Constructorul poate începe lucrările pe primul tronson bihorean din magistrala de cale ferată 300 Cluj – Oradea, pe porțiunea cuprinsă între Vadu Crișului și Aștileu.
Ministerul Transporturilor a emis în 29 februarie 2024, Autorizația de Construire pentru lotul 3 al Magistralei CFR 300 Cluj Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria.
Este o autorizație parțială, aferentă etapei I, pentru 15 din cei 53 de kilometri și lucrări în valoare de peste 640 milioane lei pe teritoriul localităților bihorene Vadu Crișului, Măgești și Aștileu.
Contractul de proiectare și execuție pentru lotul Poieni – Aleșd a fost atribuit anul trecut, către asocierea FCC (Spania) – Gulermak (Turcia) pentru 2,1 miliarde lei, finanțare asigurată din PNRR. Termenul de execuție este de 42 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție.
Contractul se referă la „lucrări civile” în stațiile Bratca și Aleșd și în cele 7 halte – Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan și în cele șase puncte de oprire – Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului și Aleșd.
Sunt cuprinse modernizare celor 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri – Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) și amenajarea a două pasaje denivelate noi.
Se vor monta sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu, transmite Ministerul Transporturilor.
„Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii POIENI – ALEȘD, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord – Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reușim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, a transmis Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Pe Oradea – Cluj lucrările au început pe lotul 2 Aghireș – Poieni, atribuit către asocierea Alstom – Arcada, pentru care s-a emis autorizație de construire completă. Pe lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria (47 km), lucrarea e în proiectare, Webuild urmând să predea proiectul tehnic pentru aprobare.
Pentru lotul I, Cluj – Aghireș, autorizația de construire a fost emisă în ianuarie 2024, autorizație parțială, care nu conține porțiunea urbană clujeană pasajul Tăietura Turcului.
Trimite articolul
XSuntem un popor de sabotori de nație adică sa atribuit aceste lucrări unor firme străine care vor subcontracta lucrările unor firme românești ca nu vor aduce din Spania ori Turcia nici măcar un harlet nimic ei vor veni cu mapa și cu număratul banilor asa sa făcut și drumul expres Strabagul nu a adus nici un inginer austriac toți sunt romani de la ala cu lopata la ala cu mapa dar a făcut Strabagul au lucrat doar cu subînchiriere ei au adus câțiva cilindri buldozere și excavatoare cu deserventi romani am lucrat pentru o firma din Sibiu la acest expres asa ca știi despre ce e vorba în domeniu,în loc sa rămână banii în firme românești vin străinii și își iau partea și dau cât vor romanilor