, evidențiată pozitiv prin calitatea lucrărilor. Curajoasă decizie….. Seriozitatea și capacitatea managerială și puterea de mobilizare se va vedea la organizarea de șantier. Număr de utilaje, personal și tot ce tine de logistică ( statie de sortare, statie de turnare grinzi logistică de transport, etc.)
Va place sau nu, UMB/TEHNOSTRADE este un etalon. Așa se face treabă. Când o firmă din România va mai ajunge la un astfel de nivel, sa fim mândri și să fie susținută pentru a se dezvolta, fără ai da în cap celeilalte. Este loc sub soare pentru toți.
Până una alta, succes, dar nu o vad să ducă la final acest proiect. Iar rezilieri, iar întârzieri, iar licitații, iar contestații și tot pe banii românilor.
Tot plătim, și tot nu avem ce ne trebuie cu adevărat.
Dupa ce a falimentat PRECON-ul (urmasul TCI), nea sofer de basculanta l-a reactivat ca paravan, sublim!
Plin de lătrăi comentatori ruso austrieci 👎….fortza Selina 👍CNSC bravo🫡
-
Doar ca “latraii” stiu una alta despre firma castigatoare, in timp ce tu latri aiurea 🙂