Fermierii care cooperează pot beneficia de fonduri nerambursabile prin intermediul PNDR. Astfel, prin submăsurile 16.4 și 16.4 a – Sprijin pentru cooperare orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare în sectoarele agricol şi pomicol, fermierii care coopereză pentru crearea unor lanţuri scurte de aprovizionare pot obţine un sprijin în valoare de maximum 100.000 de euro.
Prin aceste măsuri se doreşte încurajarea cooperării dintre actorii din sectorul agro-alimentar spre a-şi comercializa produsele prin lanţurile scurte de aprovizionare. De asemenea, sprijinul urmăreşte să îmbunătăţească gradul de calitate al produselor agro-alimentare şi să ajute fermierii să fie mai performanţi şi mai competitivi pe piaţă.
Cheltuielile nu pot depaşi 10% din valoarea totală a sprijinului primit.
Costuri decontate
Costurile de funcţionare a cooperării pot fi efectuate dupp semnarea contractului şi nu vor depăşi 20% din valoarea maximă a sprijinului acordat pe proiect. Acestae pot cuprinde: cheltuieli de transport şi de subzistenţă ale coordonatorului şi partenerilor (diurnă), legate de activităţile parteneriatului, conform legislaţiei naţionale, onorarii ale personalului, cheltuieli legate de închirierea spaţiilor de desfăşurare a întâlnirilor parteneriatului, închiriere sediu, achiziţie echipamente IT şi alte dotari necesare desfăşurării cooperării.
Pentru costurile de funcţionare a cooperarii intensitatea sprijinului este de 100%.
Pot fi decontate costuri ale produselor specifice respectiv costuri de promovare, cheltuieli de promovare inclusiv pagina web, broşuri, pliante, bannere, promovare plătită prin social media şi alte reţele de publicitate, radio şi televiziune, chirii standuri de prezentare, personalizare echipamente, personalizare auto. Eligibile la finanţare sunt şi cheltuieli de marketing legate de etichetarea şi ambalarea produsului, creare şi achiziţionare marcă înregistrată, cheltuieli pentru protejarea mărcii înregistrate dar şi investiţii în construcţii aferente activităţii de producţie, procesare şi comercializare echipamente, utilaje necesare implementării proiectului aşa cum rezultă din planul proiectului, inclusiv mijloace de transport adecvate activităţii descrise în proiect.
Cheltuieli legate de chirii pentru: echipamente, utilaje, mijloace transport marfă, standuri de comercializare, imobile necesare desfăşurării activităţii descrise în proiect (altele decat sediu), cheltuieli cu onorarii ale partenerilor, colaboratorilor externi, aferente activităţilor descrise în proiect şi prestări servicii de către aceştia sau alte persoane, inclusiv cheltuielile aferente salariului coordonatorului de proiect.
Pentru a fi eligibile, cheltuielile privind costurile generale ale proiectului vor trebui să îndeplinească anumite condiţii. Printre acestea se numără: să fie prevăzute sau rezultă din aplicarea legislaţiei în vederea obţinerii de avize, acorduri şi autorizaţii necesare implementării activităţilor eligibile ale operaţiunii sau rezultă din cerinţele minime impuse de PNDR 2014 – 2020, sunt aferente, după caz unor studii ori analize privind durabilitatea economică şi de mediu, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, document de avizare a lucrărilor de intervenţie, întocmite în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare, etc.
Aceleaşi condiţii se aplică şi pentru cheltuielile de consultanţă şi pentru managementul proiectului. În cazul acestora, decontarea se va efectua proporţional cu valoarea fiecărei tranşe de plată aferentă proiectului în cazul în care planul de proiect include acţiuni care sunt eligibile în cadrul altor măsuri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!