Prin această decizie, lucrările în Bihor se opresc fără să se ştie când vor fi reluate.
Reproducem parţial declaraţia senatorului Popa: „Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, în cârdăşie cu premierul Emil Boc, au luat decizia de a ciopârţi autostrada „Transilvania” şi a o transforma în autostrada Cluj – Bucureşti. Sfidând orice logică, cei doi au decis ca lucrările să continue doar pe tronsonul 2, cel din mijlocul autostrăzii, adică cel din judeţul premierului. Probabil, dl Boc vrea să se poată lăuda, într-o viitoare campanie pentru primărie, că a dat municipiului Cluj-Napoca şi o „autostradă de centură”. După ce Guvernul Tăriceanu a alocat 579 milioane euro lucrărilor la tronsoanele 1 şi 2, Guvernul Boc decide acum să arunce toţi aceşti bani pe Apa Sâmbetei. (…) Fie sunt rău intenţionaţi, fie nu înţeleg că oprind finanţarea pentru tronsonul 1 aduc numai pierderi la Bugetul ţării şi nicidecum economii, aşa cum pretind. Oprirea finanţării înseamnă că lucrările făcute în toţi aceşti ani se vor degrada şi vor trebui cheltuiţi alte milioane de euro pentru a fi refăcute la standardele necesare. În plus, oprirea finanţării aduce şi penalităţi de alte milioane de euro pentru nerespectarea contractelor încheiate cu constructorii.
Eu cred că dl Boc e rău intenţionat şi că nu îi pasă câţi bani publici cheltuie pentru a-şi realiza scopurile personale. Felicitări, domnule prim-ministru! În timp ce Ungaria a ajuns cu autostrada la graniţa noastră de la Borş, dumneavoastră, în loc să continuaţi treptat de acolo infrastructura de transport europeană, ne „povestiţi” că e mai bine să facem o autostradă care să lege două tarlale de câmp izolate.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!