CFR Infrastructură a semnat joi, 10 noiembrie 2022, primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României, potrivit CFR Infrastructură.
[eadvert]
Este vorba de contractul pentru Lotul 3 (Poieni-Aleșd, 52,74 km) al magistralei de Cale Ferată Cluj-Episcopia Bihor, care are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Contractul a fost semnat, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, de către Alexandru Simu, directorul general al CFR SA și Carlos Pallares Rodriguez, reprezentantul asocierii câștigătoare a licitației: FCC Construccion – Gulermak – CCN. Asocierea de proiectanți și constructori spanioli, francezi și turci are la dispoziție 42 de luni pentru finalizarea proiectului (6 luni-proiectare, 36 luni- execuție).
Lucrări executate
În cadrul contractului urmează să fie executate: modernizarea stațiilor Bratca și Aleșd,modernizarea unui număr de șapte halte de mișcare (Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan), modernizarea și construcția a șase puncte de oprire (Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd), modernizarea unor lucrări de artă (10 poduri, 91 podețe, două tuneluri la Șuncuiuș, cu o lungime totală de 191 m și la Peștera, cu o lungime de 86,20 m), construcția a două pasaje denivelate noi, montarea unor sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu, lucrări de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare. După finalizarea proiectului, trenurile de călători vor putea circula pe această porțiune cu viteza maximă de 160 km/oră, iar cele de marfă cu 120 km/oră.
Electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,7 km) este prevăzută inclusiv în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
„Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Poieni – Aleșd, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord – Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reșim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!