În sesiunea de examene, studenţii Universităţii Oradea (UO) au fost evaluaţi şi pentru stagiul de practică din primul semestru. Stagiul este al treilea organizat prin «Programul de practică pentru studenţi: Protecţia copilului – de la teorie la practică» – PractiPASS. Proiectul este cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, POSDRU.
Ce spun studentele
„Pe mine una PractiPASS m-a învăţat foarte multe lucruri, este un program care mi-a arătat adevărata meserie de asistent social. M-am confruntat cu multe cazuri şi situaţii pentru care fără ajutorul îndrumătorilor de practică nu aş fi găsit soluţie”, ne declară studenta C.M.D., implicată în proiect.
Opinia ei este împărtăşită de majoritatea studenţilor. „Eu din fiecare stagiu de practică am învăţat lucruri noi, am acumulat abilităţile necesare pentru a deveni un bun profesionist şi am câştigat experienţă din mai multe domenii, ceea ce mi-a oferit posibilitatea de a mă decide care este cel mai potrivit domeniu pentru mine”, spune şi C.F.M, studentă la Asistenţă Socială.
„Încurajez pe viitor iniţierea unor astfel de proiecte care să introducă studenţii în inima adevăratei munci, pregătindu-i în aşa fel încât viitorul să nu aducă cu sine prea multe necunoscute”, completează B.O., studentă la Psihologie.
În semestrul II, studenţii vor fi implicaţi în elaborarea şi implementarea unor proiecte de voluntariat în serviciile de protecţie a copilului, propuneri de măsuri de protecţie pentru copilul aflat în dificultate şi activităţi didactice pentru copii.
„Studenţii au astfel posibilitatea să aplice concret cunoştinţele din stagiile de practică şi să dovedească responsabilitatea şi angajamentul pentru o acţiune proiectată şi implementată de ei înşişi. La final, în luna iulie, se va realiza un raport cu exemple de bune practici în implementarea proiectelor privind protecţia copilului”, precizează managerul de proiect – universitarul orădean Floare Chipea.
Ghid studenţesc
Studenţii vor continua campania de informare privind drepturile copilului în şcolile din zece comune: Vadu-Crisului, Dobreşti, Sîrbi, Husasău de Tinca, Holod, Tinca, Lăzăreni, Popeşti, Budureasa şi Derna.
Campania desfăşurată în primul semestru s-a bucurat de interesul elevilor şi dascălilor din mediul rural.
Pe baza experienţei din campaniile de informare, studenţii vor elabora, pentru studenţii din anii următori, un ghid de bune practici în protecţia socială a copiilor din mediul rural.
Partenerii Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane (Universitatea din Oradea) sunt: Administraţiile Social Comunitare din Oradea (ASCO) şi Arad, Fundaţia Copii Făgăduinţei – Oradea, CSEI nr. 1 Oradea, Facultăţile de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii Bucureşti şi a Universităţii „Aurel Vlaicu” Oradea, Direcţiile DGASCP din Bihor, Arad şi Sectoarele 1 şi 3 Bucureşti etc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!