Maximilian Klosowski spune că și-a urmat pasiunea şi obiceiul de a testa diferite reţete de sosuri pentru mâncăruri. De fiecare dată când prepara ceva, se gândea „la mâncarea aceasta ce ar merge?”. A tot testat, a experimentat. Un sos e testat cam o lună. Studiază compoziția, consistența. Se bazează și pe feed back-ul celor care gustă sosurile sale.
[eadvert]
O seră mică, într-un balcon
În 2015, Maximilian Klosowski a povestit pentru z.f. că și-a făcut o firmăm, dar și-a dat seama că afacerea pe care dorea să o dezvolte nu era rentabilă. Era vorba despre vopsea cauciucată pentru mașini. „Am pus de-o parte firma și m-am focusat pe aviație. Fiindcă eu am făcut școala de aviație. Când trebuia să termin școala, a venit pandemia. Am pus pe stop aviația și am revenit la afacere. Între timp, experimentam sosuri, fiindcă eu sunt bucătar din pasiune. Făceam diferite sosuri și mi-a plăcut ideea aceasta. De fapt, pentru prieteni și cunoștințe făceam sosuri din 2018. Toată chestia cu ardeii iuți e inspirată de tatăl meu. El era cu ardeii iuți și apoi a început să mă pasioneze și pe mine. Am comandat semințe, am plantat pe balcon, am tot experimentat”. Tânărul a ajuns ca de la o mică seră în balcon, să lucreze cu legumicultori experimentați și să vândă în toată Europa, așa cum povestește pe site-ul său.
„Ne-a plăcut întotdeauna să adăugăm sosuri în mâncărurile noastre, dar după un timp am încetat să le cumpărăm din magazinele alimentare din cauza ingredientelor nenaturale, așa că am început să le creăm pe ale noastre. În 2015 am adunat o mică varietate de semințe de ardei, iar cu niște prieteni am creat o seră în balconul nostru. Acum lucrăm cu fermieri experimentați în ardei. Amestecând și potrivind diferite legume și ingrediente, de câțiva ani, am venit cu sosurile pe care le vindem astăzi”. Inițial a investit 7.000 de euro în linia de producție, în spațiu și în actele necesare autorizării.
„Nu am limite în business”
Cu pasiune și încredere că perfecționându-se zilnic, poate ajunge un antreprenor de succes, Maximilian spune că are un sos-fanion, Dracula. Este un sos fermentat, care are la bază cel mai iute ardei din lume, un sos în stil tabasco, dar mult mai ieftin.
Este un ardei de opt ori mai iute decât un habañero, care stă la baza altui sos, Honey Habañero, un sos căruia prima dată îi simți dulceața mierii, apoi te lovește iuțeala. Carolina Reaper este cel mai iute ardei din lume. A fost cultivat de un bărbat din Carolina de Sud, prin încrucișarea unui ghost chili – al doilea cel mai iute ardei din lume, cu un habañero. Pe scara Scoville (unitățile care măsoară cât de iute/picant este un ardei iute), are un scor de 1,6 milioane. Materia primă e de la producători locali: roșii, ardei capia, condimente.
Sosurile naturale produse la Oradea ajung în băcănii din Cluj-Napoca, Râmnicu Vâlcea, Iași, București. Capacitatea de producție este de 10.000 de sticle/lună. Maximilian Klosowski speră să ducă Dipit Sauce în marile lanțuri de magazine, intenția sa fiind de a accesa fonduri europene, pentru a-și mări capacitatea de producţie.
Chiar dacă știe că este mai greu să transporte sosurile peste Ocean, piața pe care dorește să ajungă orădeanul este cea din America. Maximilian este adeptul pașilor mici, dar siguri în business și e dispus să învețe tot timpul. El a declarat pentru zf.ro că „în fiecare zi mă documentez, învăţ lucruri noi. Îmi place pentru că pot să fac ce îmi doresc, nu lucrez pentru altcineva şi am tot felul de idei noi. Nu am limite în business”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!